Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

‘’Πρεμιέρα’’ με αισιοδοξία για τις εκπτώσεις

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

Συγκεκριμένα οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως την 31η Αυγούστου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος. Παράλληλα την Κυριακή 16 Ιουλίου δίνεται η δυνατότητα τα καταστήματα να είναι ανοικτά από τις 11 το πρωί έως τις 8 το απόγευμα. Σημειώνεται ότι από τον Εμπορικό Σύλλογο Καλλονής έχει ανακοινωθεί πως την ερχόμενη Κυριακή τα καταστήματα θα είναι κλειστά, όπως και κάθε Κυριακή.

«Κατά τη διάρκεια τόσο των εκπτώσεων όσο και του ανοίγματος των καταστημάτων την Κυριακή 16 Ιουλίου οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα εκθέσουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων τους σε εξαιρετικά ελκυστικές και συμφέρουσες τιμές», σημειώνεται στην ανακοίνωση του ΣΕΛΠΕ.

Παράλληλα σύμφωνα με τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΣΕΛΠΕ, καταγράφεται ένα καταναλωτικό κοινό πιεσμένο, σε ένα μεταβατικό στάδιο, με βασική ανησυχία τις πληθωριστικές πιέσεις σε προϊόντα και ένα αρνητικό, αλλά βελτιούμενο καταναλωτικό κλίμα στην αγορά της λιανικής στην Ελλάδα.

 

Συγκρατημένη αισιοδοξία και στην Μυτιλήνη

 

Τα ‘’ΝΕΑ της Λέσβου’’ βρέθηκαν χθες, κατά την έναρξη της θερινής περιόδου εκπτώσεων στους δρόμους της Ερμού, για να συνομιλήσουν με τους καταναλωτές αλλά και τους καταστηματάρχες για τα πρώτα δείγματα της κίνησης στην αγορά. Οι εκπτώσεις στα μαγαζιά κυμαίνονταν από 25% και σε ορισμένες περιπτώσεις, μέχρι και 60%, ωστόσο αποτελούν την μειοψηφία, καθώς στην αρχή συνηθίζονται οι εκπτώσεις της τάξης του 20% έως 50%.

Από τη μεριά τους οι καταναλωτές ως επί το πλείστον πραγματοποιούσαν χθες έρευνα αγοράς σε είδη ρουχισμού, υπόδησης, καλλυντικά και οικιακές συσκευές, και σε ορισμένες περιπτώσεις, εάν έβρισκαν κάποιο προϊόν που τους ενδιέφερε, σε τιμή ευκαιρίας, δεν δίσταζαν να το αγοράσουν.

Με επιχειρηματίες στην Ερμού που μιλήσαμε, εκείνο που διαπιστώσαμε είναι ότι υπάρχει, θα λέγαμε, «συγκρατημένη αισιοδοξία», αφού η κίνηση είναι μεν ελαφρώς ανεβασμένη σε σχέση με πέρυσι, όμως ο κόσμος φαίνεται ότι δεν προβαίνει σε αγορές εύκολα, ή τουλάχιστον, μόνο σε είδη τα οποία θεωρεί απαραίτητα.

Όπως δήλωσε στα ‘’ΝΕΑ της Λέσβου’’ ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννης Μουτζούρης, «οι επιχειρηματίες της αγοράς έχουν ξεκινήσει με πολύ καλές προσφορές. Μάλιστα ορισμένοι ξεκίνησαν πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων να χαμηλώνουν τις τιμές. Όπως κάθε χρόνο, τον Αύγουστο οι εκπτώσεις συνηθίζουν να είναι μεγαλύτερες έως και 70% σε πολλές περιπτώσεις», αναφέρει ο κ. Μουτζούρης, ενώ για την κίνηση στην Ερμού σχολίασε: «Η αγορά δυστυχώς είναι ακόμα μουδιασμένη, δεδομένων των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά, ωστόσο είμαστε αισιόδοξοι ότι όσο περνάμε στα μέσα Ιουλίου και με την αύξηση της τουριστικής κίνησης, τα πράγματα θα βελτιωθούν».

 

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

 

Σε ό,τι αφορά τους καταναλωτές, για μία ακόμα φορά θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Επίσης, κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Τα καταστήματα Stock ή Outlet υποχρεούνται να αναγράφουν την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Σημειώνεται ότι αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img