Με πεσμένη κίνηση ξεκίνησαν οι εκπτώσεις

Spread the love

Χωρίς έντονη κινητικότητα φαίνεται πως ξεκίνησε η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων στο νησί της Λέσβου, με τις ελπίδες των καταστηματαρχών για αύξηση των πωλήσεών τους να εναπόκεινται στις αρχές Φεβρουαρίου.

Αν και θα περίμενε κανείς η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκίνησαν από τη Δευτέρα και θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2025, να αποτελέσουν από την πρώτη κιόλας μέρα πόλο έλξης των καταναλωτών με τα εκπτωτικά ποσοστά να φτάνουν ήδη το 30% – 50% στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Μυτιλήνης, αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι στιγμής. Αυτό το γεγονός προβληματίζει τους εμποροϋπαλλήλους αλλά και τους ιδιοκτήτες των τοπικών καταστημάτων, που βλέπουν τα ποσοστά των πωλήσεων να κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι με την προσέλευση των καταναλωτών στα καταστήματα να ήταν υψηλότερη την περσινή χρονιά στο πρώτο διάστημα των εκπτώσεων.

Η αύξηση του 6,4% στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα καθώς και η γενικότερη μείωση της ανεργίας στο 9% φαίνεται πως δεν ήταν αρκετά για να βάλουν “σε πειρασμό” τους καταναλωτές να αγοράσουν αυτό το κάτι παραπάνω. Οι αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις του κάθε νοικοκυριού στο τέλος Δεκεμβρίου, σε συνδυασμό με τα περισσότερα ψώνια που έγιναν κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου αλλά και τις εξόδους διασκέδασης δεν επιτρέπουν στον καταναλωτή στην παρούσα χρονική στιγμή να βάλει το «χέρι στην τσέπη» και να προβεί σε αγορές, κάτι που αναμένεται να συμβεί τέλη Γενάρη – αρχές Φλεβάρη, που οι νέοι μισθοί θα μπουν ξανά στους τραπεζικούς λογαριασμούς των πολιτών.

«Είναι αρχή ακόμα για να βγάλουμε συμπεράσματα»

Σε επικοινωνία μας με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, ο Γιάννης Μουτζούρης τόνισε πως «είναι αρχή ακόμη για να βγάλουμε συμπεράσματα για την πορεία των εκπτώσεων. Ο κόσμος αυτή τη στιγμή κάνει μια αναγνωριστική βόλτα στην αγορά και αποφασίζει αν υπάρχει κάτι που θέλει να αγοράσει. Μετά την εορταστική περίοδο και τη μεγάλη προσέλευση του κόσμου στην αγορά εξαιτίας του χριστουγεννιάτικου χωριού στο πάρκο της Αγίας Ειρήνης, παρατηρήσαμε πως ο κόσμος έμπαινε στα μαγαζιά, αλλά κυκλοφορούσε με λιγότερες τσάντες, κάτι που ίσως οφείλεται στις αυξημένες οφειλές του κάθε νοικοκυριού στο τέλος της χρονιάς ή ακόμα και στο ηλεκτρονικό εμπόριο που ανθίζει τα τελευταία χρόνια. Τη δεδομένη στιγμή τα ποσοστά των εκπτώσεων στα καταστήματα κυμαίνονται στο 50%-60%, γεγονός που δημιουργεί καταναλωτικές ευκαιρίες και κάνει τη στιγμή κατάλληλη για ψώνια.

Όλοι οι καταστηματάρχες είναι ενημερωμένοι για τη διαδικασία των εκπτώσεων που πρέπει να τηρήσουν, με τα φαινόμενα ψευδών εκπτώσεων να σπανίζουν στο νησί μας και το ποσοστό του προστίμου που επιβάλλεται στους εμπόρους, σε μια τέτοια περίπτωση, να είναι ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών τους»

Τέλος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης επεσήμανε την πρόθεση των καταστηματαρχών του νησιού να μην λειτουργήσουν τις επιχειρήσεις τους τις Κυριακές 19 και 26 Ιανουαρίου, επιμένοντας στη γενικότερη φιλοσοφία τους μέχρι τώρα για τη διασφάλιση της εξαήμερης εργασίας. Σε περίπτωση όμως που κάποιο κατάστημα επιθυμεί, μπορεί να λειτουργήσει κανονικά, γεγονός που αναμένεται να ακολουθήσουν περισσότερο οι γνωστές αλυσίδες καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης, που διατηρούν καταστήματα σε διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Με τα μάτια των εμπόρων

Οι ιδιοκτήτες του καταστήματος εποχικών ειδών και ειδών σπιτιού «Vicko», Γιώργος και Δημήτρης Μουφλουζέλλης δήλωσαν πως «η αγοραστική κίνηση στα καταστήματα λόγω των εκπτώσεων είναι στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ίσως και λίγο χαμηλότερα και αυτό οφείλεται στη μικρή επισκεψιμότητα του κόσμου, αλλά και στα μικρά ποσοστά των εκπτώσεων που εκτιμούν ότι έχουν βάλει μέχρι τώρα τα καταστήματα».

