Μαθητές από τη Λιθουανία στο ΓΕΛ Μανταμάδου 

Στο Απολιθωμένο δάσος του Σιγρίου, μαθητές κι εκπαιδευτικοί κι από τις δύο χώρες
Spread the love

Μια εμπειρία που απέδειξε πως η εκπαίδευση δεν χωράει σε αίθουσες, αλλά ταξιδεύει, εμπνέει και φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά, έζησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από το ΓΕΛ Μανταμάδου, καθώς πριν από λίγες μέρες υποδέχθηκαν μαθητές και εκπαιδευτικούς από τη Λιθουανία, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “Δημοκρατία και εκπαίδευση στην ψηφιακή εποχή” (ΚΑ122).

Πώς κύλησαν οι μέρες

Η φιλοξενία των Λιθουανών μαθητών ξεκίνησε με τον πιο ευφάνταστο τρόπο: Ένα ταξίδι στα ίχνη του… Προμηθέα, όπου ο μύθος συναντά τη δημιουργία και την τεχνολογία. Οι μαθητές του ΓΕΛ Μανταμάδου και οι φιλοξενούμενοί τους επισκέφθηκαν το συνεταιριστικό ελαιοτριβείο Κάπης, γνώρισαν τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού, έφτιαξαν τυρί στο χημείο του σχολείου, δημιούργησαν στάμνες από πηλό και περπάτησαν στα σοκάκια του χωριού, αναζητώντας τα «ίχνη της φωτιάς» στο σήμερα. 

Μια μέρα γεμάτη τέχνη, μάθηση και συνεργασία, όπως ακριβώς ταιριάζει στο πνεύμα του Erasmus+. Την Τρίτη 21 και Τετάρτη 22 Οκτωβρίου, το Πολύκεντρο και η Πλατεία Μανταμάδου μεταμορφώθηκαν σε ένα πολύχρωμο «εργαστήριο βιωσιμότητας», στο πλαίσιο του Earthawake Eco Fest. Το φεστιβάλ, που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το ΓΕΛ Μανταμάδου, έφερε κοντά νέους από Ελλάδα και Λιθουανία για να μιλήσουν με έργα, όχι μόνο με λόγια για το περιβάλλον και τη δημιουργικότητα. Ανάμεσα στις δράσεις που ξεχώρισαν ήταν το εργαστήριο υφαντικής με τον Αργύρη Χατζημαλλή, όπου οι μαθητές έμαθαν τα μυστικά της τέχνης του αργαλειού και δημιούργησαν υφαντούς ιμάντες από την αρχή, η ομιλία του περιβαλλοντολόγου Μιχάλη Μπάκα για τα ζώα, τα φυτά και τους οικοτόπους της προστατευόμενης Λέσβου, καθώς και η εξόρμηση κομποστοποίησης και δενδροφύτευσης, με αποκορύφωμα τη φύτευση πέντε ελαιόδεντρων, συμβόλων ενότητας, ειρήνης και παγκόσμιας φιλίας. 

Φυτεύοντας πέντε ελαιόδεντρα κι αφήνοντας το… ευρωπαϊκό «στίγμα» της φιλίας και της κοινής μάθησης

Η εκπαιδευτική εμπειρία κορυφώθηκε με την επίσκεψη στο Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου, ένα από τα πιο εντυπωσιακά μνημεία φυσικής ιστορίας στον κόσμο και μέλος του Παγκόσμιου Δικτύου Γεωπάρκων της UNESCO. Εκεί, οι μαθητές συμμετείχαν σε σειρά βιωματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας. Στον νέο εκπαιδευτικό χώρο στη θέση Μπαχαριωτάκη, έμαθαν τη διαδικασία καθαρισμού και συντήρησης απολιθωμάτων, εφαρμόζοντας βήμα-βήμα τη δουλειά των συντηρητών. Στη σεισμική τράπεζα του Μουσείου βίωσαν προσομοιώσεις σεισμών από όλο τον κόσμο και έμαθαν βασικά μέτρα προστασίας, ενώ στο Πάρκο του Σιγρίου γνώρισαν από κοντά τον μεγαλύτερο ιστάμενο κορμό απολιθωμένης σεκόιας, ύψους 7 μέτρων, που στέκει εκεί εδώ και 20 εκατομμύρια χρόνια. 

Τα σουβενίρ των μαθητών από την Λιθουανία θα είναι… χειροποίητες δημιουργίες από πηλό

Όπως τόνισε η Διευθύντρια του ΓΕΛ Μανταμάδου, Γαβριέλλα Σουλουγάνη, «η βιωματική μάθηση κάνει τους νέους να αγαπήσουν τη γνώση και να θέλουν να εξερευνήσουν νέους δρόμους, και χαιρόμαστε πολύ που μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, το σχολείο μας το καταφέρνει αυτό». Πράγματι, μέσα από τις ευρωπαϊκές δράσεις του σχολείου, η θεωρία πήρε σάρκα και οστά. Το ΓΕΛ Μανταμάδου είναι ένα πολύ ενεργό σχολείο, που δεν μένει μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας ή στα «κλειστά» όρια της τοπικής κοινωνίας, αλλά επενδύει στην πολιτισμική ποικιλομορφία, τη συνεργασία και την απομάκρυνση από τα δεσμά της στείρας γνώσης. Ήδη, αυτή τη σχολική χρονιά, πέρα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, συμμετείχε και σε ακόμη μία δράση, με σχολείο της Γαλλίας, όπου μαθητές και εκπαιδευτικοί από τη Λέσβο επισκέφθηκαν τη χώρα.

Στο ελαιοτριβείο Κάπης, μαθαίνοντας για το δέντρο που ενώνει ολόκληρη την Λέσβο

Σήμερα, Παρασκευή 24 Οκτωβρίου, οι μαθητές των δύο χωρών, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, θα παρουσιάσουν τις δράσεις τους σε εκδήλωση στο Πολύκεντρο Μανταμάδου, στις 18:30, με ελεύθερη για όλους είσοδο. «Θέλουμε να δείξουμε τη διαφορετικότητα, τη συνεργασία και τη διεθνή διάσταση της εκπαίδευσης, ώστε να υπάρξει διάχυση και στην τοπική κοινωνία», ανέφερε η διευθύντρια του σχολείου. Ο Μανταμάδος απέδειξε πώς ένα μικρό σχολείο μπορεί να γίνει μεγάλο παράδειγμα, όταν υπάρχει όρεξη, συνεργασία και ανοιχτοί ορίζοντες. 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση