Τι έχουν τα έρμα και ψοφούν;

Spread the love

Του Παναγιώτη Ανδριώτη*

«Με τον ήλιο τα βάζω, με τον ήλιο τα βγάζω, τι έχουν τα έρμα και ψοφούν;», αναρωτιόμαστε γιατί ο Νομός μας ξύνει τον πάτο του βαρελιού στην ανάπτυξη.

Δεν έχουμε δυστυχώς ελπίδα να αναπτύξουμε τον τόπο μας, εφόσον συνεχίσουμε να λειτουργούμε με τον σημερινό τρόπο. Το μόνο που θα πετύχουμε είναι να διαχειριστούμε την ΜΙΖΕΡΙΑ ΜΑΣ.

-ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία απορροφούμε σαν νομός το 1% του τουριστικού ρεύματος, και εδώ τίθεται το ερώτημα γιατί.

1ον Έχουμε Λιμάνι να δέσουν κρουαζιερόπλοια; Η απάντηση είναι όχι.

2ον ΕΧΟΥΜΕ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ; Εδώ να σημειωθεί ότι γίνονται προσπάθειες βελτίωσής του, αλλά παραμένουν σημεία που χρειάζονται επεμβάσεις. Εδώ και δεκαετίες τα  ΒΑΤΕΡΑ δεν επικοινωνούν με το Πλωμάρι και εάν αύριο επικοινωνήσουν μέσω του δρόμου Αμπελικό – Σταυρός, τα λεωφορεία θα συναντήσουν στο ΠΛΩΜΑΡΙ αδιέξοδο, δεν θα μπορούν να περάσουν. Ο οδικός άξονας Παπάδος – Πλωμάρι είναι ΣΑΛΙΓΚΑΡΟΣ, και όμοιός του δεν υπάρχει, για να τον ταξιδέψεις χρειάζεται δραμαμίνη, όπως και ο οδικός άξονας Καλλονή – Πέτρα – Μόλυβος , για τον οποίο τώρα κάτι κινείται και ελπίζουμε γρήγορα να τελειώσει η νέα χάραξη.

Να σημειωθεί ότι στη Νότια Λέσβο, συμπεριλαμβανομένων και των Βατερών, υπάρχουν αναξιοποίητες οι καλύτερες παραλίες του νησιού. 

-ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ. Εδώ θα έλεγα ότι εάν αυξήσουμε το μερίδιο μας στον τουρισμό και από 1% γίνει 2%, ξαφνικά δεν θα έχουμε πού να βάλουμε τον κόσμο να κοιμηθεί. Ανύπαρκτες λοιπόν ιδιωτικές επενδύσεις σε καταλύματα τουριστικά. Όπως μηδενικές επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ΘΕΡΜΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. Δεν μπορούμε να αναθερμάνουμε τον τομέα του θερμαλιστικού τουρισμού, αφού ακόμη ερίζουμε για το ακίνητο- ξενοδοχείο στη ΘΕΡΜΗ, το οποίο ρημάζει και το κατοικούν κουκουβάγιες. Αναξιοποίητα επομένως τα θερμά Λουτρά στην Θερμή.

-ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.  Το θέμα ας το αφήσουμε , πάμε τσαφ-τσουφ. Ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, και 12 ώρες για να προσεγγίσουμε το λιμάνι του Πειραιά. Όσο για τα αεροπορικά εισιτήρια δεν προσεγγίζονται σε τιμές, καλύτερα να ταξιδέψεις στην Ιταλία, παρά στην Λέσβο. Η ΛΗΜΝΟΣ υποφέρει και αυτή κυριολεκτικά από τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ενώ έκανε σημαντικά βήματα ανάπτυξης στον τουριστικό τομέα, λόγω των ιδιωτικών επενδύσεων.

-ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ. Γιατί δεν σχεδιάζεται αυτός ο τρόπος; Ακτοπλοϊκή σύνδεση με Λαύριο και με ταχύπλοα, που θα φέρουν κόσμο, πολύ πιο γρήγορα και πιο φθηνά; Διαβάζουμε αυτές τις ημέρες ότι  οι Έλληνες ακτοπλόοι σχεδιάζουν αύξηση των εισιτηρίων κατά 15%, για να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες τιμές με τα λεγόμενα περιβαλλοντικά καύσιμα.

ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ – ΕΛΑΙΟΚΟΜΙΑ. Στην τύχη τους οι παραπάνω τομείς, κανένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, καμιά παρέμβαση. Ακόμα και ο ψεκασμός του δάκου γίνεται για να γίνει. Με την ευκαιρία ξεκίνησαν και φέτος τα μπλόκα των αγροτών. Διεκδικούν οι αγρότες τα υπεσχημένα, και μη εφαρμοζόμενα.

Οι κτηνοτρόφοι σε απόγνωση με τις υψηλές τιμές στις ζωοτροφές. Όαση αποτελεί ο Συνεταιρισμός Μεσοτόπου, ένας τόπος προοδευτικός και μπράβο τους.

Κύριοι Βουλευτές, Περιφερειάρχη και δημοτικοί άρχοντες. Μήπως θα πρέπει όλοι μαζί να καταρτίσετε ένα συμφωνημένο πρόγραμμα ανάπτυξης και να το υποβάλλετε στην Ευρωπαϊκή κοινότητα και στην κυβέρνηση; Να διεκδικήσετε,  δηλαδή, κάτι συμφωνημένο από τις κοινωνίες. Να διεκδικηθεί η ιδιαιτερότητα της νησιωτικότητας που είναι αναγνωρισμένη από την κοινότητα και αφού τύχει αποδοχής να τσακωθούμε τότε τοπικά για τα σημεία και τις περιοχές που θα κατευθυνθούν οι πόροι. Γιατί σήμερα βλέπουμε να εφαρμόζεται το ΔΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΜΟΥ.

Είναι καιρός να αλλάξουμε, εκτός και εάν δεν θέλουμε. Αλλιώς θα συνεχίσουμε να βουλιάζουμε, να ξύνουμε τον πάτο του βαρελιού και να διαχειριζόμαστε την μιζέρια μας, η οποία θα μεγαλώνει, η  διαχείριση της οποίας θα συνεχίσει να είναι στα χέρια των εκάστοτε πολιτικάντηδων, που ποτέ δεν θα λείψουν.

*Ο Παναγιώτης Ανδριώτης είναι Οικονομολόγος – συνταξιούχος διευθυντής Τράπεζας

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση