- Δεύτερη αναβολή στην εκδίκαση των απαλλοτριώσεων για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο
- Ξανά ο φάκελος στο Ελεγκτικό Συνέδριο για την έγκριση του προσυμβατικού ελέγχου
Αμέτρητα είναι πλέον τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο του νέου οδικού άξονα Καλλονής – Πέτρας, αφού κάθε μέρα παρουσιάζονται και νέα εμπόδια στην υλοποίησή του. Όπως έγινε γνωστό χθες, αναβλήθηκε για δεύτερη φορά η εκδίκαση των απαλλοτριώσεων για την εκτέλεση του έργου επειδή εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της προσφυγής των αγροτών από την Αγία Παρασκευή, που υποστηρίζουν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους από την χάραξη του δρόμου. Το ίδιο είχε συμβεί και τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά αυτή την φορά το δικαστήριο όρισε νέα ημερομηνία για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, παραπέμποντας επί της ουσίας το έργο στις καλένδες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το τρέχον ΕΣΠΑ. Παρ’ όλα αυτά, ο Κώστας Μουτζούρης εξακολουθεί να δηλώνει αισιόδοξος πως «όλα θα εξελιχθούν ομαλώς» το επόμενο διάστημα.
Οι τελευταίες εξελίξεις για το σημαντικό αυτό έργο είναι αντιστρόφως ανάλογες σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο, που η Περιφερειακή Αρχή “έτρεχε” για να εντάξει το νέο οδικό άξονα στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση της πρώτης φάσης, μέχρι την διασταύρωση της Στύψης. Όλες οι διαδικασίες είχαν προχωρήσει τότε πολύ γρήγορα φθάνοντας στις 21 Μαΐου στην δημοπράτηση του έργου, ενώ το καλοκαίρι είχε αναδειχθεί ο μειοδότης που θα ξεκινούσε το έργο μέσα στο φθινόπωρο.
Η εικόνα αυτή όμως άλλαξε άρδην από την ημέρα που έγινε γνωστό ότι η νέα χάραξη περνά μέσα από τον ταμιευτήρα του φράγματος Τσικνιά που είχε σχεδιαστεί από την ίδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών. Ο Περιφερειάρχης μαζί με τον Βουλευτή του Νομού μας, Χαράλαμπο Αθανασίου, “έτρεξαν” στα Υπουργεία για να διασφαλίσουν ότι κανένα από τα δύο έργα δεν θα χαθεί και τελικά αποφασίστηκε να τροποποιηθεί η μελέτη του δρόμου.
Την ίδια ώρα όμως ξεκίνησε τις νομικές ενέργειες η ομάδα των 13 αγροτών από την Αγία Παρασκευή που υποστηρίζει ότι δεν είχε ενημερωθεί πως ο νέος δρόμος θα περάσει μέσα από τις περιουσίες τους, καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα για να μην ξεκινήσει το έργο και παράλληλα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Οι κινήσεις αυτές είχαν ως συνέπεια την διπλή αναβολή της εκδίκασης των απαλλοτριώσεων που αποτελεί βασική προϋπόθεση για να ξεκινήσει το έργο. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, το δικαστήριο δέχτηκε να εκδικάσει τις απαλλοτριώσεις νωρίτερα, αν και εφόσον το ΣτΕ απορρίψει την προσφυγή των αγροτών.
Σαν να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, όπως έγινε γνωστό τη Δευτέρα με ανακοίνωση της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, το Ελεγκτικό Συνέδριο επέστρεψε στην Περιφέρεια τον φάκελο του προσυμβατικού ελέγχου επειδή αφορούσε στην αρχική μελέτη και δεν περιελάμβανε τις τροποποιήσεις που γίνονται από το Υπουργείο. Τα στελέχη της Περιφέρειας προχώρησαν στις απαραίτητες διορθώσεις και συμπληρώσεις που ζητούσε το Ελεγκτικό Συνέδριο και ο φάκελος θα σταλεί και πάλι προς έγκριση τις επόμενες ημέρες.
Παρέμβαση Σπιλάνη
Παρέμβαση για τις τελευταίες εξελίξεις έκανε χθες η “Συμπαράταξη Πολιτών” τονίζοντας την σημασία να κατασκευαστεί ο άξονας που συνδέει το κέντρο του νησιού με την τουριστική ζώνη Πέτρας – Μολύβου – Ανάξου. Παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις του Κώστα Μουτζούρη, η παράταξη της αντιπολίτευσης επισημαίνει ότι «δεν μπορεί να αποτελεί τροχοπέδη στην υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου το φράγμα Τσικνιά, που έχει απορριφθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο ως έργο με σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση και αμφισβητήσιμη αναπτυξιακή συμβολή. Πέραν του γεγονότος ότι πρόκειται για ένα φαραωνικό έργο τεράστιας δαπάνης, δεν εξασφαλίζει την ύδρευση και την άρδευση της περιοχής του τ. Δήμου Πολιχνίτου, η οποία στενάζει δεκαετίες τώρα από την λειψυδρία».
Σε ό,τι αφορά την δυνατότητα μεταφοράς της χρηματοδότησης του δρόμου Καλλονής – Πέτρας στο ΕΣΠΑ 2021-27, η “Συμπαράταξη Πολιτών” υποστηρίζει ότι «θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα δεδομένου ότι οι διαθέσιμοι πόροι για έργα οδοποιίας είναι περιορισμένοι και ότι λόγω αστοχιών και καθυστερήσεων της Περιφερειακής Αρχής και άλλα έργα οδοποιίας (π.χ. Νότια Παράκαμψη Μυτιλήνης, παράκαμψη Πυθαγορείου, παράκαμψη Ευδήλου, παράκαμψη Χαλκειούς) και όχι μόνο, δεν φαίνεται ότι θα υλοποιηθούν στην τρέχουσα Προγραμματική Περίοδο».