Τρίτη, 24 Μαΐου, 2022

Νέα παράταση για το λιμάνι Σιγρίου

Άρθρα & Δημοσιεύσεις


  • Καθυστερούν οι εργασίες, αλλά και οι πληρωμές από το Υπουργείο Υποδομών

Νέα παράταση έως τον Οκτώβριο αναμένεται να δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών για την ολοκλήρωση του έργου στο λιμάνι Σιγρίου, όπου από πέρυσι το καλοκαίρι έχει ξεκινήσει η δημιουργία του αλιευτικού καταφυγίου. Αν και υπό κανονικές συνθήκες το έργο θα έπρεπε να παραδοθεί αυτόν τον μήνα, η εργολήπτρια εταιρεία, σε συνεννόηση με το Υπουργείο, συζητούν την παράταση για 6 ακόμη μήνες, επειδή καθυστέρησαν οι εργασίες λόγω των καιρικών συνθηκών, αλλά και οι πληρωμές των λογαριασμών μέσα στο χειμώνα. Το τελευταίο διάστημα έχει παρουσιαστεί πρόβλημα με την εκταμίευση εγκεκριμένων πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων και για άλλα έργα, που θα πρέπει να διευθετηθεί άμεσα για να μην υπάρξουν κι άλλες παρατάσεις.

Η εταιρεία “ΕΡΤΕΚΑ” που ανέλαβε το έργο το 2017 ολοκλήρωσε πέρυσι το καλοκαίρι τις υποθαλάσσιες υποδομές και την κατασκευή του νέου κρηπιδώματος, παραδίδοντας επί της ουσίας το νέο κεντρικό λιμάνι, αν και τυπικά η παράδοση και η διοικητική παραλαβή θα γίνει μόλις εκτελεστεί και το συμπληρωματικό έργο στο αλιευτικό καταφύγιο. Το Λιμενικό Ταμείο Λέσβου έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες για την προσωρινή παραλαβή του έργου στο λιμάνι, ώστε να μην παρουσιαστούν προβλήματα στην πρόσδεση των πλοίων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. 

Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για ένα νέο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Σίγρι – Μεστά, αλλά ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Το μόνο πάντως που εκκρεμεί στο κεντρικό λιμάνι του Σιγρίου είναι τα λεγόμενα έργα πλατείας, δηλαδή η πλακόστρωση, ο ηλεκτροφωτισμός και οι υδραυλικές εγκαταστάσεις που θα κατασκευαστούν όταν διαμορφωθούν και οι επιπλέον θέσεις στο αλιευτικό καταφύγιο.

Το αλιευτικό καταφύγιο

Το αρχικό κόστος του έργου ήταν 14,06 εκατ. ευρώ, ενώ η εργολαβία συμβασιοποιήθηκε με 9.465.901,38 ευρώ. Στην πορεία απαιτήθηκε επιπλέον χρηματοδότηση 3 εκατ. ευρώ για την κατασκευή των συμπληρωματικών έργων στο αλιευτικό καταφύγιο και για να αυξηθούν οι διαθέσιμες θέσεις πρόσδεσης για τις βάρκες. Η παρέμβαση αυτή λήφθηκε υπόψη αφού αναγνωρίστηκε μεταξύ άλλων ότι προέκυπταν βάσιμα αυξημένες ανάγκες σε σχέση με την αρχική μελέτη για τις ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές και εγκαταστάσεις. 

Στο συμπληρωματικό έργο προβλέπεται μεταξύ άλλων επέκταση του μόλου για τα αλιευτικά σκάφη, εγκατάσταση φωτισμού με πυλώνες και ιστούς φωτισμού, καθώς και σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, σύστημα ύδρευσης με κιβώτια παροχών νερού για το αλιευτικό καταφύγιο και εγκατάσταση συστήματος πυρόσβεσης.

Τα δρομολόγια

Το καινούργιο λιμάνι στο Σίγρι αποτελεί πύλη εισόδου στη Λέσβο από τη δυτική πλευρά και επί του παρόντος εξυπηρετεί την γραμμή Πειραιάς – Μύκονος – Μεστά Χίου – Σίγρι. Στόχος των τοπικών φορέων είναι να υπάρξει σύνδεση και με τη Ραφήνα, αλλά και προς και από τη Βόρειο Ελλάδα. Σκοπός της κατασκευής του έργου εξ’ αρχής ήταν η δημιουργία ενός σύγχρονου εμπορικού και επιβατικού λιμανιού στο Σίγρι, που αφενός θα εξυπηρετεί καλύτερα την ήδη υπάρχουσα ακτοπλοϊκή κίνηση, αφετέρου θα δώσει τη δυνατότητα αναβάθμισης των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, γεγονός καθοριστικής σημασίας για το Σίγρι και την ευρύτερη περιοχή της βορειοδυτικής Λέσβου, με άμεση θετική επίπτωση στην τουριστική της κίνηση.

Η μεγάλη αναπτυξιακή σημασία αυτού του έργου για την βόρεια και δυτική Λέσβο, αλλά και ολόκληρο το νησί έγκειται κατ’ αρχήν στο γεγονός ότι η χρονική διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα και συγκεκριμένα από τη Ραφήνα μέχρι το Σίγρι περιορίζεται στις 5 – 6 ώρες, όταν σήμερα τα πλοία προσεγγίζουν το λιμάνι της Μυτιλήνης από τον Πειραιά σε 10 – 12 ώρες, δηλαδή μετά από μισή μέρα. Επιπλέον, αναβαθμίζεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση και η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση με την Βόρεια Ελλάδα, αφού αν κάποιος επισκέπτης θέλει να διαμείνει στην Ερεσό ή το Σίγρι πρέπει σήμερα φθάνοντας στην πόλη να διασχίσει όλο το νησί, διανύοντας 100 χλμ., ενώ με το νέο λιμάνι οι τουρίστες θα μπορούν απευθείας και χωρίς ταλαιπωρία να φθάνουν στον προορισμό τους. Υπολογίζεται μάλιστα ότι αν και εφόσον υπάρξει σύνδεση με τα λιμάνια της Καβάλας και του Βόλου, η διάρκεια του ταξιδιού δεν θα είναι μεγαλύτερη από 4 ώρες.

Οι θέσεις

Στο νέο λιμάνι έχουν διαμορφωθεί δύο θέσεις πλαγιοδέτησης επιβατηγών πλοίων, ενώ παράλληλα θα μπορούν να εξυπηρετούνται τα εμπορικά σκάφη, χωρίς να παρεμποδίζεται η λειτουργία του επιβατικού λιμανιού. Παράλληλα με το συμπληρωματικό έργο των 3 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκε το χειμώνα από το Υπουργείο Υποδομών, θα αυξηθούν οι διαθέσιμες θέσεις πρόσδεσης για τα αλιευτικά σκάφη. Η παρέμβαση αυτή λήφθηκε υπόψη, αφού αναγνωρίστηκε μεταξύ άλλων ότι προέκυπταν βάσιμα αυξημένες ανάγκες σε σχέση με την αρχική μελέτη για τις ηλεκτρομηχανολογικές υποδομές και εγκαταστάσεις. 

Στο συμπληρωματικό έργο έχει προβλεφθεί μεταξύ άλλων επέκταση του μόλου για τα αλιευτικά σκάφη, εγκατάσταση φωτισμού με πυλώνες και ιστούς φωτισμού, καθώς και σύστημα διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, σύστημα ύδρευσης με κιβώτια παροχών νερού για το αλιευτικό καταφύγιο και εγκατάσταση συστήματος πυρόσβεσης.

Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Παπαδόπουλος, «έχουμε υποβάλει αίτημα στην αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου, στη Θεσσαλονίκη για την προσωρινή παραλαβή του έργου, αν και δεν μας ενημέρωσε κανένας σχετικά. Θεωρώ ότι μέχρι τον Ιούνιο θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες για την ασφαλή και νόμιμη πρόσδεση των πλοίων».

- Advertisement -

More articles

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις