Παρασκευή, 17 Μαΐου, 2024

Πρωτιά για το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Μυτιλήνης

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


Τις πρώτες θέσεις στο μαθητικό συνέδριο «ACSTAC 2024», που διοργανώθηκε πρόσφατα από το κολέγιο Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη, κατέλαβαν οι μαθητές των ομίλων Μετεωρολογίας και 3D printing του 1ου Πρότυπου Γυμνασίου Μυτιλήνης. Οι μαθητές του σχολείου διακρίθηκαν ανάμεσα σε περίπου 550 μαθητές και μαθήτριες από 40 δημόσια και ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Μυτιλήνη, Κω, Κρήτη, Βοιωτία, κ.ά.) που παρουσίασαν τις εργασίες τους ως πραγματικοί ερευνητές, αναπτύσσοντας δεξιότητες έρευνας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας και επικοινωνίας, και δίνοντας υπόσταση σε ιδέες που συνδυάζουν την επιστημονική γνώση και το κοινωνικό όφελος. 

Οι επιτυχίες των μαθητών του σχολείου ήταν εντυπωσιακές. Οι μαθητές κατέλαβαν την πρώτη θέση στον τομέα “Σύνδεση με την τοπική κοινωνία”. Εκεί ανέπτυξαν έναν πρωτοποριακό μετεωρολογικό σταθμό που συνδέεται με την τοπική κοινότητα. Η κατασκευή του σταθμού βασίστηκε σε επιστημονικές αρχές και προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για τις καιρικές συνθήκες στην περιοχή μας. 

Παράλληλα παρουσίασαν το project «Έξυπνες λύσεις σε καθημερινά προβλήματα» με την κατασκευή 3D κράνους, όπου και εκεί κατέλαβαν την πρώτη θέση. Οι μαθητές δημιούργησαν ένα εξαιρετικό 3D κράνος, το οποίο προσφέρει καινοτόμες λύσεις για καθημερινά προβλήματα. Η κατασκευή του κράνους συνδυάζει την τεχνολογία της εκτύπωσης 3D με την ασφάλεια και την άνεση. Επιπλέον στον διαγωνισμό Hackathon που διεξήχθη για πρώτη φορά, αφού είχαν προκριθεί στην τελική 7άδα, κατέλαβαν την 3η  θέση με την καινοτόμο παρουσίαση «Ηλεκτρονικό απουσιολόγιο μαθητών».

Το συνέδριο ACSTAC

Με σκοπό την προώθηση των φυσικών επιστημών, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των  μαθηματικών (STE(A)M), το Κολέγιο Ανατόλια διοργάνωσε για δέκατη χρονιά το Μαθητικό Συνέδριο Επιστήμης & Τεχνολογίας – ACSTAC (Anatolia College Science and Technology Annual Conference) στις εγκαταστάσεις του. Το συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις 19 και 20 Απριλίου, τα αποτελέσματα του οποίου βγήκαν την περασμένη Παρασκευή, προσκαλεί κάθε χρόνο μαθητές όλων των τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου Γενικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας και του εξωτερικού να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας, κριτικής σκέψης, συνεργασίας και επικοινωνίας, παρουσιάζοντας τις εργασίες τους ως πραγματικοί ερευνητές, στο πλαίσιο ενός μαθητικού επιστημονικού συνεδρίου. 

Κεντρικός άξονας του 10ου ACSTAC αποτελούσε η σύνδεση του STEM με την κοινωνική υπευθυνότητα και τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκαν εργαστήρια τόσο για μαθητές όσο και για εκπαιδευτικούς. Οι μαθητές επέλεξαν ένα θέμα που τους προκαλεί το ενδιαφέρον και το διερεύνησαν σε βάθος με στόχο να το συνδέσουν με την καθημερινή τους ζωή και την κοινότητά τους. Είχαν την δυνατότητα να υποβάλουν εργασίες (συμμετοχή με προφορική εισήγηση, έκθεση – κατασκευή – δημιουργία) σε θεματικές ενότητες που αφορούσαν οποιαδήποτε από τις συνιστώσες του STE(Α)M στα αγγλικά ή στα ελληνικά. 

Κάθε μαθητής/τρια που επιθυμούσε να λάβει μέρος στο συνέδριο ήταν ελεύθερος να επιλέξει το θέμα που τον ενδιαφέρει να μελετήσει και να παρουσιάσει από οποιαδήποτε από τις τέσσερις συνιστώσες του STEAM (επιστήμες, τεχνολογία, μηχανική, τέχνη, μαθηματικά). Μία εργασία μπορούσε να αγγίζει παραπάνω από μια θεματική. Οι επιλογές θεματικών ήταν αμέτρητες και οι μαθητές μπορούσαν να συνδέσουν τα project τους είτε με κάποιο πρόβλημα του πραγματικού κόσμου είτε με κάποιο τοπικό πρόβλημα. Μέσω αυτής της διεργασίας τα παιδιά εφάρμοσαν τις αρχές της διερευνητικής μάθησης, αναζήτησαν πληροφορίες, διερεύνησαν λύσεις και κατασκεύασαν καινοτόμα προϊόντα. 

Στόχος αυτών των εκπαιδευτικών δράσεων ήταν να καλλιεργήσουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, όπως είναι η συνεργασία, η αποτελεσματική χρήση της τεχνολογίας, η επικοινωνία, η προσωπική και κοινωνική υπευθυνότητα, ο επαγγελματικός προσανατολισμός.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img