Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

“Στο τραπέζι” η σύνδεση Μυτιλήνης – Βόλου

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Ποια είναι η πρώτη προτεραιότητα που έθεσαν χθες οι δύο Δήμαρχοι και ποιες οι προοπτικές ενός τέτοιου δρομολογίου
  • Πώς αντέδρασαν χθες οι τουριστικοί πράκτορες και ποιοι είναι οι προβληματισμοί που θέτουν

Στο τραπέζι των συζητήσεων με κοινή διεκδίκηση τόσο του Δημάρχου Μυτιλήνης Στρατή Κύτελη όσο και του Δημάρχου Βόλου Αχιλλέα Μπέου τίθεται η ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βόλου με τη Μυτιλήνη είτε απευθείας (καθώς θα πρόκειται για ένα ταξίδι λίγων ωρών με σχετικά οικονομικό εισιτήριο) ή και με την ένταξη της περιοχής μας σε κάποιο άλλο δρομολόγιο που θα καλύπτει ή μπορεί να καλύψει γειτονικά νησιά και γενικότερα και άλλους προορισμούς (αν και σε αυτή την περίπτωση και το κόστος των ναύλων και ο χρόνος του δρομολογίου θα είναι αυξημένα).

Οι Δήμαρχοι Μυτιλήνης και Βόλου σε συνάντηση που είχαν χθες στις 10:00 το πρωί στο Δημαρχείο του Βόλου (στο περιθώριο του Συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων που φιλοξενείται στην περιοχή), αποφάσισαν την κοινή διεκδίκηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης και τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούν.

Ο Δήμαρχος Μυτιλήνης Στρατής Κυτέλης, ο Δήμαρχος Ανατολικής Σάμου Γεώργιος Στάντζος και ο Αντιδήμαρχος Ευάγγελος Καρράς, καθώς και ο Δήμαρχος της Ικαρίας Νίκος Καλαμπόγιας, χθες το πρωί, στο Δημαρχείο του Βόλου με τον Δήμαρχο Αχιλλέα Μπέο

Το πρώτο βήμα που πρόκειται να γίνει άμεσα είναι να αποστείλουν κοινή επιστολή προς τις εταιρείες Attica και Seajet  ζητώντας ταυτόχρονα και την υποστήριξη του Υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, στη λογική επιδότησης ενός τέτοιου δρομολογίου προκειμένου να γίνει η αρχή. Μιλώντας από το Βόλο, όπου βρισκόταν χθες, στα Νέα της Λέσβου, ο Δήμαρχος Μυτιλήνης κ. Κύτελης τόνισε ότι «επιδιώκοντας την ενίσχυση της συνεργασίας και της σύσφιγξης των σχέσεων του Δήμου Βόλου με το Δήμο Μυτιλήνης, καθώς είναι κοινή η αφετηρία των λαών μας από την αρχαιότητα, η κουλτούρα των Αιολέων προέρχεται από την Θεσσαλία, θέτουμε στον κ. Μπέο το ζήτημα της επικοινωνίας, δηλαδή της συγκοινωνιακής σύνδεσης. Σε μια προσπάθεια να ενισχύσουμε την αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο πλευρών με ό,τι αυτό συνεπάγεται στα οφέλη που μπορούν να έχουν οι τοπικές οικονομίες, αποφασίσαμε με τον συνάδελφο Δήμαρχο να ξεκινήσουμε άμεσα την κοινή διεκδίκηση και την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βόλου με τη Μυτιλήνη και πιστεύω αυτή μας η προσπάθεια να ενισχυθεί και από άλλους φορείς. Η προοπτική από μία τέτοια ακτοπλοϊκή σύνδεση για τη Λέσβο και το Βόρειο Αιγαίο γενικότερα είναι σημαντική, καθώς αφενός μεν θα μπορούμε με καλύτερους όρους να απευθυνθούμε στις αγορές της Θεσσαλίας και της Ηπείρου προβάλλοντας τη Λέσβο ως τουριστικό προορισμό με το πλεονέκτημα της απευθείας πρόσβασης με την ακτοπλοϊκή σύνδεση. Αυτό θα λειτουργήσει και αντίστροφα για τους νησιώτες προς τους συγκεκριμένους τουριστικούς προορισμούς και τις Σποράδες. Επιτρέψτε μου όμως να σταθώ, καθώς εξίσου σημαντική είναι η ενίσχυση του εμπορίου μεταξύ των δύο περιοχών, καθώς η απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση θα διευκολύνει σημαντικά συντομεύοντας τους χρόνους και το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων, ενώ ταυτόχρονα θα ανοίξει νέες προοπτικές μεταξύ των επιχειρήσεων των δύο πλευρών», είπε καταλήγοντας ο Δήμαρχος Μυτιλήνης.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η περιοχή της Θεσσαλίας τροφοδοτεί τη Λέσβο και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου με ζωοτροφές και άλλα αγροτικά εφόδια, τα οποία φτάνουν μέσω Καβάλας ή Θεσσαλονίκης, ενώ η απευθείας σύνδεση του Βόλου με το νησί μας θα αλλάξει τα δεδομένα διευρύνοντας τις δυνατότητες και για επιχειρηματικές συνεργασίες, ώστε και να εξάγουμε προϊόντα προς αυτές τις περιοχές. Αυτό άλλωστε είναι κάτι που ήδη γίνεται εδώ και κάποια χρόνια με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την διάθεση αιγοπρόβειου γάλακτος από συνεταιρισμούς του νησιού μας προς την περιοχή του Βόλου και συγκεκριμένα την εταιρεία Κτηνοτροφική Μαγνησίας. Με απλά λόγια, περιθώρια συνεργασίας υπάρχουν και μία απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση θα τα ενισχύσει σημαντικά, συμβάλλοντας και στο σημαντικό κεφάλαιο του τουρισμού και για τις δύο περιοχές.

 

Θετικοί οι τουριστικοί πράκτορες

Θετικοί στην προοπτική της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Μυτιλήνης με το Βόλο δηλώνουν οι τουριστικοί πράκτορες, παραμένοντας ωστόσο επιφυλακτικοί ως προς το κατά πόσο μπορεί μία τέτοια σύνδεση να προχωρήσει ακόμα και επιδοτούμενη από το Υπουργείο Ναυτιλίας, δεδομένου ότι – όπως μας λένε – οι εποχές είναι δύσκολες για την ακτοπλοΐα και τα πάντα υπολογίζονται με χαρτί και μολύβι μέχρι το τελευταίο ευρώ!

Υπ’ αυτήν την έννοια αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα μιας τέτοιας ακτοπλοϊκής σύνδεσης οι τουριστικοί πράκτορες σημειώνουν ότι ένα τέτοιο εγχείρημα θα πρέπει να μελετηθεί καλά, καθώς ο στόχος δεν θα πρέπει να είναι απλά να ξεκινήσει η σύνδεση, αλλά να παραμείνει, δηλαδή να υπάρχει βιωσιμότητα! Άλλωστε το δρομολόγιο δεν είναι άγνωστο για τη Μυτιλήνη και για το Βόλο, γινόταν και στο μακρινό παρελθόν από την εταιρεία Αγούδημος, υπό άλλες όμως συνθήκες και όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, εκείνη την εποχή δεν είχε πάει καλά και γι’ αυτό διεκόπη.

Όπως ανέφερε στα Νέα της Λέσβου ο κ. Χατζηκυριάκος «αυτό το δρομολόγιο γινόταν στο μακρινό παρελθόν και δεν πήγε καλά. Φυσικά στις μέρες μας έχουν αλλάξει πολλά και γι’ αυτό πιστεύω ότι μία τέτοια σύνδεση δημιουργεί προοπτική και για τις δύο πλευρές, θα επιμείνω όμως ότι θα πρέπει να μελετηθεί καλά ώστε αν είναι να γίνει να είναι βιώσιμο το δρομολόγιο και να μην ναυαγήσει τον πρώτο χρόνο. Θα έλεγα δε ότι τώρα που έχουμε και το λιμάνι του Σιγρίου ευκολότερα θα μπορούσε να γίνει η σύνδεση απευθείας με το Σίγρι, αν και ανεξαρτήτως προσέγγισης ένα τέτοιο δρομολόγιο θα ανοίξει μία νέα σελίδα για τον τόπο μας, όπως επίσης μία πολύ σημαντική σύνδεση για τη Λέσβο θα είναι με την Αλεξανδρούπολη».

Από τη δική του πλευρά ο ναυτιλιακός πράκτορας της Blue Star Ferries – Hellenic Seaways, Ηλίας Πίκουλος σχολιάζοντας στα Νέα της Λέσβου μία τέτοια προοπτική, σημείωσε ότι ο δρόμος για την επίτευξη αυτού του στόχου δεν θα είναι σπαρμένος με ροδοπέταλα, αλλά θα έχει ανηφόρα και δυσκολίες. «Βλέπετε ότι και το δρομολόγιο από το λιμάνι του Σιγρίου δεν έχει προσδώσει τα αναμενόμενα και ειδικά στους δύσκολους καιρούς μας οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ό,τι κάνουν το κάνουν με το μολύβι και το χαρτί, υπολογισμένα τα πάντα. Υπ’ αυτήν την έννοια δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω κατά πόσο μία τέτοια ακτοπλοϊκή σύνδεση μπορεί να είναι κερδοφόρα ή όχι και πώς μπορεί να επιδοτηθεί και αν ακόμα και με την επιδότηση μπορεί να είναι βιώσιμη. Είναι πολλά τα επιμέρους ζητήματα που πρέπει να  εξεταστούν και αυτό σε μία περίοδο που θα έλεγα ότι οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές για την ένταξη νέων δρομολογίων στην ακτοπλοΐα. Μην ξεχνάτε ότι και το δρομολόγιο του Σιγρίου οικονομικά στηρίχτηκε από την ένταξη τουριστικών νησιών σε αυτό. Υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να εξεταστούν καθώς όπως σας είπα, οι εταιρείες πλέον ό,τι κάνουν το κάνουν έχοντας υπολογίσει και το τελευταίο ευρώ», είπε ο κ. Πίκουλος.

 

Ο Αχιλλέας Μπέος

 Μιλώντας στα Νέα της Λέσβου από το Βόλο, χθες, μετά τη συνάντηση με το Δήμαρχο Μυτιλήνης, ο Δήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος, σημείωσε ότι «με τον Δήμαρχο Μυτιλήνης κ. Κύτελη συζητήσαμε για την καλύτερη συνεργασία των δύο πλευρών, καθώς οι δημότες τόσο του Βόλου όσο και του Δήμου Μυτιλήνης έχουν πολλά που τους ενώνουν. Σε αυτό το πλαίσιο αποφασίσαμε να διεκδικήσουμε από κοινού την επανέναρξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Βόλου με τη Μυτιλήνη. Η γραμμή λειτουργούσε στο παρελθόν και το στοίχημα που βάζουμε είναι να την επαναφέρουμε ξανά στο προσκήνιο, καθώς πιστεύουμε πως οι προοπτικές πλέον είναι πολύ καλύτερες συγκριτικά με τις εποχές που υπήρχε το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Προς αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούμε άμεσα  από το προσεχές κιόλας διάστημα με γγνώμονα πάντα το αμοιβαίο όφελος των δύο Δήμων, των δημοτών μας και των επαγγελματιών – επιχειρηματιών»

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img