- Καμπάνια τουριστικής προβολής για τα νησιά μας
Η έναρξη συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και της εταιρείας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων “Marketing Greece” ανακοινώθηκε, χθες, στην εκδήλωση παρουσίασης των σχεδίων δράσης για την ανάπτυξη του τουρισμού στα νησιά μας. Πρόκειται για την 5η Σύμπραξη Τουρισμού, όπως ειπώθηκε από την CEO της εταιρείας, Ιωάννα Δρέττα, με σκοπό την τουριστική προβολή του Βορείου Αιγαίου, στην οποία θα συμμετέχουν οι εταιρείες Fraport, Aegean, οι Ενώσεις Ξενοδόχων, Τουριστικών Πρακτόρων και άλλοι τοπικοί φορείς. Η συμφωνία έχει ήδη υπογραφεί με βάση τα στοιχεία που έχουν προκύψει από τις μελέτες του ΣΕΤΕ για την ανάδειξη των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών.
Κατά την ομιλία του ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος, τόνισε ότι τα τελευταία χρόνια η χώρα μας έχει καταφέρει να αναδειχθεί ως ο 5ος σημαντικός τουριστικός προορισμός παγκοσμίως κι αυτή είναι μια χρυσή ευκαιρία για να αναπτυχθούν τουριστικά και τα νησιά μας, που δοκιμάστηκαν το προηγούμενο χρονικό διάστημα. «Γνωρίζω ότι τα νούμερα είναι χαμηλά, αλλά επίσης γνωρίζω ότι υπάρχουν τρομερές προοπτικές ανάπτυξης για τη Λέσβο, που είναι ένα τεράστιο νησί, όπως η Κρήτη, με καταπληκτικούς φυσικούς πόρους. Πιστεύω ακράδαντα ότι με τις κατάλληλες κινήσεις μπορεί να αυξηθεί το εισόδημα από τον τουρισμό κατακόρυφα», σημείωσε ο ίδιος.
Παίρνοντας το λόγο ο Κώστας Μουτζούρης, αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχει κάνει η Περιφερειακή Αρχή προκειμένου να αλλάξει το brand name της Λέσβου κυρίως, αλλά και των άλλων νησιών, και ζήτησε την συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων ώστε το Βόρειο Αιγαίο να αποκτήσει την θέση που του αξίζει στον τουριστικό παγκόσμιο χάρτη. «Προχωρούμε σε αυτή την συνεργασία με την “Marketing Greece”, ενώ έχουμε ήδη αναθέσει την μελέτη και για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Φέτος κάναμε επίσης το πείραμα να διαθέσουμε 300.000 ευρώ στους τοπικούς φορείς των νησιών ζητώντας τις προτάσεις τους για το πώς θα κινηθούν. Η έλλειψη υποδομών όμως είναι ένα ζήτημα που δεν αντιμετωπίζεται από την μια μέρα στην άλλη», είπε ο Περιφερειάρχης.
Το Σχέδιο Δράσης για το Βόρειο Αιγαίο παρουσιάστηκε από τον Γενικό Διευθυντή του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ηλία Κικίλια, και μεταξύ άλλων περιελάμβανε:
- Την εφαρμογή ολοκληρωμένης και δυναμικής στρατηγικής επικοινωνίας, προβολής και προώθησης του προορισμού «Λέσβος, Λήμνος και Χίος», στο πλαίσιο ανάπτυξης του Περιφερειακού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO)
- Δράσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος
- Ανάπλαση/ ανάδειξη της ιδιαίτερης ιστορικής, πολεοδομικής, λαογραφικής και πολιτιστικής φυσιογνωμίας των παραδοσιακών οικισμών και των νεοκλασικών/διατηρητέων κτιρίων που βρίσκονται στον προορισμό και προσαρμογή της τυπολογίας των καταλυμάτων και άλλων σχετικών με τον τουρισμό υποδομών, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προορισμού και τις ειδικές-εναλλακτικές μορφές τουρισμού που υποστηρίζει
- Δράσεις παρακολούθησης και προστασίας της φυσικής κληρονομιάς
- Δράσεις προώθησης κοινών κανονιστικών προτύπων
- Δράσεις βελτίωσης προσβασιμότητας στις παραλίες του προορισμού
- Δράσεις αναβάθμισης και αύξησης ελκυστικότητας των αστικών κέντρων / οικισμών της Λέσβου, Λήμνου και Χίου μέσω χωρικών αναπλάσεων, επέκτασης πεζοδρόμων, ανακαίνισης εγκαταλειμμένων ιστορικών κτιρίων, ανάπλασης προσόψεων κτιρίων, ενίσχυσης της δημόσιας ασφάλειας, βελτίωσης δρόμων, πεζοδρομίων και της οδικής ασφάλειας και τοποθέτησης ραμπών όπου απαιτείται
- Δημιουργία μιας ενιαίας διαδικτυακής πύλης που θα παρουσιάζει το σύνολο των νησιών του προορισμού, τις κοινές τουριστικές δραστηριότητες, εμπειρίες και επιχειρήσεις ως συμπληρωματικές και συνεκτικές
- Δράσεις ενίσχυσης της δημόσιας συγκοινωνίας και των μέσων μαζικής μεταφοράς
- Έργα κατασκευής/ αναβάθμισης/ επέκτασης λιμενικών υποδομών
- Δράσεις αξιοποίησης ΑΠΕ.
Από την πλευρά της, η CEO της “Marketing Greece” Ιωάννα Δρέττα, ανέφερε ότι η Λέσβος είναι ένα γνωστό νησί παγκοσμίως, με αναγνωρίσιμο brand και υποστήριξε ότι η εικόνα που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια για το νησί λόγω του προσφυγικού ζητήματος είναι αναστρέψιμη. «Το δύσκολο είναι να φτιάξουμε το τουριστικό προϊόν, ενώ το εύκολο είναι η καμπάνια προβολής που θα ξεκινήσει πολύ σύντομα», είπε η ίδια.
Στην συνέχεια το λόγο πήρε η Αντιδήμαρχος Τουρισμού Δυτικής Λέσβου, Αφροδίτη Βατή, μιλώντας για την ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε από τον Δήμο για όλο το νησί, στην οποία συμμετέχουν πολλοί φορείς, ενώ τόνισε ότι μπορεί να υπάρχουν δύο Δήμοι στη Λέσβο, αλλά είναι ένας προορισμός και απαιτείται συντονισμός των ενεργειών για την επίτευξη των στόχων.
Στην ανάγκη σύστασης και λειτουργίας του Περιφερειακού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO) αναφέρθηκε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Βαγγέλης Μυρσινιάς, ενώ ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, Βασίλης Βογιατζής ζήτησε ειδική μέριμνα για τα νησιά μας από το νέο Αναπτυξιακό Νόμο και καμπάνια αναστροφής του αρνητικού κλίματος που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια.