Σε αναμονή της «Black Friday»… ή μήπως όχι;

Spread the love


  • «Αυτή τη στιγμή στην αγορά «δεν κινείται φύλλο», η εικόνα είναι αποκαρδιωτική για τις επιχειρήσεις», δηλώνει ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Γ. Μουτζούρης
  • «Δεν υποστηρίζω τον θεσμό, καθώς όλη η κατάσταση είναι «στημένη», υποστηρίζει η Μαρία

Η «Black Friday», ή αλλιώς ελληνιστί… «Μαύρη Παρασκευή», καθιερώθηκε για πρώτη φορά στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1980 και γρήγορα έγινε παγκοσμίως συνώνυμη των μεγάλων εκπτώσεων στα εμπορικά μαγαζιά. Στην Ελλάδα η γιορτή αυτή του καταναλωτισμού «γιορτάστηκε» για πρώτη φορά το 2015, και από το 2016 όλο και περισσότερες εταιρείες έβλεπαν σημαντική αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα. Ωστόσο η επιβολή των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό, αλλά και άλλοι παράγοντες τα τελευταία δυο χρόνια φαίνεται πώς ανέκοψαν την ανοδική τάση που είχε αυτή η ξενόφερτη συνήθεια. 

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης Γιάννης Μουτζούρης μίλησε για τις προσδοκίες των επιχειρηματιών, αλλά και τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις την ερχόμενη Παρασκευή

Φέτος η «Black Friday» «πέφτει» αυτήν την Παρασκευή 25/11, μέσα σε περίοδο οικονομικής δυσκαμψίας που έφερε η ενεργειακή κρίση. Όπως είπε στα Νέα της Λέσβου ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννης Μουτζούρης: «Αυτή τη στιγμή στην αγορά «δεν κινείται φύλλο». Η εικόνα είναι αποκαρδιωτική για τις επιχειρήσεις. Ευελπιστούμε πως λόγω των εκπτώσεων που άτυπα έχουν ξεκινήσει ήδη πολλά καταστήματα, αλλά και εν όψει των εορτών, θα υπάρξει αυξημένη κίνηση εκείνη την ημέρα». 

Ο κ. Μουτζούρης πρόσθεσε ακόμη πως ο Εμπορικός Σύλλογος έχει δρομολογήσει σε διάφορα σημεία της αγοράς μουσικά δρώμενα και ενδεχομένως welcome drinks, για όσους προσπαθήσουν την Παρασκευή να επωφεληθούν από τις προσφορές που συνηθίζονται εκείνη την ημέρα.

 

Μεγάλη ζήτηση για ηλεκτρικά είδη

Σε συνομιλία μας με επιχειρηματίες στην Ερμού κάναμε την διαπίστωση ότι οι ίδιοι κρατούν «μικρό καλάθι» για την «Black Friday». Ενώ δηλαδή σε αρκετά μαγαζιά οι εκπτώσεις έχουν ξεκινήσει από την προηγούμενη Δευτέρα, κυρίως σε ό,τι αφορά την ομορφιά και την περιποίηση, την ένδυση, την υπόδηση, καθώς και τα ηλεκτρικά είδη και τα προϊόντα τεχνολογίας, η κίνηση μέχρι στιγμής είναι «πεσμένη». Μεγαλύτερη κινητικότητα εντοπίζεται σε καταστήματα με ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, τα οποία ήδη δέχονται πολλά τηλεφωνήματα καταναλωτών προκειμένου να ενημερωθούν για τις τιμές

Όπως μας είπε γνωστός επιχειρηματίας στην εμπορία ηλεκτρικών συσκευών, την Παρασκευή θα υπάρξουν ακόμα περισσότερες προσφορές σε επιπλέον προϊόντα, ενώ φάνηκε αισιόδοξος για την κίνηση στην επιχείρηση. 

Υπάρχουν όμως και μαγαζιά, κυρίως αυτά που εμπορεύονται ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, τα οποία δεν είναι διατεθειμένα να κάνουν μεγάλες προσφορές εκείνη την ημέρα. Μέσα από την συζήτησή μας με τους ιδιοκτήτες τους, καταλάβαμε πως οι ίδιοι αναγνωρίζουν την οικονομική στενότητα των καταναλωτών, αλλά η κρίση καθώς και η τάση του κόσμου να επενδύει σε ηλεκτρικά είδη ως επί το πλείστον εκείνη την ημέρα, τους αποτρέπει από τις μεγάλες προσφορές. 

Καθοριστικό ρόλο φαίνεται ότι θα παίξει και ο καιρός την ημέρα της «Black Friday», αφού όπως μας είπαν οι μαγαζάτορες, η περσινή κακοκαιρία επηρέασε αρνητικά την απόφαση των καταναλωτών να κάνουν τα ψώνια τους στην αγορά εκείνη την μέρα. 

 

«Σφιγμένοι» και οι καταναλωτές

Τα Νέα της Λέσβου συνάντησαν επίσης στην αγορά κατοίκους της Λέσβου, που ως υποψήφιοι καταναλωτές μας μίλησαν για τις προθέσεις τους για εκείνη την ημέρα. Μερικοί, όπως η Έλενα, δήλωσαν πως κάνουν την έρευνα αγοράς τους, σε συγκεκριμένα είδη που τους ενδιαφέρουν. «Η «Βlack Friday» με ενδιαφέρει γι’ αυτό και παρακολουθώ τις τιμές των προϊόντων στην ένδυση και τα καλλυντικά. Θα κατεβώ σίγουρα την Παρασκευή στα μαγαζιά»

Η Έλενα επιθυμεί να επωφεληθεί από τις εκπτώσεις της Παρασκευής

Αυτό που διαπιστώσαμε ωστόσο ήταν πως η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων, δεν έδειξε το ίδιο ενδιαφέρον για τις «μεγάλες εκπτώσεις» που υπόσχεται η «Black Friday». Όπως σχολίασε η Μίνα: «Δεν με ενδιαφέρει και ούτε ασχολούμαι με την συγκεκριμένη ημέρα. Πρώτον γιατί οι προσφορές δεν είναι τόσο «μεγάλες» όσο ακούγονται, αλλά και δεύτερον γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να πέσεις θύμα εξαπάτησης με τις «εκπτώσεις» που γίνονται από τιμές, οι οποίες είναι υψηλότερες από αυτές που ίσχυαν προηγουμένως». 

Η Μαρία αλλά και η Μίνα σχολίασαν πως δεν πιστεύουν, ούτε υποστηρίζουν τον θεσμό, λόγω των φουσκωμένων προσδοκιών όσον αφορά τις εκπτώσεις

Σε ανάλογο κλίμα κινήθηκαν οι απαντήσεις της Ειρήνης, αλλά και της Μαρίας. «Έχω πάψει να ασχολούμαι εδώ και καιρό με την συγκεκριμένη ημέρα που τάζει «εκπτώσεις». Αλλά αυτή αποτελεί και τη δική μου πρόθεση να απέχω από την μανία του καταναλωτισμού», αναφέρει χαρακτηριστικά η Ειρήνη. Η Μαρία επίσης δεν πιστεύει και δεν υποστηρίζει τον θεσμό, καθώς, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η όλη κατάσταση είναι «στημένη»: «Άλλες τιμές βλέπεις πριν τις εκπτώσεις και μετά άλλες βλέπεις από αυτές που περίμενες». 

Ανάμεσα σε πολλούς καταναλωτές εντοπίσαμε και την δυσκολία που τους προκαλεί η οικονομική αστάθεια που έφερε η ενεργειακή κρίση, και ως αποτέλεσμα να βλέπουν σαν πολυτέλεια τις αγορές πέρα από τα βασικά είδη ανάγκης.

 

Καιρού και χρόνου… επιτρέποντος

Την πρόθεσή του να κατεβεί στην αγορά την Παρασκευή, καθώς ο ίδιος ενδιαφέρεται για ηλεκτρικές συσκευές, μοιράστηκε μαζί μας ο Γιώργος. Ωστόσο, όπως τόνισε, κάτι τέτοιο δεν αποτελεί βασική του προτεραιότητα, ειδικά εάν ο καιρός δεν είναι καλός και ο ίδιος δεν έχει χρόνο. Παρόμοιες δηλώσεις πήραμε και από άλλους καταναλωτές, που δεν έδειξαν ιδιαίτερα «ζεστοί» να κατεβούν την Παρασκευή για την βόλτα τους στην αγορά. 

Ο Γιώργος εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για την «Black Friday» πληρουμένων όμως κάποιων προϋποθέσεων

Φαίνεται λοιπόν πως τόσο η οικονομική κρίση, όσο και η μεσολάβηση των περιοριστικών μέτρων λόγω covid ενδεχομένως να επηρέασαν τα συναισθήματα των καταναλωτών για την «Black Friday». Η πλειονότητα των ανθρώπων που συναντήσαμε στους δρόμους της αγοράς, έκαναν λόγο για τις «μεγάλες προσφορές», που μόνο ακούν και δεν βλέπουν. Έκδηλη ήταν επίσης η έλλειψη εμπιστοσύνης αρκετών προς τις επιχειρήσεις, δεδομένων των παραπλανητικών εκπτώσεων στα προϊόντα που περίμεναν να αγοράσουν οι ίδιοι για καιρό. Όλα τα παραπάνω συντελούν στην απροθυμία πολλών να κατεβούν την Παρασκευή στην αγορά, πόσο μάλλον να αγοράσουν. Μάλιστα, φαίνεται πως την απόφασή τους θα καθορίσει και ο καιρός αλλά και άλλοι παράγοντες, όπως ο χρόνος ή η διάθεση που θα έχουν την συγκεκριμένη ημέρα. 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση