Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Στις υπογραφές ο δρόμος Καλλονής – Πέτρας

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Την κήρυξη των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων από το Υπουργείο Υποδομών περιμένει η Περιφέρεια για να καλέσει τον εργολάβο για την υπογραφή της σύμβασης

Πέφτουν, επιτέλους, οι υπογραφές για την κατασκευή του νέου δρόμου Καλλονής – Πέτρας που πέρασε “από σαράντα κύματα” τα τελευταία 2 χρόνια. Έχοντας θέσει ψηλά το συγκεκριμένο έργο στην ατζέντα των προτεραιοτήτων του για τα έργα ανάπτυξης που έχει ανάγκη η Λέσβος, ο Κώστας Μουτζούρης πιέζει με κάθε τρόπο ώστε να ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες και σε συνεννόηση με την ανάδοχο εταιρεία προγραμματίζεται αυτό να συμβεί μέσα στον Ιούνιο. Το μόνο που μένει και καθυστερεί τους τελευταίους μήνες είναι η κήρυξη των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων για την αλλαγή της χάραξης από το Υπουργείο Υποδομών και η έγκριση από το Περιφερειακό Συμβούλιο, που υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος αυτού του μήνα. 

Το σημαντικό αυτό έργο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν από 24 χρόνια, μαζί με το νέο άξονα Καλλονής – Σιγρίου που εκτελείται, μπαίνει επιτέλους σε τροχιά υλοποίησης και αν δεν υπάρξουν νέα προβλήματα και καθυστερήσεις θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2025. Ένας νέος δρόμος από το κέντρο του νησιού προς τις τουριστικές περιοχές της βόρειας Λέσβου που πράγματι αποτελεί ένα αναγκαίο έργο υποδομής, το οποίο θα έπρεπε να είχε ήδη εκτελεστεί.

Η χρηματοδότηση της α’ φάσης του έργου Καλλονής – Πέτρας είναι 19.650.000 ευρώ και αφορά στο τμήμα από την διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής μέχρι την διασταύρωση προς Στύψη. Με την κατασκευή του νέου δρόμου θα βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό η οδική ασφάλεια για τους επισκέπτες και τους ντόπιους οδηγούς, αφού θα παρακαμφθούν οι επικίνδυνες στροφές και ταυτόχρονα θα μειωθεί η απόσταση προς όλα τα χωριά της βόρειας Λέσβου.

 

Η νέα χάραξη

Η χάραξη του νέου οδικού άξονα ξεκινά από την ευθεία του δρόμου προς Καλλονή, στην διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής και καταλήγει στην διακλάδωση προς Στύψη. Βάσει της μελέτης, ο νέος δρόμος θα καταλήγει στην είσοδο της Πέτρας, αλλά δεδομένου ότι ο συνολικός προϋπολογισμός ήταν αρκετά υψηλός αγγίζοντας τα 40 εκατ. ευρώ και χωρίστηκε σε δύο τμήματα, η Περιφερειακή Αρχή αποφάσισε να προχωρήσει το πρώτο τμήμα, που είναι και το μεγαλύτερο και δυσκολότερο ως προς την κατασκευή, αφού αφορά σε εξ ολοκλήρου νέα χάραξη. 

Από τον Μάιο του 2021 που δημοπρατήθηκε το έργο παρουσιάστηκαν πολλά εμπόδια, με βασικότερο την σοβαρή εμπλοκή με την μελέτη, που έδειχνε τον δρόμο να περνά μέσα από τον ταμιευτήρα του φράγματος Τσικνιά. Αυτός ήταν και ο λόγος που το Ελεγκτικό Συνέδριο επέστρεψε αρχικά τον φάκελο του προσυμβατικού ελέγχου μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις. Στη συνέχεια η Περιφέρεια κατέθεσε προσφυγή με όλα τα νέα στοιχεία και τις τροποποιήσεις επί της χάραξης, η οποία έγινε δεκτή με την απόφαση που εκδόθηκε την περασμένη άνοιξη.

Παράλληλα, η Περιφέρεια κατάφερε να ξεπεράσει και το δεύτερο σοβαρό εμπόδιο που παρουσιάστηκε στην ανάθεση του έργου, όταν ομάδα αγροτών της Αγίας Παρασκευής είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του έργου. Οι αγρότες είχαν ξεσηκωθεί κατά του έργου υποστηρίζοντας ότι η χάραξη του νέου δρόμου θίγει τα συμφέροντα και καταστρέφει τις περιουσίες τους και για τον λόγο αυτό μάλιστα είχαν καταθέσει εκτός της προσφυγής, και αίτηση αναστολής κάθε ενέργειας για την έναρξη του έργου, μπλοκάροντας την εκδίκαση των απαλλοτριώσεων. 

Κατά την εκδίκαση στο ΣτΕ, οι δικηγόροι της ομάδας των αγροτών ζήτησαν αναβολή, αλλά το δικαστήριο δεν έκανε δεκτό το αίτημά τους και η υπόθεση συζητήθηκε κανονικά. Οι ενιστάμενοι υποστήριξαν ότι δεν είχαν ενημερωθεί, όπως θα έπρεπε, από την Περιφέρεια για την χάραξη του νέου δρόμου που δημοπρατήθηκε τον περασμένο Μάιο. Όταν στην πορεία έλαβαν γνώση για την απαλλοτρίωση εκατοντάδων στρεμμάτων γης προκειμένου να εκτελεστεί το έργο, διαπίστωσαν ότι η ζημιά που θα υποστούν οι περιουσίες και κατ’ επέκταση το εισόδημά τους θα είναι μεγάλη και γι’ αυτό αποφάσισαν να προσφύγουν δικαστικώς, αλλά το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή, όπως έχει συμβεί και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις.

Ανάδοχος εταιρεία είναι η “Θέμελη Α.Ε.” από την Αθήνα, που προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης 30,62% και η οποία εκτελεί αυτή την περίοδο το έργο αναβάθμισης στο Αεροδρόμιο της Χίου. Στην τελευταία επίσκεψή του στο γειτονικό νησί, ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, συναντήθηκε με εκπροσώπους της εταιρείας, οι οποίοι τον διαβεβαίωσαν ότι μέσα στον Ιούνιο θα είναι έτοιμοι να εγκατασταθούν στην διασταύρωση της Αγίας Παρασκευής. 

Όπως δήλωσε ο ίδιος στα “Νέα της Λέσβου” «ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την υπογραφή της συμβάσεως για τον δρόμο Καλλονής – Πέτρας, αφού καταφέραμε να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν αυτά τα 2 χρόνια. Θεωρώ ότι πλέον οι τελευταίες διαδικασίες θα προχωρήσουν πολύ γρήγορα και οι εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο, όπως με διαβεβαίωσε ο Διευθυντής του εργοταξίου της εταιρείας».

spot_img

More articles

spot_img