«Στο έλεος» των αεροπορικών εταιρειών

Spread the love


  • Η Aegean-Olympic Air και η Sky Express εκτελούν με μικρή χρονική διαφορά τα δρομολόγιά τους στην Λέσβο, με συνέπεια να έχει χαθεί η διασπορά των δρομολογίων, όπως συνέβαινε στο μακρινό παρελθόν

Καθώς διανύουμε μια ιδιαίτερα δύσκολη εβδομάδα για τις συγκοινωνίες που αφορούν το νησί μας, λόγω της έντονης κακοκαιρίας των τελευταίων ημερών με τους ισχυρούς ανέμους και το «πολικό» ψύχος, αλλά και εξαιτίας της σημερινής και αυριανής πανελλαδικής απεργίας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ναυτικών (Π.Ν.Ο.) που κατέστησε τα πλοία «δεμένα» στα κατά τόπους λιμάνια, έως την Παρασκευή στις 6 το πρωί (και μέχρι νεότερης ανακοίνωσης), αναπόφευκτη ήταν η ανακίνηση του ζητήματος της διασύνδεσης της Λέσβου με την ενδοχώρα. 

Συγκεκριμένα ιδιαίτερα έντονο είναι το πρόβλημα της αεροπορικής σύνδεσης της Λέσβου με τα αεροδρόμια της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς, όπως διαπιστώσαμε μετά από έντονα παράπονα κατοίκων του νησιού, αλλά και ανθρώπων που επισκέπτονται τακτικά το νησί για επαγγελματικούς λόγους, οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Λέσβο, οι οποίες είναι η Aegean-Olympic Air και η Sky Express, εκτελούν τα δρομολόγιά τους με διαφορά συνήθως… λίγων λεπτών της ώρας(!) και μάλιστα συγκεκριμένες «ζώνες» της ημέρας, δηλαδή πρωί, απόγευμα, και νωρίς το βράδυ, ενώ το μεσημέρι δεν υπάρχει πτήση ούτε για… «δείγμα». 

Παράλληλα έχει γίνει θέμα από αρκετούς επιβάτες η εκτεταμένη χρήση μικρών αεροσκαφών, ελικοφόρων ATR 72, των οποίων η πληρότητα αγγίζει γρήγορα το 50%, με συνέπεια και οι τιμές να αυξάνονται κατακόρυφα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, και αρκετοί νησιώτες ή επισκέπτες να μην βρίσκουν θέση προκειμένου να μεταβούν στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ή αντίστροφα. 

Τα Νέα της Λέσβου επικοινώνησαν με τουριστικούς πράκτορες με έδρα τη Μυτιλήνη, οι οποίοι – όπως μας είπαν – έχουν θέσει επανειλημμένα το ζήτημα στις αεροπορικές εταιρείες, χωρίς όμως το επιθυμητό αποτέλεσμα. 

«Όλα είναι θέμα κόστους»

Όπως μας είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος  σχετικά με το θέμα των παράλληλων δρομολογίων: «Δυστυχώς οι πτήσεις καλύπτουν συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, αφήνοντας ένα μεγάλο «κενό» για τουλάχιστον 5 ώρες το μεσημέρι, πράγμα που έχουμε θίξει ως Ένωση επανειλημμένα.  Αυτά όσον αφορά την περίπτωση της Αθήνας, από και προς Μυτιλήνη, γιατί τα δρομολόγια της Θεσσαλονίκης δεν γίνονται κάθε μέρα τώρα το χειμώνα». 

Και συνέχισε: «Τόσο η Aegean, όσο και η Sky Express, έχουν δικαιολογήσει το κενό της μεσημεριανής ώρας με την αιτιολογία ότι τα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται εκείνες τις ώρες για πτήσεις του εξωτερικού. Όσον αφορά την ταύτιση των δρομολογίων, αν σκεφτούμε ότι το ένα δρομολόγιο εκτελείται στις 7 και 5 το απόγευμα για Αθήνα, και το άλλο στις 7 και 15, τότε καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με το νόμο της ελεύθερης αγοράς και ότι είναι καθαρά θέμα ανταγωνισμού».  

Το ίδιο επιβεβαιώνει με τα λεγόμενά του ο τουριστικός πράκτορας Ηλίας Πίκουλος: «Όλα είναι θέμα κόστους, τόσο σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια, όσο και σε ό,τι έχει να κάνει με τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται. Από τη μια θα τονίσω ότι είναι πιο εύκολο για ένα ελικοφόρο σκάφος να προσγειωθεί στο νησί, δεδομένων των συχνών ανέμων που έχουμε, και αφετέρου το χειμώνα δεν υπάρχει κινητικότητα στο βαθμό που υπάρχει το καλοκαίρι. Επομένως δεν συμφέρει τις εταιρείες να βάλουν αεροσκάφη Airbus αφού γενικά δεν «γεμίζουν». Από τον Απρίλιο αλλάζει το πράγμα, καθώς αυξάνονται τα δρομολόγια αλλά και μπαίνουν αεροσκάφη. Ωστόσο, σίγουρα, ένα νησί όπως η Λέσβος, με μόνιμο πληθυσμό το χειμώνα και Πανεπιστήμιο, θα έπρεπε να έχει καλύτερη αεροπορική σύνδεση», σημειώνει ο ίδιος. 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση