Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Ούτε λέξη για πληρωμές σε εισιτήρια – μεταφορές

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Πανηγυρίζουν για την αναβάθμιση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, αφήνοντας απλήρωτα τα μεταφορικά κόστη των επιχειρήσεων και τα εισιτήρια των πολιτών
  • Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα πληρωθούν μόνο οι επιχειρήσεις για τις εκκρεμότητες του 2021

Την ώρα που ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, έδωσε στη δημοσιότητα δελτίο Τύπου για την επέκταση της επιδότησης του μεταφορικού κόστους των καυσίμων από το Μεταφορικό Ισοδύναμο στο σύνολο των μικρών νησιών, μεταξύ των οποίων και η Λήμνος, απέφευγε κάθε αναφορά στις εκκρεμούσες επί μακρόν πληρωμές τόσο των επιδοτήσεων για τα εισιτήρια των επιβατών με αεροπλάνα και βαπόρια, όσο και για τα μεταφορικά κόστη των επιχειρήσεων των νησιών μας. 

Επί της ουσίας, λόγω της δραματικής χωρίς προηγούμενο καθυστέρησης των πληρωμών, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι σαν να έχει απενεργοποιήσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο, καθώς είναι ενδεικτικό πως για τις επιχειρήσεις φτάνουμε τέλος Δεκεμβρίου στα τρία απλήρωτα εξάμηνα και το οξύμωρο είναι ότι μετρώντας αντίστροφα για το τέλος του δεύτερου εξαμήνου του 2022 ενώ οφείλουν από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, δεν έχει ακόμα ανοίξει ούτε η πλατφόρμα για την υποβολή των εξόδων για το πρώτο εξάμηνο του 2022 από τους λογιστές!

 

Τι ετοιμάζουν

Έχοντας σχεδόν συμπληρωθεί 1,5 χρόνος που παραμένουν απλήρωτα τα μεταφορικά κόστη για τις επιχειρήσεις στα νησιά μας και μάλιστα αυτό σε μία περίοδο ακρίβειας, αυξήσεων και στα μεταφορικά κόστη και έλλειψης ρευστότητας στην αγορά, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προσπαθεί μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου τουλάχιστον να πληρώσει το δεύτερο εξάμηνο του 2021, δηλαδή να εξοφλήσει όχι το χρόνο που κλείνει, αλλά το προηγούμενο έτος που βρίσκεται κατά το ήμισυ σε εκκρεμότητα! Όσο για το ερώτημα πότε θα πληρωθούν τα μεταφορικά του 2022, όπως επίσης και οι επιδοτήσεις στα εισιτήρια των επιβατών, απλών πολιτών στους οποίους το Κράτος οφείλει μαζί με τον Δεκέμβριο 10 μήνες (η τελευταία πληρωμή κάλυψε μέχρι τον μήνα Φεβρουάριο του 2022), ουδείς αρμόδιος εμφανίζεται να δώσει κάποιο χρονοδιάγραμμα. Γεγονός, πάντως, είναι πως αυτές οι πληρωμές παραπέμπονται για το 2023, άγνωστο πότε και μέχρι ποιους μήνες θα πληρώσουν τμηματικά.

Όσο συμβαίνουν τα παραπάνω εντύπωση προκαλεί η στάση των τοπικών εμπλεκόμενων φορέων, οι οποίοι έχουν σταματήσει να πιέζουν αν και βλέπουν ότι δεν γίνεται τίποτα. Κι αυτό ενώ θα περίμενε κανείς εν όψει εκλογών να ανέβαζαν τους διεκδικητικούς τόνους μήπως και πάρουν τα χρήματά τους μέσα από τις πιέσεις οι επιχειρηματίες και οι πολίτες που ταξίδεψαν με αεροπλάνα και πλοία.

 

Τι σχεδιάζουν

Όσο καταγράφεται η αδράνεια των συναρμόδιων Υπουργείων να ανταποκριθούν στη στοιχειώδη υποχρέωσή τους να καλύψουν με τις επιδοτήσεις του Μεταφορικού Ισοδύναμου τους δικαιούχους είτε πρόκειται για απλούς επιβάτες, είτε για τους επιχειρηματίες ώστε να πληρωθούν τα χρήματα που δικαιούνται για τις μεταφορές εμπορευμάτων και πρώτων υλών από και προς τη Μυτιλήνη, πληροφορίες αναφέρουν για επικείμενο ανασχεδιασμό του μέτρου που ετοιμάζει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.  

Εάν αυτές οι πληροφορίες πράγματι επιβεβαιωθούν, παραμονές εκλογών, επί της ουσίας θα αποδειχθεί ότι η παρούσα κυβέρνηση μέσα σε μία θητεία επανασχεδίασε δύο φορές το Μεταφορικό Ισοδύναμο, η πρώτη κατά την έναρξη της θητείας της και η δεύτερη στη λήξη. Τι σημαίνει όμως επανασχεδιασμός; Όταν έγινε αυτό μετά το 2019 όταν ανέλαβε Υπουργός Ναυτιλίας ο Γιάννης Πλακιωτάκης και εντάχθηκε και η Κρήτη στο Μεταφορικό Ισοδύναμο, είχαν «παγώσει» επί μακρόν οι διαδικασίες για τις πληρωμές, με αυτό ακριβώς το αιτιολογικό του επανασχεδιασμού  και της υποτιθέμενης διεύρυνσης και αναβάθμισης. Με αυτή την εμπειρία ουδείς μπορεί να διαβεβαιώσει ότι δεν θα συμβεί το ίδιο και τώρα. Δηλαδή το Υπουργείο Ναυτιλίας με το νέο έτος να ανακοινώσει επανασχεδιασμό «παγώνοντας» τις πληρωμές που ούτως ή άλλως βρίσκονται στην κατάψυξη από τον Ιούνιο του 2021 για τις επιχειρήσεις και από το Φεβρουάριο του 2022 για τους επιβάτες των πλοίων και των αεροπλάνων!

Παρά τις υποσχέσεις του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κουτουλάκη για πληρωμές το Δεκέμβριο, όπως ο ίδιος είχε πει κατά τη Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, αρχές Νοεμβρίου, στην καλύτερη των περιπτώσεων το Δεκέμβριο θα έχουν εξοφληθεί οι επιχειρήσεις για τα μεταφορικά κόστη για το δεύτερο εξάμηνο του 2021, ενώ για το 2022 θα βγει όλο το έτος απλήρωτο για τους επαγγελματίες και 10 μήνες χωρίς να έχουν εισπράξει ούτε ευρώ οι απλοί πολίτες που ταξίδεψαν με τα πλοία της γραμμής ή αεροπορικώς. 


Κατά τα άλλα πανηγυρίζουν για αναβάθμιση

Κατά τα άλλα η Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής τονίζει σε επίσημη ανακοίνωσή της ότι «υλοποιεί δράσεις στο πλαίσιο της στρατηγικής για την «Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Πολιτική στο νησιωτικό χώρο», όπως έχουν τεθεί με τους ν.4770/2021 και ν.4832/2021. Σταθερό μέτρο προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης της νησιωτικότητας, της μείωσης των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, τη συγκράτηση και συνοχή του πληθυσμού στα νησιά, αποτελεί η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου». 

Όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου, σε συνέχεια των ενεργειών για τον εξορθολογισμό του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδυνάμου και την αναβάθμισή του, ανακοινώνεται η εφαρμογή, στο σκέλος των καυσίμων, πλέον και στα ακόλουθα νησιά: Αντικύθηρα, Αρκιοί, Γαύδο, Δονούσα, Ερεικούσα, Ηρακλειά, Θύμαινα, Κάλυμνο, Κίναρο, Λέβιθα, Λήμνο, Μαθράκι, Μαράθι, Οθωνοί, Οινούσσες, Τέλενδο και Ψέριμο. Η έναρξη της εφαρμογής αυτής εκκινεί στις 07/12/2022, όπως προβλέπεται στο ΦΕΚ Β’ 5657/07/11/2022.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img