Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Νέα χάραξη και στη μέση οι κολόνες της ΔΕΗ!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Αν και οι εργασίες κατασκευής του νέου οδικού άξονα έχουν μπει στην τελική ευθεία για την παράδοση του έργου μέχρι το τέλος του χρόνου, όπως προβλέπει η σύμβαση, καταγράφεται σημαντική καθυστέρηση στις εργασίες μεταφοράς των στύλων ηλεκτροφωτισμού που βρίσκονται στη μέση του νέου δρόμου

Απομακρύνεται ο στόχος της παράδοσης του έργου στο τέλος της χρονιάς, αν και τα συνεργεία δουλεύουν ακατάπαυστα το τελευταίο διάστημα για την κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καλλονής – Σιγρίου, που θα φέρει πιο κοντά τις δύο περιοχές, αλλά και την Μυτιλήνη με την άλλη άκρη του νησιού. Οι εργασίες προχωρούν σε όλα τα τμήματα του νέου δρόμου, αλλά υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση με την μετατόπιση των δικτύων και των στύλων της ΔΕΗ. 

Αυτό έχει ως συνέπεια να βρίσκονται μέχρι και σήμερα στη μέση της νέας χάραξης κολόνες ηλεκτροφωτισμού και να μην μπορούν να προχωρήσουν οι τελικές εργασίες της ασφαλτόστρωσης. Επίσης, καθυστέρηση παρουσιάζεται και στην κατασκευή των τοιχίων αντιστήριξης, ιδιαίτερα στην περιοχή κοντά στο Μουσείο και το Πάρκο του Απολιθωμένου Δάσους Σιγρίου. Σε ό,τι αφορά την πληρωμή των λογαριασμών που καταθέτει η ανάδοχος εταιρεία έχει ομαλοποιηθεί, μετά από τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν πέρυσι, ενώ και οι καιρικές συνθήκες ευνοούν, μέχρι στιγμής, την ταχύτερη εκτέλεση του έργου.

Πιο αναλυτικά, το τμήμα από την Άντισσα μέχρι την Βατούσα έχει ασφαλτοστρωθεί δύο φορές και εκκρεμούν ορισμένες παραλλαγές που είναι αναγκαίες για την προστασία και ανάδειξη των απολιθωμάτων. Από την Άντισσα μέχρι την Βατούσα εκτελούνται αυτή την περίοδο εργασίες κατασκευής των τεχνικών και των τοιχίων αντιστήριξης. Η παράκαμψη της Βατούσας έχει επίσης ασφαλτοστρωθεί, όπως και το τμήμα Βατούσα – Σκαλοχώρι, ενώ από το Σκαλοχώρι έως την Φίλια έχει εκτελεστεί το 80% των χωματουργικών εργασιών και των τεχνικών. Ασφαλτοστρωμένη είναι και η παράκαμψη της Φίλιας, αλλά λίγο πιο πίσω έχει μείνει η παράκαμψη των Δαφίων όπου απαιτείται η μετατόπιση στύλων και καλωδίων της ΔΕΗ για να ολοκληρωθεί. Το τελευταίο στάδιο του έργου είναι η τοποθέτηση των πινακίδων σήμανσης και ασφάλισης, καθώς και ο ηλεκτροφωτισμός.

57 εκατ. για 47 χλμ.

Το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα είναι 46,7 χιλιόμετρα (έναντι 52 χιλιομέτρων που ήταν ο παλιός). Σε μήκος 21 χλμ. περίπου του παλιού δρόμου εκτελέστηκαν εργασίες διανοίξεων και βελτίωσης της βατότητας, ενώ τα υπόλοιπα 26 χλμ. αποτελούν νέα χάραξη με παρακάμψεις των χωριών Δάφια, Φίλια, Σκαλοχώρι, Βατούσα και Άντισσα. Επίσης κατασκευάστηκαν οχτώ ισόπεδοι κόμβοι κατά μήκος της νέας χάραξης. Στη συνολική χρηματοδότηση είχαν προβλεφθεί τα έργα αποχέτευσης – αποστράγγισης, σήμανσης – ασφάλισης, οδοφωτισμού, πρασίνου, καθώς και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές έρευνες και μετακινήσεις των δικτύων.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του νέου οδικού άξονα ήταν 44,5 εκατ. ευρώ επί του οποίου η κοινοπραξία “Τοξότης Α.Ε. – Αναστηλωτική – Ελληνική Υδροκατασκευή” είχε προσφέρει έκπτωση 4,17%. Οι εργασίες ξεκίνησαν το 2013, αλλά δύο χρόνια αργότερα παρουσιάστηκαν τα πρώτα προβλήματα καθυστερήσεων, μέχρι που πέρασε ως έργο – γέφυρα στο νέο ΕΣΠΑ. Οι εργασίες συνεχίστηκαν για μικρό χρονικό διάστημα το 2016, αλλά από το 2017 εγκαταλείφθηκαν όλα τα μέτωπα που ήταν ανοιχτά, με το αίτημα της εταιρείας για την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης. Κι αυτό γιατί στην πορεία των εργασιών ανακαλύφθηκε μεγάλος αριθμός απολιθωμένων κορμών που καθυστέρησαν το έργο και παράλληλα αύξησαν την αρχική δαπάνη.

Έναν χρόνο αργότερα εξασφαλίστηκε η συμπληρωματική χρηματοδότηση, ύψους 12,8 εκατ. ευρώ, φθάνοντας τα 57 εκατ. συνολικά, αλλά η εταιρεία Καλογρίτσα εγκατέλειψε το έργο, με συνέπεια και νέα καθυστέρηση. Τελικά, μαζί με άλλα έργα στην Πελοπόννησο και στην Βόρεια Ελλάδα, ο οδικός άξονας Καλλονής – Σιγρίου πέρασε στα χέρια της εταιρείας “Άκτωρ” που εκτελεί το έργο από το 2019.

Κατά την διάρκεια όλων αυτών των ετών που οι εργασίες παρέμεναν ημιτελείς, είχαν παρουσιαστεί σοβαρά προβλήματα οδικής ασφάλειας για τους κατοίκους της δυτικής Λέσβου και τους επισκέπτες. Ιδιαίτερα κατά τους χειμερινούς μήνες με τις βροχές και τους δυνατούς ανέμους είχαν σημειωθεί επικίνδυνες καταπτώσεις για τους οδηγούς, που περιμένουν να παραδοθεί το συντομότερο δυνατό ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά έργα υποδομών που έχει εκτελεστεί ποτέ στο νησί μας.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img