Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

Παρέμβαση για την απελευθέρωση του πάρκινγκ!


  • Ιδιαίτερη αναφορά στην εμπλοκή που υπάρχει με την αξιοποίηση του χώρου στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης έγινε κατά την διάρκεια της τεχνικής συνάντησης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης, που διεξήχθη στη Χίο

Ψηλά, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκαλώντας την παρέμβαση του επικεφαλής του Τμήματος Ελλάδας – Κύπρου της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Αστικής Πολιτικής, Carsten Rasmussen, έφθασε το θέμα της “δέσμευσης” του κεντρικού πάρκινγκ της Μυτιλήνης από την ΕΤΑΔ εδώ και 10 χρόνια, κατά τη διάρκεια της τεχνικής συνάντησης της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΕΣΠΑ, που πραγματοποιήθηκε στην Χίο. 

Αφορμή στάθηκε η ομιλία του Δημάρχου Μυτιλήνης, Παναγιώτη Χριστόφα, για το όραμα της Δημοτικής Αρχής σε ό,τι αφορά τα έργα αστικής ανάπλασης στην πρωτεύουσα, κατά την οποία τόνισε την “εκκρεμότητα” που υπάρχει ως προς τη διάθεση του χώρου του εμπορικού λιμανιού στον Δήμο, η οποία δυσχεραίνει την συμπερίληψή του σε οποιοδήποτε πλάνο ανάπλασης. Η παρέμβαση του επικεφαλής της Ε.Ε. ήταν άμεση προς τους εκπροσώπους του Υπουργείου Οικονομικών που ήταν παρόντες στη συνάντηση, ζητώντας την διευθέτηση του θέματος προκειμένου να μπορέσει ο Δήμος να προχωρήσει στα έργα ανάπλασης της πόλης αξιοποιώντας τα ευρωπαϊκά κονδύλια.

Τα έργα

Πιο αναλυτικά, ο κ. Χριστόφας παρουσίασε την στρατηγική του Δήμου για τη νέα Προγραμματική Περίοδο, η οποία είναι να καταστεί η Μυτιλήνη μια δυναμική και βιώσιμη σύγχρονη πόλη, που θα αποτελέσει σημαντικό αναπτυξιακό πόλο για το Βόρειο Αιγαίο, όπως επίσης και έναν ελκυστικό τουριστικό προορισμό. Η υλοποίηση του οράματος αυτού επιτυγχάνεται μέσα από ένα σύνολο 26 προτεινόμενων έργων, συνολικού προϋπολογισμού 53.104.682 ευρώ, για την αστική περιοχή της Μυτιλήνης.

Όπως είπε, τα έργα αυτά κατανέμονται σε έξι επιμέρους στόχους πολιτικής, οι οποίοι είναι η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, των υποδομών και της ποιότητας ζωής, με παρεμβάσεις βελτίωσης και ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων, πράσινες διαδρομές, διαχείριση αστικών αποβλήτων – ανακύκλωση κ.λπ. (συνολικού προϋπολογισμού 9.983.369 ευρώ), η ενίσχυση της λειτουργικότητας και ελκυστικότητας του ιστορικού κέντρου και του παραλιακού μετώπου, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανάπλαση παραλιακού μετώπου, παιδικές χαρές, κυκλοφοριακές διευθετήσεις, βελτίωση της προσβασιμότητας ΑμΕΑ στο κέντρο της πόλης και της οδικής ασφάλειας, (με συνολικό προϋπολογισμό 9.937.798 ευρώ), η βελτίωση της αστικής κινητικότητας, της προσβασιμότητας και των συνδέσεων, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων υποδομές ποδηλασίας, υβριδικά οχήματα και τηλεματική για τα μέσα μαζικής μεταφοράς (με συνολικό προϋπολογισμό 14.100.000 ευρώ), η ανάδειξη και αξιοποίηση τουριστικών και πολιτιστικών πόρων, με παρεμβάσεις διατήρησης αποκατάστασης τμημάτων του Κάστρου Μυτιλήνης, εκσυγχρονισμού εγκαταστάσεων αρχαιολογικού μουσείου και δράσεις ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων (συνολικού προϋπολογισμού 9.000.000 ευρώ), η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης για την υποστήριξη πρωτοβουλιών αξιοποίησης της τοπικής αγροτικής παραγωγής, ανάπτυξης αλυσίδων αξίας τουρισμού – πολιτισμού, απασχόλησης ανέργων υψηλών προσόντων και αυτοαπασχόλησης κ.λπ. (με συνολικό προϋπολογισμό 7.823.515 ευρώ) και η προετοιμασία υλοποίησης και διαχείρισης Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που αφορά στην τεχνική υποστήριξη (προϋπολογισμού 2.260.000 ευρώ).

Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη

Ο Δήμαρχος Μυτιλήνης έθεσε και ζητήματα τα οποία θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις προοπτικές επιτυχούς υλοποίησης της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, ενώ επεσήμανε την ανάγκη άμεσης αξιοποίησης της τεχνικής βοήθειας, με στόχο την ωρίμανση μελετών για τα έργα που περιλαμβάνονται στην στρατηγική. Επιπλέον, ειδική αναφορά έγινε στην ανάγκη εξασφάλισης χρηματοδότησης για την κατασκευή της νότιας παράκαμψης της πόλης της Μυτιλήνης, η οποία θα επιτρέψει την μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου εντός αστικού ιστού, γεγονός που την καθιστά σημαντική για την επιτυχή εφαρμογή της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης.

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα του κεντρικού πάρκινγκ, ο Π. Χριστόφας ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους ότι έχουν εκτελεστεί ή βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την περίοδο σημαντικά έργα για την ανάπλαση στο κέντρο της πρωτεύουσας, όπως η δημιουργία του ποδηλατόδρομου στα Τσαμάκια και πίσω από το Κάστρο, η ανάπλαση της Προκυμαίας, αλλά και η συνέχιση του ποδηλατόδρομου στον παραλιακό δρόμο του Αεροδρομίου, που όμως “σκοντάφτουν” στο κενό διαχείρισης και αξιοποίησης που υπάρχει στο οικόπεδο του εμπορικού λιμανιού. 

Όπως είναι γνωστό, κατά την πρόσφατη συνάντηση του Δημάρχου με τον Πρόεδρο της ΕΤΑΔ, Γρηγόρη Αναστασιάδη, στην Αθήνα ακριβώς γι’ αυτό το θέμα, δεν υπήρξε καμία σαφής απάντηση ως προς τις προθέσεις της Εταιρείας, γεγονός που εντείνει την ανησυχία και τον προβληματισμό του Δήμου, αλλά και των δημοτών για την ανάπλαση του συγκεκριμένου χώρου.

Ο επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Αστικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κ. Rasmussen, δεν έκρυψε την έκπληξή του για την σοβαρή αυτή εμπλοκή που υπάρχει σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση της έκτασης αυτής, καλώντας τα στελέχη της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών να εξετάσουν την λύση που μπορεί να δοθεί για να προχωρήσει ο Δήμος στις ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που έχει σχεδιάσει.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img