Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024

“Πράσινο φως” και από την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


Απέδωσαν καρπούς οι επισκέψεις του Περιφερειάρχη, Κώστα Μουτζούρη, στον Έβρο και πιο συγκεκριμένα στην Αλεξανδρούπολη, με σκοπό την επίτευξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Μυτιλήνης – Αλεξανδρούπολης. Κι αυτό γιατί με επιστολή της προς τον κ. Μουτζούρη η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης επιβεβαίωσε την σημαντικότητα μιας τέτοιας σύνδεσης, η οποία θα προσδώσει σημαντικά οφέλη τόσο στον Έβρο και την Θράκη γενικότερα όσο και στα νησιά του Βορείου Αιγαίου

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγο διάστημα ο κ. Μουτζούρης είχε επισκεφτεί την Αλεξανδρούπολη όπου πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους τοπικών φορέων και ανθρώπους της αυτοδιοίκησης, όπως και με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλο Τοψίδη,  με στόχο να επισημάνει την ανάγκη για την καθιέρωση μιας ακτοπλοϊκής σύνδεσης καταθέτοντας μια σαφή επιχειρηματολογία προς την κατεύθυνση αυτή. Τώρα που και από την πλευρά της Θράκης υπάρχει η πεποίθηση ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυτιλήνης – Αλεξανδρούπολης θα θέσει τις βάσεις για μια κατάσταση win-win των δύο ακριτικών περιοχών, το Υπουργείο Ναυτιλίας “έχει και το μαχαίρι και το καρπούζι”. Και μάλιστα θα πρέπει οι διαδικασίες να επισπευστούν, όσο είναι δυνατόν, έτσι ώστε να έχουμε δρομολόγια από το φετινό καλοκαίρι κιόλας

Στην επιστολή που στάλθηκε από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναφέρονται στοιχεία τα οποία συνθέτουν την επιχειρηματολογία υπέρ της καθιέρωσης μιας ακτοπλοϊκής γραμμής που θα συνδέει τη Θράκη με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, εστιάζοντας πέρα από τα τουριστικά οφέλη και στην αύξηση των εμπορικών συναλλαγών. Πιο χαρακτηριστικά η επιστολή αναφέρει: «Οι ανάγκες των νήσων σε ζωοτροφές, λόγω του μεγάλου ζωικού κεφαλαίου είναι υψηλές, καθημερινές και ζωτικής σημασίας για την διατήρηση και την εκατέρωθεν ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών. Η διασύνδεση με την Αλεξανδρούπολη θα προσδώσει αμεσότητα στην προμήθεια των ζωοτροφών αλλά και σε πλήθος άλλων προϊόντων – από τις αγορές του Έβρου και όχι μόνο – όπου αυτές είναι σε αφθονία (καλαμπόκι, σιτάρι, τριφύλλι κ.ά.) με άμεση επίπτωση στην εξισορρόπηση του σημερινού υψηλού οικονομικού κόστους μεταφοράς. Οι μεταφορές αυτές εκτελούνται κατά βάση από τους Λιμένες Καβάλας και κυρίως Θεσσαλονίκης και ως εκ τούτου επιβαρύνονται σε τελικό κόστος, λόγω της απόστασης από τον Έβρο που είναι σημαντικός τροφοδότης των νησιών. Στο παρελθόν έως και το 2007-08 υπήρχε διασύνδεση κάθε 15ήμερο με σημαντικές εμπορικές συναλλαγές σε ζωοτροφές. Ενδεικτικά βάσει στοιχείων εταιρείας του Βορείου Έβρου την εποχή εκείνη διακινούνταν περί τα 18 φορτηγά με ζωοτροφές και 3 με τριφύλλι, συνολικού τονάζ ~ 550 tn / 15ήμερο (~27 τόνοι/φορτηγό), το οποίο σε ετήσια βάση αντιστοιχεί σε 16.000 tn προϊόντων. Σήμερα η δραστηριότητα της ίδιας εταιρείας ανέρχεται σε 4 φορτηγά/μήνα μέσω Θεσσαλονίκης συνολικού τονάζ 108 tn /μήνα, με ετήσιο ύψος ~ 1.200 tn. Αντιλαμβάνεται κανείς την χαοτική διαφορά μεταξύ των φορτίων, την οικονομική επιβάρυνση για προμηθευτές και αγοραστές που προκύπτει αλλά και την οικονομική απώλεια στο ΑΕΠ των εταιρειών, αλλά και των περιοχών λόγω παύσης. Επίσης βάσει στοιχείων του Αγροτικού Συλλόγου με δραστηριότητα την περιοχή Φερών Έβρου, υπάρχει υψηλό εμπορικό ισοζύγιο με τα νησιά σε τριφύλλι. Από τα παραπάνω ενδεικτικά παραδείγματα μπορεί κάποιος να διαπιστώσει την σημασία της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης των νήσων του Β. Αιγαίου με την Αλεξανδρούπολη η οποία προσδίδει υπεραξία τόσο σε προμηθευτές όσο και στους αγοραστές».

spot_img

More articles

spot_img
spot_img