Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ: Σε απόγνωση οι γονείς

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

 

  • Ένα σύγχρονο Καιάδα για τα παιδιά που έχουν ανάγκη την παράλληλη στήριξη δημιουργεί με τις περικοπές το Υπουργείο Παιδείας αφήνοντας αυτή την ευάλωτη κατηγορία των μαθητών στο περιθώριο
  • Πληθαίνουν οι αντιδράσεις των γονέων με επιστολές που κατακλύζουν το Υπουργείο Παιδείας την ώρα που οι τοπικοί άρχοντες περί άλλων τυρβάζουν αντί να σταθούν αρωγοί

Παρά την επιβεβλημένη ανάγκη στήριξης των μαθητών Σχολείων της Λέσβου που χρειάζονται την παράλληλη στήριξη για να μπορέσουν να προχωρήσουν μαθησιακά, οι αρμόδιοι πολιτικοί και άλλοι φορείς του τόπου “γυρίζουν τις πλάτες τους”, καθώς ουδείς μέχρι τώρα ασχολήθηκε με αυτό το ζήτημα να συναντηθεί με τους εκπροσώπους Συλλόγων Γονέων, να καταγράψει το πρόβλημα και να φέρει το θέμα ακόμα και με ερώτηση στη Βουλή. Κάπως έτσι οι γονείς κινούνται όπως και τα παιδιά τους στο σχολείο δηλαδή χωρίς υποστήριξη έχοντας αποδεχτεί τη μοίρα τους πως στο βωμό των περικοπών η πολιτεία κάνει πως δεν καταλαβαίνει σε αυτό το ευαίσθητο κεφάλαιο.

Η μόνη ελπίδα των γονέων να ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι στην Αθήνα είναι από τα δημοσιεύματα των Νέων της Λέσβου και μάλιστα το τελευταίο δημοσίευμά μας έχει ήδη διαβιβαστεί από γονείς στο Υπουργείο Παιδείας ελπίζοντας, όπως μας είπαν, πως κάποιος μπορεί να συγκινηθεί! Και δεν είναι μόνο τα δικά μας δημοσιεύματα αλλά και οι επιστολές απόγνωσης των γονέων που αποστέλλονται μήνες τώρα στην Αθήνα όπου οι γονείς περιγράφουν το πρόβλημα ζητώντας την παρέμβαση της πολιτείας. Μιας πολιτείας που βλέπει το πρόβλημα αλλά δεν ακούει, καθώς τα αιτήματα των γονέων και των συλλογικών φορέων που τους εκπροσωπούν μέχρι τώρα πέφτουν στο κενό. Ενώ ταυτόχρονα και οι τοπικές διευθύνσεις της εκπαίδευσης φαίνονται ανίσχυρες να διεκδικήσουν την κάλυψη αυτής της επιβεβλημένης ανάγκης για τα σχολεία του τόπου μας όπου υπάρχουν παιδιά ευαισθησία που χρειάζονται τη βοήθεια του εκπαιδευτικού – Συνόδου για να προχωρήσουν στα γράμματα. Ουσιαστικά με την απαθή στάση του το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί ένα σύγχρονο Καιάδα αφήνοντας στο έλεος του Θεού ολοένα και περισσότερους γονείς, οι  οποίοι ζητούν την άμεση συμπλήρωση των κενών θέσεων του διδακτικού προσωπικού που έχουν δημιουργηθεί στην παράλληλη στήριξη. 

Όπως είχαμε αναφέρει την προηγούμενη εβδομάδα, πολλοί είναι οι γονείς οι οποίοι, βλέποντας την υποστελέχωση της παράλληλης στήριξης, κάνουν καθημερινά εκκλήσεις στους αρμόδιους, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα αυξάνονται και οι επιστολές των γονέων προς το Υπουργείο Παιδείας, ζητώντας την άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη. Από την πλευρά του Υπουργείου δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια εξέλιξη με τα δεδομένα να παραμένουν ως έχουν, δηλαδή την πρόσληψη ενός εκπαιδευτικού, ο οποίος θα έχει στην εποπτεία του τρία περίπου παιδιά. Η στάση του Υπουργείου Παιδείας να περιορίζει τον αριθμό των στελεχών της παράλληλης στήριξης προκαλεί απογοήτευση στους γονείς μαθητών που βλέπουν ότι ενώ βελτιώνονται οι επιδόσεις των παιδιών τους, όταν «κόβεται» ο συνοδεύων εκπαιδευτικός, ό,τι «έχτισαν» τα προηγούμενα χρόνια να καταρρέει.

