Κυριακή, 7 Αυγούστου, 2022

Λιγότερα δρομολόγια του “Πελαγίτης” για περιορισμό της ζημιάς

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Οικονομικά ασύμφορο το εβδομαδιαίο ταξίδι για την ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ
  • Παρέμβαση στον Πλακιωτάκη από τον Μουτζούρη με πρόθεση να στηριχθεί ο πρωτογενής τομέας

Στα μισά μειώνει τα δρομολόγιά του για το επόμενο διάστημα το RO/RO Πελαγίτης της εταιρείας ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ, εκτελώντας εκείνο που συνδέει την Μυτιλήνη με τη Βόρεια Ελλάδα μία φορά κάθε δύο εβδομάδες αντί για μία φορά την εβδομάδα, όπως το έκανε μέχρι πρότινος. Και αυτό σε μια σαφή προσπάθεια να μειώσει την οικονομική ζημιά της εταιρείας σε κάθε δρομολόγιο, η οποία όμως δημιουργεί και εύλογο προβληματισμό στους κτηνοτρόφους της Λέσβου, που βλέπουν να μειώνεται η συχνότητα δρομολογίων από τα οποία καλύπτονται οι ανάγκες σε προμήθειες ζωοτροφών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ «μπαίνει μέσα» κατά 70.000 – 100.000 ευρώ σε κάθε δρομολόγιο που εκτελεί, για τη σύνδεση της Λέσβου με τη Βόρεια Ελλάδα. Με δεδομένο ότι στα εβδομαδιαία δρομολόγια του “Πελαγίτης” η πληρότητα στα φορτηγά έφτανε στο 55% έως 70% για το δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη και στο 40% περίπου σε εκείνο από τη Μυτιλήνη, η εταιρεία έκρινε πως για να μετριάσει τη ζημιά αυτή θα έπρεπε να μειώσει τη συχνότητά τους, ώστε να πετύχει υψηλότερες πληρότητες.

Αυτό, όμως, – όπως εξηγήσαμε και σε παλαιότερο ρεπορτάζ, όταν ο Πελαγίτης είχε ναυλωθεί για ένα μικρό διάστημα σε άλλη γραμμή και δεν εκτελούσε το δρομολόγιο – συνεπάγεται και μείωση της συχνότητας προμήθειας σε προϊόντα και υλικά που μπορούν να μεταφερθούν μόνο με τέτοιου τύπου πλοία. Αναφερόμαστε σε καύσιμα ή και ζωοτροφές, που είναι εξαιρετικά εύφλεκτα και θεωρούνται επικίνδυνα, με αποτέλεσμα οι μεταφορικές εταιρείες να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν για τη μεταφορά τους τα δρομολόγια συμβατικών – επιβατικών, πλοίων. Την ίδια στιγμή, το RO/RO TALOS περνά από τη Μυτιλήνη ακόμη πιο σπάνια, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό εύρος κατηγοριών επαγγελματιών και κυρίως οι κτηνοτρόφοι να μένουν «ξεκρέμαστοι» και φυσικά να αγωνιούν για το μέλλον.

Στον Περιφερειάρχη

Χθες το μεσημέρι, μάλιστα, εκπρόσωποι Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συνεταιρισμών της Λέσβου πήγαν στο γραφείο του Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη, για να ζητήσουν τη στήριξη της Περιφέρειας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, που προκύπτουν από τις εξελίξεις αυτές. Όπως δήλωσε στα «ΝΕΑ της Λέσβου» ο κ. Μουτζούρης, το ύψος της ζημιάς της εταιρείας σε καθένα από τα δρομολόγια την επιβεβαίωσε στον ίδιο και ο πλοιοκτήτης της ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ. 

«Κατά μέσο όρο, σε κάθε δρομολόγιο η ζημιά φτάνει τα 90.000 ευρώ. Ως Περιφέρεια δυστυχώς δεν έχουμε τη νομική δυνατότητα να υποστηρίξουμε οικονομικά το δρομολόγιο, αλλά θα έρθουμε σε επικοινωνία με τον Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Πλακιωτάκη, και θα πιέσουμε για να υπάρξει στήριξη. Μόνο από το γάλα, το ημερήσιο εισόδημα που προσφέρει στο νησί η κτηνοτροφία ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ. Είναι σαφές πως πρέπει να υποστηριχθεί ο πρωτογενής τομέας», υποστήριξε ο Περιφερειαρχης.

Βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από λίγες μέρες υπήρξε σχετική συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας, εκπροσώπων των Συνεταιρισμών με το Υπουργείο Ναυτιλίας και εξηγήθηκε η κατάσταση. Ωστόσο, οι όποιες επιδοτήσεις γραμμών ανακοινώθηκαν αφορούν τα δρομολόγια επιβατικών πλοίων, αφενός εκείνου που εκτελεί ήδη η Seajets και συνδέει Θεσσαλονίκη και Μυτιλήνη μέσω Λήμνου, και αφετέρου εκείνου της Levante Ferries, που αφορά τη σύνδεση Θεσσαλονίκης και Σμύρνης με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της πόλης μας, το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει εντός του Αυγούστου.

Όπως εξηγούν στα «ΝΕΑ της Λέσβου» άνθρωποι του συγκεκριμένου χώρου, οι επιδοτήσεις αυτές όμως – και ειδικά εκείνη της Levante – ασκούν περισσότερη πίεση στην ΑΕΙΝΑΥΤΗΣ, αφού αποτελεί μια επιλογή για τα φορτηγά οχήματα, που δεν μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά και μπορούν να μπουν σε επιβατικά πλοία, με αποτέλεσμα να μειώνονται ακόμη περισσότερο τα ποσοστά πληρότητας του Πελαγίτης και να ενισχύονται τα ζητήματα, που περιγράψαμε παραπάνω. Όπως σχολιάζουν, μια επιδότηση μικρότερη φυσικά από εκείνη των επιβατικών πλοίων, θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα, όχι συμβάλλοντας στην κερδοφορία της ναυτιλιακής εταιρείας, αλλά βοηθώντας να περιορίσει τη ζημιά της και να επανέλθει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα εκτέλεσης των δρομολογίων, προς όφελος – εν τέλει – των κτηνοτρόφων της Λέσβου.

spot_img
- Advertisement -

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img