- Η Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού του ΕΟΤ σφράγισε στο τέλος Σεπτεμβρίου τις μονάδες επ’ αόριστον λόγω της έλλειψης φακέλων αδειοδότησης και κακού λειτουργικού επιπέδου, που διαπιστώθηκαν κατόπιν ελέγχων
Λουκέτο σε δύο γνωστά και μεγάλα ξενοδοχεία της δυτικής Λέσβου έβαλε ο ΕΟΤ στο τέλος Σεπτεμβρίου λόγω σοβαρών παραβάσεων στη νόμιμη λειτουργία τους και έλλειψης των φακέλων αδειοδότησης, που θα έπρεπε να διαθέτουν βάσει της νομοθεσίας. Την είδηση αυτή ανακοίνωσε χθες, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης για την πορεία του τουρισμού στο νησί μας η Προϊσταμένη της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού, Νίκη Χατζηστυλιανού. Αν και όπως τόνισε η ίδια, φέτος ήταν μια από τις καλύτερες χρονιές σε ό,τι αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες από τις τουριστικές επιχειρήσεις, εντούτοις, μετά από καταγγελίες διαπιστώθηκε το κακό λειτουργικό επίπεδο των συγκεκριμένων καταλυμάτων τα οποία σφραγίστηκαν επ’ αόριστον, ενώ παράλληλα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα που ξεπερνούν τις 65.000 ευρώ.
Με στοιχεία
Η κ. Χατζηστυλιανού μίλησε με στοιχεία, τονίζοντας ότι παρά την έλλειψη προσωπικού στην Υπηρεσία στην οποία προΐσταται (μόλις τέσσερις υπάλληλοι για τα εννέα νησιά του Βορείου Αιγαίου) προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάσταση με σκοπό την αναβάθμιση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα. Φέτος η Υπηρεσία έλαβε στα χέρια της τις λιγότερες καταγγελίες από κάθε προηγούμενη χρονιά, 11 συνολικά, ενώ άλλες χρονιές έφθαναν μέχρι και τις 13 την ημέρα (!). Ωστόσο, ορισμένες από αυτές ήταν ιδιαίτερα σοβαρές και αφορούσαν αθέτηση συμφωνιών, overbooking, κακή ποιότητα υπηρεσιών, έλλειψη βασικών υποδομών, κ.ά..
Τα στελέχη της Υπηρεσίας πραγματοποίησαν 460 αυτοψίες σε τουριστικά καταλύματα και 220 σε επιχειρήσεις εστίασης σε όλο το Βόρειο Αιγαίο. Όπως διαπίστωσαν τα κλιμάκια ελέγχου, τα περισσότερα προβλήματα ξεκινούν από το ανεπαρκές προσωπικό που απασχολείται στα ξενοδοχεία. «Από εκεί ξεκινούν τα προβλήματα. Χωρίς προσωπικό υποβαθμίζεται η καθαριότητα, η ποιότητα του φαγητού, η ασφάλεια των τουριστών και έτσι κατατίθενται οι καταγγελίες που στην πλειοψηφία τους είναι βάσιμες», επεσήμανε η κ. Χατζηστυλιανού.
Περισσότερες αυτοψίες
Ακόμη, μίλησε για μεγάλα καταλύματα σε καλές θέσεις τα οποία χρήζουν ανακαίνισης και συντήρησης προκειμένου να πληρούν τις προϋποθέσεις της νόμιμης λειτουργίας τους. Σε ό,τι αφορά το θέμα των ελέγχων, είπε ότι απαιτούνται περισσότερες αυτοψίες σε συνεργασία και με άλλες Υπηρεσίες, όπως η Διεύθυνση Υγιεινής, για να διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο οι παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η Προϊσταμένη της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού αναφέρθηκε ακόμη στις υποχρεώσεις των Δήμων και άλλων φορέων για την έγκαιρη και σωστή προετοιμασία πριν την έναρξη μιας τουριστικής σεζόν, σε ό,τι αφορά τους δρόμους, τον καθαρισμό των παραλιών, τα αποδυτήρια, τα ντουζ, κ.ά. αφού, όπως τόνισε «δεν είναι δυνατόν να γίνονται αυτές οι εργασίες τον Μάιο και τον Ιούνιο, όταν ήδη έχουν έρθει οι τουρίστες».
Μιλώντας στα “Νέα της Λέσβου” ειδικότερα για τις περιπτώσεις των δύο ξενοδοχείων που σφραγίστηκαν είπε ότι είναι η πρώτη φορά που μπαίνει λουκέτο σε μονάδες του νησιού μας μετά από πολλά χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, η Υπηρεσία δεν θα μπορούσε να ενεργήσει διαφορετικά, δεδομένου ότι μετά από ελέγχους διαπιστώθηκε σωρεία παραβάσεων στους φακέλους αδειοδότησης για τα καταλύματα, τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος που λειτουργούν εντός αυτών (εστιατόρια, καφέ – μπαρ) και τις πισίνες που διαθέτουν. «Η σφράγιση δεν γίνεται από την μια μέρα στην άλλη. Δεχόμαστε τις καταγγελίες, διενεργούμε ελέγχους, καταγράφουμε τα προβλήματα και τις ελλείψεις και αποστέλλουμε στους επιχειρηματίες έγγραφο παροχής εξηγήσεων, το οποίο πρέπει να απαντηθεί εντός 15 ημερών. Κατόπιν διαβάζουμε την απολογία τους και αναλόγως είτε κλείνει εκεί το θέμα, είτε επιβάλλουμε πρόστιμα ή ακόμη και εντολή σφράγισης. Ενεργούμε βάσει της νομοθεσίας και επιβάλλουμε τα νόμιμα», σημείωσε η ίδια.
Εξονυχιστικοί έλεγχοι
Κατά τις αυτοψίες ελέγχονται επίσης τα πιστοποιητικά πυρασφάλειας που πρέπει να διαθέτουν όλες οι μονάδες, οι πιστοποιήσεις ασφαλείας των παιδικών χαρών σε περίπτωση που λειτουργούν εντός των χώρων των ξενοδοχείων, η διενέργεια απεντόμωσης, οι προμηθευτές, η πρόσληψη ναυαγοσωστών για τις πισίνες, όπως και οι άδειες και τα αρχιτεκτονικά σχέδια μιας μονάδας.
Η απόφαση σφράγισης δεν αφορά συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, αλλά ισχύει έως ότου οι επιχειρηματίες συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της Υπηρεσίας. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο χρονικό διάστημα του χειμώνα θα πρέπει να φροντίσουν για την αδειοδότησή τους και την κάλυψη των προϋποθέσεων και των όρων που επιβάλλει η νομοθεσία. «Το θετικό πρόσημο της αύξησης του τουρισμού στη Λέσβο είναι δεδομένο και θεωρώ ότι σε αυτό συνέβαλλαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, η Περιφέρεια, οι Δήμοι, το Επιμελητήριο, η Αστυνομία, το Λιμενικό και φυσικά η πλειοψηφία των επαγγελματιών. Η Υπηρεσία είναι εδώ για να βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων. Ευελπιστώ ότι σύντομα οι μονάδες οι οποίες έκλεισαν θα μπορέσουν να ξανανοίξουν ανακαινισμένες για να υποδεχτούν τους πελάτες τους την επόμενη σεζόν», τόνισε μεταξύ άλλων η κ. Χατζηστυλιανού.