Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΠΑΡΟΥΤΗ: «Αφερέγγυες οι εξαγγελίες Κουτουλάκη για τις πληρωμές»

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

 

Άμεση είναι η παρέμβαση του Περιφερειακού Τμήματος Βορειοανατολικού Αιγαίου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος μετά το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ των Νέων της Λέσβου στο φύλλο της Παρασκευής, για τον εμπαιγμό και την αφωνία των αρμοδίων για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Με ανακοίνωσή του, την Τρίτη, ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Παναγιώτης Μπαρούτης, αφού πρώτα εκφράζει την ικανοποίησή του για την επέκταση της επιδότησης στα μεταφορικά των καυσίμων σε όλα τα μικρά νησιά και στη Λήμνο, μιλάει για «αφερεγγυότητα» του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη, παίρνοντας αφορμή από τα όσα ο ίδιος έχει κατά καιρούς υποσχεθεί, αλλά μέχρι τώρα δεν έχει γίνει τίποτα και ο χρόνος βγαίνει!

Η παρέμβαση Μπαρούτη

Επί της ουσίας, το Περιφερειακό Τμήμα του Οικονομικού Επιμελητηρίου είναι ο πρώτος φορέας που τον τελευταίο χρόνο έχει παρέμβει και μόνος με επανειλημμένες ανακοινώσεις του για το ζήτημα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, υπερασπιζόμενος το κεκτημένο για τους νησιώτες επιβάτες πλοίων και αεροσκαφών και για τα μεταφορικά των επιχειρήσεων. Τώρα με τη νέα παρέμβασή του ο πρόεδρος του επιστημονικού φορέα κ. Μπαρούτης αναφέρει ότι το Οικονομικό Επιμελητήριο θεωρεί σωστή την άμεση επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα σε μικρά νησιά της χώρας, μεταξύ των οποίων η Λήμνος και οι Οινούσσες από την  Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

«Όπως σωστά επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Γ.Γ. Νησιωτικής Πολιτικής το μέτρο κινείται στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της νησιωτικότητας, της άμβλυνσης των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων, στην συγκράτηση και συνοχή του νησιωτικού πληθυσμού και εμείς θα συμπληρώσουμε στην αντιστάθμιση του αυξημένου κόστους της θαλάσσιας μεταφοράς καυσίμων στα νησιά σε σχέση με την χερσαία μεταφορά», αναφέρει ο κ. Μπαρούτης. 

Και συνεχίζει: «Όπως προκύπτει από την σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση με την επέκταση αυτή η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου καλύπτει πλέον όλα τα μικρότερα νησιά της Περιφέρειάς μας, αλλά αφήνει εκτός τα μεγαλύτερα, Λέσβο, Χίο και Σάμο.

Κατανοούμε τα στενά δημοσιονομικά περιθώρια που πιθανόν δυσχεραίνουν την επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα και στα μεγαλύτερα νησιά της Περιφέρειάς μας. Όμως η σοβαρή οικονομική καχεξία, το οξύ δημογραφικό πρόβλημα καθώς και η κρίσιμη αμυντική σημασία της Περιφέρειάς μας αποτελούν, μεταξύ άλλων, κρίσιμες παραμέτρους για την επέκταση του ευεργετικού μέτρου της εφαρμογής του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα καύσιμα στο σύνολο της νησιωτικής μας Περιφέρειας», σημειώνει ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, ο οποίος ευθέως και ευθαρσώς αναφέρει για τις πληρωμές: «Δεν θα παραλείψουμε όμως να επισημάνουμε με ιδιαίτερη έμφαση την αφερεγγυότητα των εξαγγελιών του Γενικού Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής για την έγκαιρη πληρωμή των προβλεπόμενων επιδοτήσεων στους πολίτες όταν αυτές εκκρεμούν από τον Φεβρουάριο του 2022, ενώ εκκρεμούν πληρωμές ακόμη και για τους δυο πρώτους μήνες του έτους. Η κατάσταση, όμως, είναι ιδιαίτερα αποκαρδιωτική για τις επιχειρήσεις στις οποίες η επιδότηση του μεταφορικού κόστους εκκρεμεί από τον Ιούλιο  του 2021».

Ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου εκτιμά με νόημα ότι οι εκκρεμότητες αυτές συνδέονται με την έλλειψη επαρκών πιστώσεων λόγω και της υπαγωγής στο μέτρο της μεγάλης Περιφέρειας της Κρήτης, η οποία, λογικά, απορροφά μεγάλο μέρος των διαθέσιμων πιστώσεων, καλώντας  το αρμόδιο Υπουργείο να κατανοήσει  την ιδιαίτερη σημασία του μέτρου αυτού για την οικονομία των νησιών μας και να ανταποκριθεί άμεσα στην καταβολή των προβλεπόμενων επιδοτήσεων.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img