Σε αναβρασμό οι εκπαιδευτικοί

Spread the love


  • «Εκτός από την καταπάτηση του εργασιακού ωραρίου, εγείρονται ζητήματα επιστημονικής εγκυρότητας», αναφέρει για την επιμόρφωση η κ. Καλαμιδιώτου 

Μετά την ατομική αξιολόγηση, αναστάτωση έχει προκληθεί στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, με αφορμή την εισαγωγική επιμόρφωση που εδώ και μια εβδομάδα περίπου έχει δρομολογήσει το Υπουργείο Παιδείας. Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, στο πλαίσιο της προγραμματισμένης Εισαγωγικής Επιμόρφωσης που διοργανώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), οι ίδιοι λαμβάνουν μηνύματα και email από τους επιμορφωτές σε ώρες εκτός ωραρίου εργασίας, όπως αργά το βράδυ και το Σαββατοκύριακο, ενώ η επιμόρφωση σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό, θα πραγματοποιείται πέραν του εργασιακού ωραρίου, και σε επίσημες αργίες, αρχής γενομένης την Καθαρή Δευτέρα, αλλά και μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα. 

«Αξίζει να διευκρινιστεί ότι η εισαγωγική επιμόρφωση δεν αποτελεί νέο θεσμό, και ούτε σχετίζεται με την ατομική αξιολόγηση και το ζήτημα της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συναδέλφων, ούτε με τη μισθολογική εξέλιξη ή την απόδοση μισθολογικού κλιμακίου. 

Θεσμοθετημένη από το 2007, η εισαγωγική εκπαίδευση είναι υποχρεωτική κατά την πρώτη διετία από το διορισμό του υπαλλήλου και στόχο έχει την εξοικείωσή του με τα αντικείμενα της υπηρεσίας του και τα καθήκοντα του δημοσίου υπαλλήλου γενικότερα», αναφέρει σχετικά η παράγραφος 2 του άρθρου 47 του νόμου 3528/2007. 

Ωστόσο, οι έντονες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, όπως μάς τις μετέφεραν η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Π.Ε.) Λέσβου, Βάσω Καλαμιδιώτου, καθώς και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Γιάννης Συκάς, έχουν να κάνουν με τον τρόπο που πρόκειται να διενεργηθεί η επιμόρφωση αλλά και το περιεχόμενό της, καθώς όπως επισημαίνουν οι πρόεδροι, στερείται ουσίας, ακόμη δε και επιστημονικής και παιδαγωγικής ορθότητας. 

Για το «επίμαχο» θέμα η κ. Καλαμιδιώτου  δήλωσε στα Νέα της Λέσβου  ότι «η εισαγωγική επιμόρφωση θέτει στο προσκήνιο πολλούς προβληματισμούς. Εκτός από την καταπάτηση του εργασιακού ωραρίου, με την αποστολή μηνυμάτων και email από τους επιμορφωτές, υποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υπάλληλοι «παντός καιρού», που πρέπει να είναι διαθέσιμοι ανά πάσα ώρα και στιγμή, εγείρονται ζητήματα επιστημονικής εγκυρότητας, όπως μάς μεταφέρουν οι συνάδελφοι. Εμείς ως μέλη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (Δ.Ο.Ε.) έχουμε θέσει επανειλημμένως προτάσεις για ουσιαστική επιμόρφωση, οι οποίες θα φέρουν βεβαίως την υπογραφή Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας». 

Τις ίδιες απόψεις εκφράζει και ο κ. Συκάς ως πρόεδρος της ΕΛΜΕ και μέλος της ΟΛΜΕ: «Το υλικό των επιμορφώσεων είναι άκρως αντιπαιδαγωγικό και παρωχημένο, αφού, χαρακτηρισμοί μαθητών ως «προβληματικοί», «αναρχικοί» και χαρακτηρισμοί σχολείων ως «καταυλισμοί στιγματισμένων», ασκήσεις που προωθούν επικίνδυνα στερεότυπα και καλούν εκπαιδευτικούς να χαρακτηρίσουν μαθητές/τριες με μόνο κριτήριο την εμφάνισή τους σε μία εικόνα έρχονται σε πλήρη αντίθεση με κάθε σύγχρονη θεωρία της παιδαγωγικής επιστήμης. Καλούμε το Υπουργείο να ανακαλέσει το υλικό αυτό και να στοιχειοθετήσει ουσιαστική επιμόρφωση που να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε σχολείου». 

Επιστολή προς τους γονείς 

Στο μεταξύ τόσο για το θέμα της εισαγωγικής επιμόρφωσης όσο και για την ατομική αξιολόγηση, τρίωρες στάσεις εργασίας είχαν προκηρύξει για τις δύο τελευταίες ημέρες τα Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της Δ.Ο.Ε., ενώ οργανώνονται ενημερωτικές συναντήσεις με νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα είναι οι πρώτοι που θα αξιολογηθούν, με τις κινητοποιήσεις να κλιμακώνονται μέσα στο Μάρτιο. 

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η ανοικτή επιστολή προς τους γονείς των μαθητών τόσο από μέρους της Δ.Ο.Ε. όσο και της ΟΛΜΕ, με την οποία τους καλούν σε συμπαράσταση στον αγώνα τους. Ανάμεσα σε όσα αναφέρει η επιστολή της Δ.Ο.Ε., αξίζει να παραθέσουμε τα εξής: «Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ένα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, κατηγοριοποιημένο, που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα – έξοδα, αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία. Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί, στην πλειοψηφία τους τόσο οι μόνιμοι όσο και οι χιλιάδες συμβασιούχοι αναπληρωτές καλούμαστε όλη μέρα να συμπληρώνουμε φόρμες, εκθέσεις και δείκτες αξιολόγησης. Με τον τρόπο αυτό οδηγούμαστε αναγκαστικά να περιορίσουμε την ουσία της δουλειάς μας, την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτό το σχέδιο, που υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα και υπονομεύει το μέλλον των μαθητών μας, αντιστεκόμαστε εδώ και πολλές δεκαετίες και ο διαρκής αγώνας μας έχει βάλει εμπόδια στην υλοποίησή του. Απέναντι στο κατηγοριοποιημένο σχολείο που είναι πολύ φτωχό σε υποδομές και περιεχόμενο, που μας καλεί στον 21ο αιώνα να διδάσκουμε τη γλώσσα μέσα από συνταγές μαγειρικής και τα μαθηματικά «στο περίπου», εμείς αντιτάσσουμε το σχολείο που πραγματικά όλοι μας, γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές, έχουμε ανάγκη!».

Εν προκειμένω στη Λέσβο υπενθυμίζεται ότι σε μαζική κινητοποίηση, την μεγαλύτερη των τελευταίων ετών προχώρησαν οι εκπαιδευτικοί των σχολείων του νησιού την περασμένη εβδομάδα, ενώ να σημειωθεί ότι στην απεργία-αποχή της 15ης Φεβρουαρίου συμμετείχαν όχι μόνο νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί, αλλά και πολλοί μόνιμοι, με προϋπηρεσία πολλών ετών, δείχνοντας έμπρακτα με αυτόν τον τρόπο την συμπαράστασή τους στους συναδέλφους τους.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση