Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Ποδηλατόδρομος και στη Βαρειά!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Ξεκινούν οι μελέτες εφαρμογής του έργου από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι την Κράτηγο με ειδική λωρίδα κίνησης για αθλητές και πεζούς

Αγώνα δρόμου έχει ξεκινήσει η Δημοτική Αρχή για να καταφέρει να υλοποιήσει τα έργα, συνολικού ύψους, 53 εκατ. ευρώ, που έχει εντάξει στο νέο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ο ποδηλατόδρομος της Βαρειάς. Μάλιστα πρόκειται για το έργο με τον υψηλότερο προϋπολογισμό, 12 εκατ. ευρώ, που έχει τεθεί σε πρώτη προτεραιότητα από τον Δήμο, τόσο για την οδική ασφάλεια ποδηλατών και πεζών, όσο και για την αναβάθμιση της εικόνας και της λειτουργίας του παραλιακού μετώπου από το οποίο διέρχονται οι τουρίστες φθάνοντας στο νησί μας. Με εντολή του Παναγιώτη Χριστόφα θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα οι οριστικές μελέτες εφαρμογής του μεγάλου αυτού έργου, που συζητείται εδώ και 20 σχεδόν χρόνια αλλά ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί.

Η μελέτη για την δημιουργία του ποδηλατόδρομου από τον Πύργο Γιαννέλλη μέχρι την Κράτηγο είχε ανατεθεί επί της τελευταίας θητείας του Νάσου Γιακαλή στον Δήμο Μυτιλήνης, από τον τότε Αντιδήμαρχο Έργων, Παντελή Πατερέλλη, στον καθηγητή του ΕΜΠ,  συγκοινωνιολόγο, Θάνο Βλαστό και είχε παραδοθεί το 2010, προκειμένου να ενταχθεί στο πρώτο ευρωπαϊκό πρόγραμμα χρηματοδότησης έργων αστικής ανάπλασης. Στην πορεία παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις και ο φάκελος παρέμενε αναξιοποίητος από τον Δήμο. Όταν επί δημαρχίας Σπύρου Γαληνού “κινήθηκαν τα νήματα” για να διεκδικηθεί η χρηματοδότηση του έργου, προέκυψε το ζήτημα με την αυθαίρετη κατασκευή του παραλιακού δρόμου, που “πάγωσε” τα πάντα. 

Φτάνοντας στο σήμερα και δεδομένου ότι η εθνική οδός νομιμοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι, δίνεται ακόμη μια ευκαιρία στον Δήμο να υλοποιήσει το σημαντικό αυτό έργο, που θα εξυπηρετήσει όχι μόνο τους ποδηλάτες, ο αριθμός των οποίων έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, αλλά και τους πεζούς και τους αθλητές που κινούνται στον δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική τους ακεραιότητα, όταν δίπλα τους κινούνται οχήματα αναπτύσσοντας πολλές φορές μεγάλες ταχύτητες.

Λωρίδα και για πεζούς – τζόκινγκ

 Βάσει των μελετών ο ποδηλατόδρομος θα ξεκινά από τον Πύργο Γιαννέλλη και θα καταλήγει στην “Κάτια”, με μήκος 7 περίπου χλμ.. Παράλληλα, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ειδικής λωρίδας κίνησης για αθλητές (τζόκινγκ) και πεζούς, ενώ θα τοποθετηθούν κιγκλιδώματα, παγκάκια και θα διαμορφωθούν στάσεις ανά συγκεκριμένες αποστάσεις. Ο προϋπολογισμός του έργου αγγίζει τα 12 εκατ. ευρώ και θα οριστικοποιηθεί με την ολοκλήρωση των μελετών εφαρμογής που θα συνταχθούν το επόμενο διάστημα. Δεδομένου ότι όλα αυτά τα χρόνια ο φάκελος παρέμενε “στα συρτάρια”, απαιτείται επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών όρων, της ακτομηχανικής, της αρχιτεκτονικής και της στατικής μελέτης, καθώς και της μελέτης οδοποιίας. 

Στόχος της Δημοτικής Αρχής, όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Δήμαρχος, Παναγιώτης Χριστόφας, είναι να προλάβει να ολοκληρώσει τον φάκελο του έργου μέχρι το τέλος του χρόνου, αν και παράλληλα πρέπει να τρέξουν κι άλλα έργα που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ΒΑΑ. «Η δημιουργία του ποδηλατόδρομου στη Βαρειά είναι ένα έργο που έχουμε θέσει σε προτεραιότητα ως Δημοτική Αρχή, από το προεκλογικό μας κιόλας πρόγραμμα. Κι αυτό γιατί είναι ένα απαραίτητο και σημαντικό έργο τόσο για τους δημότες όσο και για τους επισκέπτες, αφού το παραλιακό μέτωπο είναι η πρώτη εικόνα που αντικρίζουν φθάνοντας στο νησί μας», επεσήμανε ο κ. Χριστόφας.

Συνολικά, ο Δήμος Μυτιλήνης έχει εντάξει 26 έργα στο πρόγραμμα ΒΑΑ και εκτός από τα συνεχιζόμενα των αναπλάσεων στην Προκυμαία, την Επάνω Σκάλα και την Αγία Κυριακή (που θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα) περιλαμβάνονται οι εξής παρεμβάσεις:

  • Ολοκλήρωση δικτύου περιπατητικών διαδρομών
  • Δράσεις διαχείρισης στερεών αποβλήτων για την βιώσιμη ανάπτυξη στη Μυτιλήνη
  • Ανάπλαση άλσους στα Τσαμάκια
  • Δημιουργία παιδικής χαράς στον Άγιο Ευδόκιμο και σύνδεση με το Ιστορικό Κέντρο της Μυτιλήνης
  • Βελτίωση προσβασιμότητας ατόμων με ειδικές ανάγκες στο κέντρο της πόλης
  • Σύστημα τηλεματικής για αστικές μεταφορές με εφαρμογή για έξυπνες συσκευές.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img