Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου, 2022

Οι εκπρόσωποι του τόπου… πού βρίσκονται;;;

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Στο αμήν έχουν φτάσει οι πολίτες και οι επιχειρηματίες των νησιών μας από την απληρωσιά του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ενώ οι τοπικοί εκπρόσωποι περί άλλων τυρβάζουν
  • «Βρισκόμαστε μόνοι μας», δηλώνει ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Παναγιώτης Μπαρούτης, ενώ αιχμηρά παρεμβαίνει κατά της κυβέρνησης το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, Γιώργος Πετρέλης

Έχοντας συμπληρωθεί 10 μήνες απληρωσιάς για τα εισιτήρια των επιβατών με τα πλοία και τα αεροπλάνα για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, καθώς και 2 εξάμηνα για την καταβολή των επιδοτήσεων του μεταφορικού κόστους των επιχειρήσεων για μεταφορά εμπορευμάτων και πρώτων υλών από και προς τη Λέσβο (συνολικά 13 μήνες για τις επιχειρήσεις!), η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής επαναλάμβανε χθες αυτό το οποίο λέει εδώ και πάνω από 6 μήνες, ότι δηλαδή περιμένει την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για την εκταμίευση των προβλεπόμενων κονδυλίων ώστε να καταβληθούν οι επιδοτήσεις.  

Ουσιαστικά όταν εκδοθεί η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και αποδεσμευτούν οι πόροι αυτό που θα πληρωθεί θα είναι για τα μεν εισιτήρια το τελευταίο τρίμηνο το 2021, δηλαδή από Οκτώβριο μέχρι και Δεκέμβριο και για τις επιχειρήσεις το τελευταίο εξάμηνο του 2021. Την ίδια ώρα θα συνεχίσουν να παραμένουν απλήρωτοι για τους μεν επιβάτες οι 7 μήνες του 2022, ομοίως 7 μήνες του 2022 και για τις επιχειρήσεις ή αλλιώς δύο τρίμηνα για τα εισιτήρια των επιβατών και ένα εξάμηνο για τα μεταφορικά των επιχειρήσεων, καθώς για τους μεν επιβάτες οι πληρωμές γίνονται κάθε τρίμηνο και για τις επιχειρήσεις κάθε εξάμηνο.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι και σήμερα να πληρώσει τις εκκρεμότητες του 2021 το Υπουργείο Ναυτιλίας, μέσω του Υπουργείου Οικονομικών, θα μένει απλήρωτο το μεγαλύτερο διάστημα του 2022 και βρισκόμαστε στο τέλος του καλοκαιριού! Πρόκειται για εμπαιγμό άνευ προηγουμένου για τον οποίο όμως διαπιστώνει κανείς μία περίεργη σιωπή από τους εκπροσώπους της Λέσβου, τον κυβερνητικό βουλευτή Χαράλαμπο Αθανασίου, καθώς επίσης και τον Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη, που έπρεπε χθες να είχαν διεκδικήσει τα αυτονόητα, όπως και οι Δήμαρχοι Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου Στρατής Κύτελης και Ταξιάρχης Βέρρος.

Μέχρι τώρα επανειλημμένες παρεμβάσεις έχει κάνει το Οικονομικό Επιμελητήριο διά του πρόεδρου του Παναγιώτη Μπαρούτη, ο οποίος σχολιάζοντας χθες την άνευ προηγουμένου καθυστέρηση των πληρωμών, διαπίστωσε ότι «ως Οικονομικό Επιμελητήριο έχουμε παρέμβει διαδοχικά με αφορμή και τα δικά σας δημοσιεύματα, θεωρώντας ότι υπονομεύεται και απαξιώνεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο, καθώς έχει χαθεί το νόημα της οικονομικής στήριξης στις επιχειρήσεις και στους επιβάτες όταν έχει περάσει ένας χρόνος και ακόμα περιμένουν να πάρουν τα λεφτά τους και προφανώς θα πληρωθούν για το 2021!  Το θέμα είναι ιδιαίτερα σοβαρό και αφορά τους νησιώτες, δεν θα σας κρύψω όμως πως ως Οικονομικό Επιμελητήριο παρά τις παρεμβάσεις που έχουμε κάνει έχουμε αισθανθεί ότι βρισκόμαστε μόνοι μας και απορώ γιατί αυτό! Αυτή τη στιγμή θα έπρεπε να μιλάμε ως κοινωνία για την επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου ώστε να επιδοτούνται και τα εισιτήρια των τουριστών που έρχονται προς τα νησιά, ως ένα κίνητρο για την τόνωση του τουρισμού στις παραμεθόριες περιοχές, όπως το Βόρειο Αιγαίο, και αντί γι’ αυτό συζητάμε για τις πληρωμές που έπρεπε να είναι αυτονόητες», είπε ο κ. Μπαρούτης.

