Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024

«Στοιχειωμένο» λιμάνι


  • Δύο χρόνια μετά την παράδοσή του το λιμάνι του Σιγρίου παραμένει αχαρτογράφητο, καθώς δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση
  • Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας μας, η Blue Star Ferries φαίνεται διατεθειμένη ακόμα και να αποσύρει το πλοίο της, Blue Star Patmos, από το εν λόγω δρομολόγιο

Το λιμάνι του Σιγρίου, ένα έργο ανάπτυξης για τη Λέσβο που διεκδίκησαν για δεκαετίες γενιές και γενιές αυτοδιοικητικών και πολιτικών παραγόντων, παραδόθηκε προ διετίας. Δυο χρόνια μετά οι λιμενικές εγκαταστάσεις συνεχίζουν να έχουν ελλείψεις, ενώ θα έλεγε κανείς ότι δείχνουν «στοιχειωμένες» καθώς κατά έναν περίεργο τρόπο καμία ναυτιλιακή εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να συμπεριλάβει το λιμάνι του Σιγρίου ως ενδιάμεσο σταθμό, με εξαίρεση την Blue Star Ferries, η οποία εκτελεί ένα δρομολόγιο κάθε βδομάδα και μόνο για την περίοδο του καλοκαιριού, κάτι που αν καθίσει κανείς και το ερμηνεύσει καταλαβαίνει ότι η εταιρεία συμπεριλαμβάνει την περιοχή μας σε αυτό το δρομολόγιο περισσότερο… ως κοινωνική προσφορά και λιγότερο από εμπορικό ενδιαφέρον. 

Στο ερώτημα γιατί το λιμάνι δεν προσελκύει εταιρείες, συνήθως η πρώτη απάντηση που δίνει κανείς είναι ότι «είναι μακριά η Λέσβος», ή «είναι ακριβά τα καύσιμα», ή «άγονη γραμμή που δεν ενδιαφέρει» και άλλα. Σήμερα τα Νέα της Λέσβου αποκαλύπτουν τον πραγματικό λόγο που καμία εταιρεία δεν ενδιαφέρεται για το λιμάνι του Σιγρίου, τον οποίο αποσιωπούν άπαντες οι εμπλεκόμενοι για ευνόητους λόγους, δηλαδή, για να μην φέρουν απέναντί τους το Υπουργείο Ναυτιλίας. Δύο χρόνια περίπου μετά την παράδοσή του το λιμάνι του Σιγρίου παραμένει ακόμα αχαρτογράφητο, καθώς δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση, πράγμα που σημαίνει ότι αν συμβεί κάποιο ατύχημα οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αναλαμβάνουν. 

Τα αχαρτογράφητα λιμάνια είναι τα λιμάνια που αποφεύγουν για λόγους που γίνονται εύκολα κατανοητοί οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, ενώ όσοι πλοίαρχοι κληθούν να καταπλεύσουν σε τέτοια λιμάνια καρδιοχτυπούν γιατί δεν γνωρίζουν τι θα συναντήσουν. Το λιμάνι του Σιγρίου αντιμετωπίζει και ουσιαστικά τεχνικής φύσης προβλήματα. Για παράδειγμα εν όψει της έναρξης της φετινής περιόδου των δρομολογίων δεν συντηρήθηκε, δεν καθαρίστηκε ο πυθμένας και μάλιστα φαίνεται ότι και το βάθος του λιμανιού έπρεπε να ήταν μεγαλύτερο. 

Ατύχημα και ζημιά στο πλοίο

Tο Blue Star Patmos

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της εφημερίδας μας, η Blue Star Ferries φαίνεται διατεθειμένη ακόμα και να αποσύρει το πλοίο της, Blue Star Patmos, από το εν λόγω δρομολόγιο. Γιατί αυτό; Στο πρώτο δρομολόγιο που έγινε το περασμένο Σάββατο σημειώθηκε ατύχημα και ζημιά στο καράβι, πράγμα που οφείλεται στο ότι το εν λόγω λιμάνι δεν είναι κατάλληλα χαρτογραφημένο από την αρμόδια υπηρεσία. Και αυτό το γεγονός ότι δεν ήταν δηλαδή κατάλληλα χαρτογραφημένο το λιμάνι, οδήγησε το καράβι να περάσει από σημείο που ο πυθμένας δεν ήταν ομοιόμορφος, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί λάσπη στη θάλασσα. 

Η λάσπη αυτή μπορεί να δημιουργήσει μπουκώματα-βουλώματα στα φίλτρα του πλοίου κατά την διάρκεια της πρόσδεσής του. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι κάτι τέτοιο αν συμβεί σε μεγαλύτερο βαθμό, μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο πλοίο, η οποία θα επηρεάσει σημαντικά την λειτουργία του. Με λίγα λόγια μια βλάβη στα φίλτρα του νερού λόγω των βουλωμάτων φέρνει στην επιφάνεια τον κίνδυνο ακόμα και να σβήσουν οι μηχανές του πλοίου την ώρα της πρόσδεσης. 

Είναι αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος αν συμβεί κάτι τέτοιο, συνεπώς δεν θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει ως παράλογη την ενδεχόμενη απόφαση της πλοιοκτήτριας εταιρείας να μην επαναλάβει το δρομολόγιο.

Αυτός ο σιδερένιος πάσσαλος με το φωτάκι, που άγνωστο πόσο θα κόστισε, υποτίθεται βρίσκεται εκεί για να επισημαίνει την άκρη της προβλήτας!!!
Λάθος το σημείο πρόσδεσης του πλοίου. Κανονικά σε αυτή την πλευρά δεν πρέπει να προσεγγίζει

Επιπλέον ένα σοβαρό ζήτημα με το οποίο ήρθαν αντιμέτωποι οι άνθρωποι του πλοίου κατά την άφιξή του στο λιμάνι ήταν οι λανθασμένες τοποθετήσεις της σιδερένιας κολόνας με τα δύο φωτάκια, που αποτελούν ενδεικτικό της άκρης της προβλήτας, καθώς και του μηχανισμού λήψης νερού στην άκρη της προβλήτας. Οι λανθασμένες τοποθετήσεις δημιουργούν προβλήματα κατά την πρόσδεση του πλοίου, που ειδικά σε άσχημες καιρικές συνθήκες ενδέχεται να προκαλέσουν σοβαρή ζημιά. Τα Νέα της Λέσβου απευθύνθηκαν στα κεντρικά της εταιρείας, η οποία δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο, ενώ ο κεντρικός πράκτορας της Blue Star Ferries, Ηλίας Πίκουλος, δήλωσε στα Νέα της Λέσβου ότι δεν είναι ο ίδιος αρμόδιος για τον χειρισμό αυτών των θεμάτων και δεν ασχολείται με αυτά και ως εκ τούτου θα έπρεπε να επικοινωνήσουμε με την ίδια την εταιρεία. 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img