Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

«Θηριώδης και μόνιμη η νέα δομή»

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • «Ούτε Βάστρια, ούτε Καρά-Τεπές» λέει η Επιτροπή, που ζητά την εκκένωση της Λέσβου από μετανάστες

Την απάντησή της στις δηλώσεις του Χαράλαμπου Αθανασίου και του Στρατή Κύτελη, που με δημόσιες τοποθετήσεις τους είχαν ταχθεί υπέρ της δημιουργίας νέας δομής, έδωσε και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Λέσβου. Μάλιστα, με την ανακοίνωση αυτή επανέλαβε τη θέση της και για το δίλημμα «Βάστρια ή Καρά-Τεπές», ενώ παρέθεσε ξανά τους λόγους για τους οποίους το νέο κέντρο καταλήγει να είναι και «θηριώδες» και «μόνιμο» αντίθετα στις αναφορές σε μικρότερο από το υπάρχον και προσωρινό κέντρο του Βουλευτή και του Δημάρχου. Όλα αυτά ενώ παρατηρείται κινητικότητα στην περιοχή της Βάστριας, καθώς η Κυβέρνηση και η εταιρεία ΤΕΡΝΑ κάθε άλλο παρά έχουν εγκαταλείψει τις προσπάθειες έναρξης των εργασιών για τη νέα δομή.

«Το νέο αφήγημα του κ. Μηταράκη μειώνει με ευφάνταστες αλχημείες το μέγεθος των σχεδιαζόμενων υπερδομών» σημειώνει η επιτροπή, αναφέροντας τα μεγέθη της νέας δομής: 298 στρέμματα περιφραγμένα σε αδειοδοτημένη έκταση κατασκευής δομής 415 στρεμμάτων, ενώ η συνολική έκταση των νοικιασμένων εκτάσεων είναι 2.000 στρέμματα, καθώς επίσης και δρόμοι πλάτους 100 μέτρων που θα εσωκλείουν 1.000 στρέμματα, όσο δηλαδή το 60% της έκτασης της πόλης της Μυτιλήνης. 

Η δε αρχική χωρητικότητα είναι των 5.000 ατόμων, τα κτίρια με προδιαγραφές που παραπέμπουν σε μόνιμη εγκατάσταση θα καταλαμβάνουν 41.500 τετραγωνικά μέτρα, περιλαμβάνονται 8 τμήματα Προ.Κε.Κ.Α. που κατά την επιτροπή μπορούν να εκτοξεύσουν τον πληθυσμό εντός της δομής, ενώ προβλέπονται 25 εστιατόρια, 4 γήπεδα, 4 παιδικές χαρές και 8 κτίρια δημιουργικής απασχόλησης, όπως και 20 καταστήματα.

«Αυτό που πάει να γίνει στη Βάστρια είναι θηριώδες και μόνιμο κ. Κύτελη. Είναι κάτι που θα υπάρχει και μετά από εσάς. Είναι ένα εργαλείο στα χέρια όποιων θέλουν στο μέλλον να το ξεχειλώσουν και να το διαμορφώσουν όπως τους βολεύει με δεδομένη την τεράστιά του έκταση», σημειώνει η Επιτροπή απευθυνόμενη στον Δήμαρχο Μυτιλήνης, καλώντας τον να δει τη μεγάλη εικόνα που βλέπει ο κόσμος και αντιδρά και αφορά τον διακαή πόθο της Ευρώπης να κάνει τη Λέσβο ανάχωμα στις ροές προς αυτήν.

«Και ο πιο απλός πολίτης έχει καταλάβει τι πάει να γίνει εις βάρος του. Ο κόσμος συναισθάνεται τους εθνικούς κινδύνους και τον κόσμο ευτυχώς δεν μπορεί να τον κοροϊδέψει κανένας», αναφέρει η ανακοίνωση.

 

Το Μαυροβούνι

Η Επιτροπή επαναλαμβάνει τη θέση της και για το προσωρινό ΚΥΤ στο Μαυροβούνι, κατηγορώντας μάλιστα τη Δημοτική Αρχή πως δεν αντέδρασε όταν η Κυβέρνηση έφτιαξε μια υπερδομή στον Καρά-Τεπέ. «Ενώ έχουμε χορτάσει από ανακοινώσεις εσωτερικής κατανάλωσης, ουδεμία ενέργεια έχετε κάνει για να κλείσει αυτή η υπερδομή. Αντ’ αυτού βλέπουμε ένα χορό εκατομμυρίων να λαμβάνει χώρα σε μια υπερδομή που πρόκειται να κλείσει… Γιατί άραγε;», αναφέρει η ανακοίνωση, επαναφέροντας τον προβληματισμό για τα εκτενή έργα που γίνονται στην προσωρινή δομή, τα οποία της προσδίδουν χαρακτηριστικά μονιμότητας. 

Σημειώνει μάλιστα πως παραμένουν σε ετοιμότητα και πως οι κάτοικοι των νησιών δεν θα κάνουν πίσω. «Η τοπική μας κοινωνία θα αντιδράσει όσες φορές κι αν χρειαστεί. Ο λαός της Λέσβου και όλοι εμείς δεν θέλουμε ούτε Βάστρια, ούτε Καρά-Τεπέ. Ζητάμε και θα διεκδικήσουμε την εκκένωση του νησιού μας. Έτσι απλά», τονίζουν στο κλείσιμο της ανακοίνωσης.

 

Κινητικότητα στη Βάστρια

Την ίδια στιγμή μπορεί να φαίνεται πως οι προσπάθειες του Υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου να ξεκινήσει τα έργα κατασκευής νέων δομών πάγωσαν από τις αντιδράσεις στα λιμάνια της Χίου και της Μυτιλήνης τα Θεοφάνεια, ωστόσο αυτό δεν ισχύει. Αντιθέτως, σύμφωνα με πληροφορίες, στην περιοχή της Βάστριας εμφανίστηκε μηχάνημα μικροεργολάβου, προκειμένου να πραγματοποιήσει εργασίες διάνοιξης ενός παράδρομου και ενδεχομένως να συνεχίσει το έργο που άφησαν στη μέση τα μηχανήματα του στρατού την προηγούμενη εβδομάδα. Ωστόσο το Δασαρχείο φαίνεται πως έβαλε φρένο, καθώς δεν υπήρχε άδεια για τη συγκεκριμένη παρέμβαση.

Το συγκεκριμένο περιστατικό δείχνει, βέβαια, πως μπορεί η πλειοψηφία των ντόπιων χειριστών και ιδιοκτητών μηχανημάτων να μην δέχεται να εμπλακεί στην κατασκευή της νέας δομής, είτε λόγω διαφωνίας με αυτή, είτε από τον φόβο να κινδυνέψουν τα μηχανήματά τους στην περίπτωση που έχουμε επανάληψη σκηνικών, όπως αυτά της Καράβας, ωστόσο φαίνεται πως η ανάδοχος εταιρεία έχει ανθρώπους στο νησί που προσπαθούν να αλλάξουν αυτή την κατάσταση και να ξεκινήσει η εκτέλεση των έργων.

spot_img

More articles

spot_img