Οι αντιδράσεις των γονέων

Έντονη είναι η κινητικότητα το τελευταίο διάστημα στο Υπουργείο Παιδείας με τις διαδηλώσεις των γονέων να αυξάνονται και τις φωνές για περισσότερους εκπαιδευτικούς στη παράλληλη στήριξη να πληθαίνουν. Οι επιστολές γονέων και από τη Λέσβο προς το Υπουργείο Παιδείας είναι πολλές για το συγκεκριμένο ζήτημα. Ωστόσο οι περισσότεροι δεν παίρνουν απάντηση και το πρόβλημα παραμένει. Η επιστολή που έστειλε γονέας από τη Μυτιλήνη αναφέρει τα εξής: «Αξιότιμε κ. Γενικέ Γραμματέα Υπουργείου Παιδείας, είμαστε γονείς δύο παιδιών. Ο μεγάλος φοιτά σε δημοτικό σχολείο της Μυτιλήνης και έχει διάσπαση προσοχής με έντονη δυσκολία στη διατήρηση της συγκέντρωσης και αργό ρυθμό απόκρισης, αδεξιότητα στις κινήσεις καθώς και δυσκολίες στην ανάγνωση. Ζητήσαμε και λάβαμε αρμοδίως Παράλληλη Στήριξη 24 ώρες εβδομαδιαίως, η οποία «συρρικνώθηκε», νόμιμα άραγε; Η «εντολή άνωθεν» (;) σε… 12 ώρες (!), λόγω δεύτερου παιδιού και έλλειψης δεύτερης εκπαιδευτικού (για την παράλληλη στήριξη) από τις οποίες (12 ώρες), οι δύο ώρες είναι Ιστορία και Μουσική(μη βασικά μαθήματα) και οι άλλες 10 ώρες Γλώσσα και Μαθηματικά. Απευθυνθήκαμε στο σχολείο του παιδιού μας, μιλώντας με τη Διευθύντρια και με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και μας ανέφεραν ότι οι μισές από τις εγκεκριμένες ώρες την εβδομάδα στην παράλληλη στήριξη οφείλονται στο περιορισμένο ενδιαφέρον εκπαιδευτικών να έρθουν στη Μυτιλήνη. Επίσης ο Προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μάς ανέφερε ότι ο συνδυασμός παράλληλης στήριξης και ένταξης θα αποδειχθούν πολύ θετικά για την περαιτέρω βελτίωση του παιδιού μας, όταν παρέχονται κανονικά, σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία και όχι τόσο «κουτσουρεμένα», συμπληρώνουμε εμείς… Η μια ώρα εβδομαδιαίως επαρκεί για τον μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες/ανάγκες; Προσβλέποντας στις δικές σας ενέργειες ΖΗΤΟΥΜΕ την άμεση πλήρωση της δεύτερης θέσης της παράλληλης στήριξης στο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, προκειμένου τα αναφαίρετα δικαιώματα στην εκπαίδευση των δύο μαθητών να γίνουν απολύτως σεβαστά, μη στερώντας αυτά που η κείμενη νομοθεσία απλόχερα τους παρέχει και η Απόφαση-Έγκριση των 24 ωρών εβδομαδιαίως να εφαρμοσθεί. Τα ίδια ζητούμε και για την ένταξη, να συμπληρωθούν δηλαδή τα κενά, προκειμένου το σχολείο να ανταποκριθεί στις ειδικές ανάγκες/δυσκολίες των παιδιών σχετικά με την ένταξη και τις άλλες υποχρεώσεις τους».

Μια άλλη επιστολή γονέα από τη Μυτιλήνη αναφέρει: «Αξιότιμε κε Υπουργέ, δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε για τόσο μεγάλες και σημαντικές ανάγκες που αφορούν τα παιδιά μας τους περιορισμούς της χρηματοδότησης, περιορισμούς που φαίνεται να είναι… υπεράνω νόμων και κράτους δικαίου (;). Δεν θα έπρεπε υπό ιδιαίτερες συνθήκες και για «προβληματικές»/μη αναπτυγμένες Περιφερειακές Ενότητες, όπως μεταξύ άλλων είναι και η Λέσβος, να προβλέπεται έκτακτη υπέρβαση της χρηματοδότησης και όχι μόνο; Ποιοι αποφασίζουν και με ποια κριτήρια το ύψος της χρηματοδότησης/ διαθέσιμων πιστώσεων και τη χωρική τους κατανομή; Άποψη μας είναι ότι οι ευθύνες της μη πλήρωσης των κενών θέσεων διδακτικού προσωπικού στην παράλληλη στήριξη και στην ένταξη δεν είναι στην υπηρεσία που μας απαντά, είναι αλλού, πολύ υψηλότερα, σε αυτούς που δεν μας απαντούν, πιστεύοντας ότι θα κουραστούμε και θα βαρεθούμε να διεκδικούμε αυτά που έχουμε ανάγκη και δικαιούμαστε. Σε ό,τι αφορά τη Λέσβο, η χαμηλή ποσοστιαία συμπλήρωση των κενών θέσεων στην παράλληλη στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης απομονώνει και περιθωριοποιεί μαθητές με διαπιστωμένες μαθησιακές δυσκολίες, μη διασφαλίζοντας ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ για πλήρη συμμετοχή και συνεισφορά στην κοινωνία. Προσβλέποντας στην άμεση προσωπική σας παρέμβαση, προσδοκούμε σε νέα ειδική προκήρυξη για την κάλυψη των κενών θέσεων της Λέσβου, στη παράλληλη στήριξη και ένταξη, με πρόσθετες διαθέσιμες πιστώσεις/προσλήψεις και θέσπιση ειδικών κινήτρων για να αναστραφεί η «αρνητική» εικόνα του νησιού μας και να καταστεί ελκυστικό για τους υποψήφιους».

 

spot_img

More articles

spot_img