Στο κατάστημα υαλικών και ειδών σπιτιού «Παυλιδέλλης», ο ιδιοκτήτης Ευστράτιος Παυλιδέλλης τόνισε πως «τα πράγματα είναι πεσμένα τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, γεγονός που δείχνει πως φθίνει όλο και περισσότερο ο θεσμός. Φυσικά παίζουν ρόλο και οι οφειλές που καλούνται οι καταναλωτές να πληρώσουν στο κράτος στο τέλος κάθε χρόνου, κάτι που σίγουρα περιορίζει το μερίδιο της «οικονομικής πίτας» που θα μπορούσε να διαθέσει για αγορές το κάθε νοικοκυριό, αλλά σημαντικό κομμάτι αγορών χάνεται και στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων που συνεχώς ανοίγουν στη Λέσβο. Στο κατάστημά μας, οι εκπτώσεις φτάνουν το 30%-40% σε είδη οικιακής χρήσης και αναμένουμε τον κόσμο να μας επισκεφτεί και να προμηθευτεί ό,τι χρειάζεται».

Στο κατάστημα γυναικείων ενδυμάτων Venice, η ιδιοκτήτρια Μίνα Μουφλουζέλλη μάς ενημέρωσε πως «αν και οι εκπτώσεις στο κατάστημα φτάνουν αυτή τη στιγμή μέχρι το 50%, δεν υπάρχει κινητικότητα στην αγορά, γεγονός που ισχύει και για όλα τα εμπορικά καταστήματα. Το φαινόμενο αυτό δεν αποδίδεται στην κακοκαιρία των τελευταίων ημερών, αλλά στα χρήματα που ξόδεψαν τα νοικοκυριά κατά τη διάρκεια των εορτών. Πιστεύω πως η κατάσταση θα βελτιωθεί τέλη Γενάρη με αρχές Φλεβάρη όταν ο κόσμος θα έχει πληρωθεί εκ νέου»

Ακόμη τόνισε πως «τα ποσοστά των εκπτώσεων πιθανότατα θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο καθώς ο καιρός θα περνάει και τα διαθέσιμα νούμερα των ρούχων θα λιγοστεύουν».

Στο κατάστημα ανδρικής ένδυσης «ΑΦΟΙ Δ. ΠΑΛΛΗ ΟΕ.» ο ιδιοκτήτης Ιγνάτης Πάλλης δήλωσε πως «αυτή τη στιγμή τα ποσοστά εκπτώσεων στο κατάστημά μας αγγίζουν το 50% με τα ποσοστά να αυξηθούν κι άλλο, καθώς φτάνουμε προς το τέλος Φλεβάρη όπου τα νούμερα των ρούχων θα είναι σπασμένα. Υπάρχει ανάγκη να γίνει ξεστοκάρισμα του προϊόντος και αυτό οδηγεί πολλές φορές στο να πουλάμε τα ρούχα μας σε τιμές κάτω του κόστους. Προς το παρόν, υπάρχει μια κινητικότητα αλλά σε σχετικά πεσμένα επίπεδα με πέρυσι. Αυτό ίσως να οφείλεται στο γεγονός ότι ο κόσμος πληρώθηκε νωρίς τον προηγούμενο μήνα λόγω των εορτών και τώρα δεν τού έχουν μείνει χρήματα να διαθέσει σε αγορές». 

Η Βάσω Καφαλούκα, ιδιοκτήτρια του καταστήματος υπόδησης «Καφαλούκας Shoes» μάς ενημέρωσε πως «οι εκπτώσεις στο κατάστημά μας φτάνουν στο 50% αλλά η επισκεψιμότητα είναι πεσμένη αν την συγκρίνει κανείς με τα περσινά επίπεδα, ενώ αν και έγιναν δράσεις εντός της αγοράς από τον Εμπορικό Σύλλογο Μυτιλήνης και από πλευράς του Δήμου Μυτιλήνης με το χριστουγεννιάτικο χωριό κατά τη διάρκεια των εορτών, δεν σημειώθηκε αύξηση στις πωλήσεις των καταστημάτων, κάτι που οφείλεται στη νοοτροπία του καταναλωτή να ξοδεύει περισσότερο πια σε τρόφιμα και τρόπους διασκέδασης αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα αγορές ένδυσης και υπόδησης».

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση