Πέμπτη, 26 Μαΐου, 2022

“Μάννα εξ ουρανού” για την Καθαριότητα!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις


  • Τέλος στα μπλοκάκια μέσω της ΔΕΔΑΠΑΛ έβαλε η Δημοτική Αρχή επειδή αδυνατούσε να αντεπεξέλθει στα έξοδα λόγω των οφειλών στα ανταποδοτικά τέλη

Έσφιξε ο κλοιός στο Δήμο Μυτιλήνης και ιδιαίτερα στην Υπηρεσία Καθαριότητας από το περασμένο Σάββατο που έληξαν οι συμβάσεις που είχαν συναφθεί με εργολάβους για την παροχή υπηρεσιών μέσω της ΔΕΔΑΠΑΛ. Η αποκομιδή των απορριμμάτων και γενικότερα ο καθαρισμός και ευπρεπισμός των δημόσιων χώρων “κρέμονται από μια κλωστή”, σε μια περίοδο που οι ανάγκες είναι αυξημένες σε όλο το Δήμο. Μόνη ελπίδα για να μην παρουσιαστούν προβλήματα το επόμενο διάστημα είναι η καταβολή του 1 εκατ. ευρώ που έχει υποσχεθεί το Υπουργείο Μετανάστευσης στον Στρατή Κύτελη για την κάλυψη αυτών των αναγκών, που αναμένεται μέχρι τις 15 Μαΐου.

Η βασική αιτία του προβλήματος είναι το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες οι Δήμοι του νησιού μας, όπως και σε όλη σχεδόν την χώρα, δεν εισπράττουν από τη ΔΕΗ τα ανταποδοτικά τέλη που τους αναλογούν, επειδή δεν εξοφλούνται οι λογαριασμοί του ρεύματος από τους καταναλωτές λόγω οικονομικής αδυναμίας. Αυτό έχει ως συνέπεια να γίνονται διακανονισμοί από ολοένα και περισσότερους πολίτες και επιχειρηματίες και να μην εισρέουν στα ταμεία ολόκληρα τα ποσά που εκκρεμούν. Για παράδειγμα, μέσα στο Μάρτιο ο Δήμος Μυτιλήνης θα έπρεπε να λάβει από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ 250.000 ευρώ, αλλά τελικά εισέπραξε μόλις 150.000 ευρώ και γι’ αυτό δεν μπόρεσε να εξοφλήσει τους εργολάβους τον προηγούμενο μήνα.

Τέλος τα μπλοκάκια

Η μόνη λύση που υπήρχε ήταν η περικοπή των εργολάβων που αυξάνονταν συνεχώς από το περασμένο καλοκαίρι, αφού ειδικά ο Δήμος Μυτιλήνης αδυνατεί να καταβάλλει τα ποσά που του αναλογούν βάσει των προγραμματικών συμβάσεων που έχει υπογράψει με την ΔΕΔΑΠΑΛ. Στο τέλος του Απριλίου έληξαν οι συμβάσεις των 90 περίπου εργολάβων που απασχολούνται στον τομέα της Καθαριότητας, αλλά και σε άλλες Υπηρεσίες του Δήμου Μυτιλήνης και η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να μην τις ανανεώσει μέχρι να πάρει στα χέρια της την οικονομική ενίσχυση του 1 εκατ. ευρώ που είχε εξασφαλίσει ο Δήμαρχος σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Αθήνα.

Το ποσό αυτό αφορά την κάλυψη αναγκών των νησιωτικών Δήμων για το μεταναστευτικό, αλλά και την πανδημία. Η απόφαση έχει υπογραφεί και μένει η εκταμίευση της επιχορήγησης μέσα στις επόμενες ημέρες.

Λίγα “χέρια”

Εν τω μεταξύ όμως, από την 1η Μαΐου η Υπηρεσία Καθαριότητας λειτουργεί μόνο με τους μόνιμους υπαλλήλους και με 30 περίπου άτομα που είχαν προσληφθεί πέρυσι για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού. Το προσωπικό αυτό δεν επαρκεί σε καμία περίπτωση για την αποκομιδή των απορριμμάτων και τον καθαρισμό δρόμων, πλατειών, πάρκων, κλπ. Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” η αρμόδια Αντιδήμαρχος, Δήμητρα Αλεξανδρή: «Πράγματι, αντιμετωπίζουμε πρόβλημα τις τελευταίες ημέρες στην Υπηρεσία της Καθαριότητας γιατί δεν έχουμε πια την αναγκαία βοήθεια από τους εργολάβους της ΔΕΔΑΠΑΛ. Οι υπάλληλοι, μόνιμοι και αορίστου χρόνου, καθώς και οι συμβασιούχοι υπερβάλλουν εαυτούς για να διατηρήσουμε καθαρό το Δήμο μας και τις γειτονιές. Ευελπιστώ ότι θα πάρουμε άμεσα στα χέρια μας την έκτακτη επιχορήγηση του 1 εκατ. ευρώ για να ενισχυθεί η Υπηρεσία μας εν όψει του καλοκαιριού».

Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα της Κοινωφελούς Εργασίας, η Αντιδήμαρχος ανέφερε ότι η πρόσληψη των συμβασιούχων θα δώσει μεγάλη ανάσα στο Δήμο, αλλά δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα με την αποκομιδή των απορριμμάτων, αφού δεν επιτρέπεται οι εργάτες γενικών καθηκόντων να εργάζονται στα απορριμματοφόρα: «Οι υπάλληλοι που θα προσληφθούν από τον ΟΑΕΔ θα μας βοηθήσουν στον καθαρισμό και τον ευπρεπισμό της πόλης και των χωριών σε καθημερινή βάση, καθώς και σε εργασίες συντήρησης των κοινόχρηστων χώρων κατά την διάρκεια του καλοκαιριού».

- Advertisement -

More articles

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις