Παρέμβαση στο ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου με Λαύριο και Καβάλα έκανε, χθες, στα Νέα της Λέσβου ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης. Οι κάτοικοι της Λήμνου βρίσκονται ακόμη στο περίμενε χωρίς να γνωρίζουν πότε θα ληφθούν οι αποφάσεις από τις εταιρείες και τους αρμόδιους φορείς για τη διασύνδεση του νησιού με την πρωτεύουσα της χώρας και τη Βόρεια Ελλάδα. Μάλιστα, όπως αναφέραμε στο χθεσινό σχετικό ρεπορτάζ, λόγω της διακοπής των δρομολογίων Λαύριο, Λήμνο, Καβάλα, η σύνδεση της Λήμνου με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη γίνεται πιο ακριβή, καθώς αυξάνονται τα μεταφορικά κόστη, ενώ μειώνεται και η χωρητικότητα, σε οχήματα και εμπορεύματα, στο γκαράζ του πλοίου που εξυπηρετεί τη Λέσβο για να διευκολύνει τη Λήμνο.
Στη χθεσινή του δήλωση ο κ. Παρασκευαΐδης τόνισε ότι «μετά από δύο άγονους διαγωνισμούς και μήνες ακτοπλοϊκής απομόνωσης του ιστορικού Αγίου Ευστρατίου από την πρωτεύουσα του κράτους, καθώς και την διακοπή των εμπορευματικών μεταφορών με πλοίο RO-RO της Λήμνου, με ζημιά της τοπικής οικονομίας σε συνδυασμό με τις διακοπές της ομαλής επιβατικής ακτοπλοϊκής σύνδεσής της με το Λαύριο και την Καβάλα, το αναποτελεσματικό, δυστυχώς, Υπουργείο Ναυτιλίας, με απευθείας ανάθεση αποκατέστησε για μερικούς μήνες την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με το Λαύριο, δημιουργώντας όμως νέο πρόβλημα στους κατοίκους της Λήμνου με την τροποποίηση του δρομολογίου Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα και αντικατάσταση του τελικού λιμένα της Καβάλας με την Αλεξανδρούπολη».
Όπως σημείωσε, «η παραπάνω τροποποίηση επιβαρύνει το κόστος επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών των κατοίκων της Λήμνου με την συμπρωτεύουσα Θεσσαλονίκη. Αγνοεί, τους ισχυρούς εμπορικούς, τουριστικούς, οικονομικούς και κοινωνικούς δεσμούς της Λήμνου με την πόλη της Καβάλας. Αγνόησε, την αντίθεση της Αυτοδιοίκησης Λήμνου και Καβάλας καθώς και των φορέων της Λήμνου. Εάν το Υπουργείο Ναυτιλίας, είχε δεχθεί την πρότασή μου με σχετική ΕΡΩΤΗΣΗ 549/31-10-2024 έγκαιρα στη Βουλή, για ΕΝΤΑΞΗ στο καθεστώς επιδότησης Άγονων Γραμμών του συνόλου της Ακτοπλοϊκής Γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα και όχι μέχρι τη Λήμνο μόνο, οι δυο διαγωνισμοί ίσως να μην είχαν αποβεί άγονοι, αλλά και η νέα Ακτοπλοϊκή Εταιρεία ίσως δεχόταν την σύνδεση της Λήμνου με Καβάλα».
Και ολοκληρώνει λέγοντας ότι «δυστυχώς, το Υπουργείο Ναυτιλίας ούτε ακούει, ούτε ορθά πράττει. Πληροφορήθηκα από τα ΜΜΕ, για σύσκεψη που έγινε στη Μύρινα το Σάββατο 8-2-2025 των φορέων της Λήμνου, υπό την αιγίδα της Δημάρχου Λήμνου καθώς και την αντίθεση των φορέων στην τροποποίηση του δρομολογίου. Συντάσσομαι απόλυτα, με την επαναφορά της Καβάλας, επαναφέροντας την πρότασή μου να ενταχθεί στην επιδότηση της Ακτοπλοϊκής γραμμής από Λαύριο και το τμήμα Λήμνος – Καβάλα, όπως επιδοτείται με την άλλη άγονη γραμμή Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος, που εκτελεί η Blue Star Ferries».