Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

“Πάγωσαν” οι πληρωμές


  • Αργεί η συγκρότηση τριμελούς Επιτροπής που θα αναλάβει τον έλεγχο των τιμολογίων και των αποφάσεων της Περιφέρειας για να μπορέσουν να λάβουν τα δεδουλευμένα τους οι οδηγοί λεωφορείων και ταξί

Τελειωμό δεν έχουν τα προβλήματα με την μεταφορά των μαθητών από τον Σεπτέμβριο που ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Αρχικά και για έναν περίπου μήνα τα δρομολόγια δεν επαρκούσαν για να μεταφέρουν όλους τους μαθητές στα σχολεία τους λόγω των αλλαγών που έγιναν στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας, που είχαν ως συνέπεια την μετακίνηση έμπειρων υπαλλήλων από την Διεύθυνση Προμηθειών, που είναι αρμόδια για την ανάθεση των δρομολογίων. 

Το ζήτημα αυτό διευθετήθηκε με την έγκριση νέων γραμμών, αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα παρουσιάστηκε νέα εμπλοκή σε ό,τι αφορά τις πληρωμές των δρομολογίων εξαιτίας αλλαγής της νομοθεσίας για την υπογραφή των σχετικών αποφάσεων. Αν και μέχρι τώρα αρκούσε η υπογραφή του Περιφερειάρχη ή του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας, φέτος το Υπουργείο Εσωτερικών εξέδωσε εγκύκλιο στην οποία αναφέρει ότι απαιτείται η συγκρότηση Τριμελούς Επιτροπής, η οποία θα ελέγχει τα τιμολόγια και τις αποφάσεις της Περιφερειακής Αρχής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρείται καθυστέρηση στις πληρωμές, αν και οι μεταφορείς έχουν καταθέσει τιμολόγια για τις υπηρεσίες που παρέχουν ανά σχολείο.

Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Ταξί, Κώστας Νέστορας, «η σχολική χρονιά δεν ξεκίνησε καλά για πολλούς λόγους. Στην αρχή είχαμε τα προβλήματα με τα νέα δρομολόγια που έπρεπε να ανατεθούν για να εξυπηρετούνται όλοι οι μαθητές και τώρα δεν μπορούμε να πληρωθούμε. Τα έξοδα κάθε μέρα αυξάνονται, το πετρέλαιο είναι στα ύψη και καταθέτουμε τιμολόγια, αλλά δεν μπορούμε να εισπράξουμε τα δεδουλευμένα μας επειδή δεν έχει συγκροτηθεί η αρμόδια Επιτροπή. Έχω ζητήσει συνάντηση με τον Περιφερειάρχη και ευελπιστώ ότι θα βρεθεί λύση άμεσα», τόνισε ο ίδιος.

Από την πλευρά του, ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας, Στέλιος Καμπούρης, δήλωσε ότι τα προβλήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν άμεσα με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής: «Πράγματι, υπήρξε αυτή η αλλαγή και η διαδικασία έγινε περισσότερο πολύπλοκη, αλλά οι Επιτροπές έχουν συγκροτηθεί ήδη στη Χίο και την Σάμο και το ίδιο θα συμβεί και για τη Λέσβο. Εκκρεμεί απλά η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και μόλις ληφθεί και ελεγχθούν τα τιμολόγια θα ξεκινήσουν οι πληρωμές των μεταφορέων. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα χρήματα, αφού βρίσκονται στο ταμείο της Περιφέρειας».

“Στη μέση” ο διαγωνισμός

Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό για την ανάθεση των γραμμών στη Λέσβο και τη Λήμνο που ξεκίνησε τον Μάιο του 2021, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, αφού από τα 125 σχολικά δρομολόγια έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για 81 από αυτά. Δηλαδή, 44 γραμμές δεν έχουν ανάδοχο και οι ανάγκες καλύπτονται με την παράταση παλιών συμβάσεων και απευθείας διαπραγματεύσεις. 

Ο προϋπολογισμός του έργου για 3 χρόνια είναι 9.753.000 ευρώ και αφορά στη Λέσβο και τη Λήμνο. Την τελευταία 10ετία έχει επιχειρηθεί αρκετές φορές από την εκάστοτε Περιφερειακή Αρχή η διεξαγωγή διαγωνισμού για την ανάθεση των σχολικών δρομολογίων, αλλά ποτέ δεν έχει ολοκληρωθεί λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος για τις λεγόμενες δύσκολες γραμμές προς απομακρυσμένους οικισμούς, με ελάχιστους μαθητές. Για τον λόγο αυτό η μεταφορά των μαθητών εξακολουθεί να γίνεται με τα δρομολόγια που ίσχυαν παλιότερα και με την προσθήκη όσων νέων απαιτούνται με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς.

Για την Π.Ε. Λέσβου, έχει χωριστεί σε 12 Ομάδες των Δημοτικών Ενοτήτων των Δήμων Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου, που αφορούν σε 72 δρομολόγια με Δ.Χ. επιβατικά, τα οποία προκηρύσσονται ανά δρομολόγιο και 14 Ομάδες Δημοτικών Ενοτήτων των Δήμων Μυτιλήνης και Δυτικής Λέσβου που αφορούν σε 53 δρομολόγια με λεωφορεία και mini bus που προκηρύσσονται ανά ομάδα. Για την Π.Ε. Λήμνου υπάρχουν τέσσερις Ομάδες Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου Λήμνου με Δ.Χ. επιβατικά και τέσσερις Ομάδες με λεωφορεία και mini bus, για την εκτέλεση 31 συνολικά δρομολογίων.

Σύμφωνα με τα αρμόδια στελέχη της Περιφέρειας, τα τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις στις διαδικασίες λόγω της πανδημίας, της πληθώρας των συμμετεχόντων, των δικαιολογητικών και των πρακτικών που έπρεπε να συνταχθούν. Αν δεν υπάρξουν προσφυγές, ο φάκελος με τα δρομολόγια που έχουν προσωρινό ανάδοχο θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον προσυμβατικό έλεγχο, ώστε να υπογραφούν οι συμβάσεις πριν το τέλος του χρόνου. Μέχρι να συμβεί όμως αυτό, θα πρέπει το Υπουργείο να “ανάψει το πράσινο φως” είτε για την ανάθεση των δρομολογίων στους προσωρινούς αναδόχους, είτε για την παράταση των περσινών συμβάσεων, ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα. 

Οι δαπάνες μεταφοράς μαθητών που αφορούν στα προηγούμενα έτη καταβάλλονται νόμιμα μέχρι τη σύναψη της σχετικής σύμβασης μεταφοράς, εφόσον ο Περιφερειάρχης βεβαιώνει με σχετική πράξη του την εκτέλεση της μεταφοράς των μαθητών και εφόσον το ύψος της σχετικής δαπάνης είναι σύμφωνο με την απόφαση ανάθεσης της Οικονομικής Επιτροπής. Το συμβατικό κόστος εκάστου δρομολογίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τη μέγιστη αποζημίωση που προκύπτει από την εφαρμογή της υπ’ αρ. 50025/2018 Κοινής Υπουργικής Απόφασης.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img