Γνωριμία με τον συγγραφέα παιδικών βιβλίων Κώστα Στοφόρο και τον «φανταστικό» του κόσμο, είχαν οι μαθητές του 15ου Δημοτικού. Ο συγγραφέας, που βρέθηκε στη Λέσβο αυτές τις ημέρες προκειμένου να πραγματοποιήσει μία διαφορετική ξενάγηση και γνωριμία στο Μουσείο Ούζου Βαρβαγιάννη στο Πλωμάρι , επισκέφθηκε στο περιθώριο της επίσκεψής του αυτής και το 15ο Δημοτικό.
Γνωρίζοντας πολύ καλά τα ενδιαφέροντα και τη ψυχολογία των παιδιών, ο Κώστας Στοφόρος, μίλησε για τα βιβλία του, τη θεματολογία τους, τα κίνητρα που τον οδήγησαν στη συγγραφή παιδικών βιβλίων και την αγάπη του για την τοπική ιστορία. Σε συνεχή διάδραση με τα παιδιά ο συγγραφέας κατάφερε να τους μυήσει στα μυστικά των βιβλίων, να τους γνωρίσει τους μυστήριους ήρωές του και να ξυπνήσει τελικά το ενδιαφέρον τους για τα λογοτεχνικά βιβλία.
Απαντώντας στα ερωτήματα των μαθητών εκμυστηρεύτηκε πώς έγινε το ξεκίνημά του στον κόσμο της παιδικής λογοτεχνίας: «Έφτασα να γράφω για παιδιά, αφού πρώτα επινόησα δεκάδες ιστορίες για τα δικά μου παιδιά. Δεν τις έχω καταγράψει πουθενά, όμως ήταν η βραδινή μας συνήθεια. Άλλοτε να τους διαβάζω βιβλία κι άλλοτε να λέω τις δικές μου ιστορίες. Στη συνέχεια, οργάνωσα βραδιές παραμυθιού για όλη την παρέα και φυσικά ένιωσα την ανάγκη να μοιραστώ με περισσότερα παιδιά τις ιστορίες μου, θεωρώντας πολύ σημαντικό να βάλω το λιθαράκι μου για μια νέα γενιά που θα σκέφτεται με διαφορετικό τρόπο»
Πολύ σημαντική είναι η συνεισφορά του συγγραφέα στην τοπική ιστορία, αφού πολλοί τίτλοι των βιβλίων του διαπραγματεύονται ιστορίες που έχουν αναφορά στην ιστορία του κάθε τόπου.
« Τα παιδιά νιώθουν πως η Ιστορία δεν τα αφορά» λέει χαρακτηριστικά. «Κι ας είναι παρούσα κάθε στιγμή. Η λογοτεχνία, ο περίπατος, η βιωματική σχέση, η κουβέντα θα μπορούσαν να αλλάξουν τα πράγματα. Ξεκινώντας από τη γνώση της τοπικής ιστορίας και πηγαίνοντας από το ειδικό στο γενικό».
Ο Κώστας Στοφόρος συνεργάζεται με το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης και είναι υπεύθυνος του προγράμματος «Περπατάω με την τάξη μου στην Πλάκα»– κάνοντας πράξη έτσι, όσα πρεσβεύει για τον τρόπο που πρέπει να μαθαίνουν τα παιδιά την Ιστορία.