Μέχρι τώρα παρεμβάσεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο έχουν κάνει οι δύο Βουλευτές της αντιπολίτευσης, Γιάννης Μπουρνούς και Μαρία Κομνηνάκα, αν και το θέμα δεν έχει αναδειχθεί σε πρώτου μεγέθους από πλευράς τους. Σε ζήτημα πρώτου μεγέθους αναδείχθηκε από το Εργατικό Κέντρο, το οποίο προχώρησε σε παράσταση διαμαρτυρίας στη Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής, θέτοντας μαζί με το Μεταφορικό Ισοδύναμο και όλα τα ζητήματα της ακτοπλοΐας και συγκεντρώνοντας υπογραφές από 55 Συλλόγους και φορείς εντός και εκτός Λέσβου. Μάλιστα κατά την παράσταση διαμαρτυρίας που είχαν κάνει τον Ιούλιο, ο Γενικός Γραμματέας Μανώλης Κουτουλάκης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα καλύπτονταν οι εκκρεμότητες του 2021 μέσα στον Ιούλιο, αλλά ούτε και αυτό δεν έγινε.

Η παρέμβαση Πετρέλη

Εντύπωση, πάντως, προκαλεί πώς την ώρα που είναι εκκωφαντική η σιωπή των τοπικών εκπροσώπων για ένα ζήτημα ιδιαίτερης σημασίας για τη Λέσβο και τα νησιά μας γενικότερα, παρέμβαση για το θέμα έκανε το μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Πετρέλης, o οποίος με δήλωσή του τις προηγούμενες ημέρες «ανέβασε το θέμα» καταλογίζοντας στην κυβέρνηση ότι με την πρακτική που ακολουθεί ουσιαστικά καταργεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

 «Η θέσπιση του μεταφορικού ισοδύναμου ήταν μία θετική εξέλιξη στην οικονομική ανισότητα στην οποία αδυνατεί να αντεπεξέλθει η νησιωτική Ελλάδα και ακόμα περισσότερο τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όπως η Λέσβος, η Λήμνος και ο Άγιος Ευστράτιος», αναφέρει ο κ. Πετρέλλης. Και συνεχίζει: «Ενώ ως μέτρο θα περίμενε κανείς να συμβάλλει στην σημερινή τραγική οικονομική συγκυρία στην οποία έχει περιέλθει ο τόπος, η Κυβέρνηση έχει εν τοις πράγμασι καταργήσει το εν λόγω μέτρο με τις αναίτιες καθυστερήσεις καταβολής των χρημάτων, ενώ ανακοίνωσε ότι θα εξοφληθούν τον Αύγουστο του 2022 τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια της περιόδου Οκτωβρίου 2021 – Μαρτίου 2022 με αποτέλεσμα να μείνουν ανεξόφλητα εισιτήρια περιόδου πέντε μηνών.

Η κυβέρνηση ωσάν να μην τρέχει τίποτα ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι θα προχωρήσει σε καταβολή των οφειλομένων τον Ιούλιο που μόλις πέρασε και τον Ιούλιο προέβη σε νέα ανακοίνωση για καταβολή τον Αύγουστο. Είμαστε εν αναμονή της ανακοίνωσης του Αυγούστου…», αναφέρει το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, υπογραμμίζοντας πως χρέος της κυβέρνησης είναι η επίλυση του προβλήματος που μόνη της δημιούργησε και η άμεση καταβολή των οφειλόμενων έως και τον Ιούλιο και η από εδώ και πέρα χωρίς καθυστερήσεις καταβολή των πληρωμών.

Το ζήτημα πάντως είναι ότι σε περίπτωση που οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου καλύψουν μόνο τις εκκρεμότητες του 2021, όπως αναμένεται, και παραμείνει απλήρωτο μέχρι τώρα το 2022, τότε ουσιαστικά θα είναι μια μικρή μόνο ανάσα για τους δικαιούχους και το πρόβλημα θα διαιωνίζεται καθώς πολίτες και επιχειρήσεις θα βρίσκονται 7 μήνες πίσω στις πληρωμές.

spot_img
- Advertisement -

More articles

spot_img
spot_img