Συνεχίστηκε χθες για τρίτη συνεχόμενη μέρα στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων Βορείου Αιγαίου η εκδίκαση της υπόθεσης του καθηγητή της πληροφορικής από την Γέρα, ο οποίος αντιμετωπίζει τις κατηγορίες για προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας αλλά και σεξουαλικής παρενόχλησης εις βάρος μαθητριών του, κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-2017 και 2017-2018. Τις προηγούμενες ημέρες κατέθεσαν οι μάρτυρες κατηγορίας, που ήταν κατά κύριο λόγο οι παθούσες μαθήτριες και οι γονείς τους. Οι μαθήτριες που τώρα πλέον είναι ενήλικες, βρήκαν το θάρρος και το κουράγιο να μιλήσουν ενώπιον του δικαστηρίου για τις «άσεμνες» και «προσβλητικές» πράξεις του καθηγητή τους εις βάρος τους.
Από την πλευρά τους οι γονείς των καταγγελλουσών υποστήριξαν τα παιδιά τους, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος της δίκης υπήρχε το ερώτημα «γιατί καθυστέρησαν τόσο πολύ οι συγκεκριμένες μαθήτριες να μιλήσουν γι’ αυτό το θέμα». Οι γονείς απέδωσαν στο φόβο την αιτία που άργησαν οι συγκεκριμένες μαθήτριες να μιλήσουν, καθώς το θέμα είναι αρκετά ευαίσθητο και χρειάζεται περίσσιο θάρρος από κάποιον για να μιλήσει γι’ αυτό. Χθες την σκυτάλη πήραν οι μάρτυρες υπεράσπισης και τον λόγο είχαν καθηγητές του σχολείου, η διευθύντρια εκείνης της περιόδου, αλλά και παλιότεροι μαθητές του κατηγορούμενου καθηγητή.
Οι μαρτυρίες υπεράσπισης
Οι εκπαιδευτικοί που κατέθεσαν χθες στο δικαστήριο υποστήριξαν τον κατηγορούμενο καθηγητή της πληροφορικής, ισχυριζόμενοι πως ουδέποτε είχαν ακούσει ή υποπέσει στην αντίληψή τους κάποιο περιστατικό άσεμνης συμπεριφοράς από τον ίδιο. Αντιθέτως ανέφεραν πως ο συγκεκριμένος καθηγητής ήταν μεν αυστηρός αλλά και πολύ καλός εκπαιδευτικός, που βοηθούσε τους μαθητές του με τα μαθήματα. Αρνήθηκαν την κατηγορία ότι ο συγκεκριμένος καθηγητής ήταν διαχυτικός με τις μαθήτριές του.
Η εκδίκαση επικεντρώθηκε στο περιστατικό που είχε γίνει κατά την διάρκεια της θεματικής εβδομάδας. Καθ’ όλη τη διάρκεια των εισηγήσεων και των διαλέξεων που γίνονταν εκείνη την εβδομάδα οι μαθήτριες υποστήριξαν ότι ο κατηγορούμενος προχώρησε σε «άσεμνες» πράξεις, κάτι που διέψευσαν οι καθηγητές που παρευρίσκονταν και εκείνοι εκεί. Μια εκπαιδευτικός που ήταν μάρτυρας υπεράσπισης, χθες, επεσήμανε πως οι μαθήτριες προκαλούσαν πρόβλημα στο μάθημα και πως υπήρξε ξανά προσπάθεια στοχοποίησης άλλου εκπαιδευτικού στο παρελθόν. Τόνισε ότι σαν εκπαιδευτικοί εκείνοι έκαναν σωστά τη δουλειά τους, έδιναν τον χώρο αλλά και την δυνατότητα στις μαθήτριες να τους μιλήσουν, υποστηρίζοντας πως αν είχε συμβεί κάτι «απρεπές» θα το γνώριζαν εκείνοι σαν καθηγητές εκ των προτέρων.
Η συγκεκριμένη μάρτυρας απέδωσε τις κατηγορίες στον μεγάλο αριθμό μονόωρων απουσιών που είχαν οι συγκεκριμένες μαθήτριες, καθώς όπως ανέφερε ήθελαν απλά να κάνουν κοπάνα και να κοιμηθούν μια ώρα παραπάνω. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η κατάθεση ενός παλιότερου μαθητή του κατηγορούμενου καθηγητή, ο οποίος μιλώντας με τα καλύτερα λόγια για τον εκπαιδευτικό τόνισε πως ο ίδιος στοχοποιήθηκε μόλις υπέγραψε ότι θα καταθέσει υπέρ του καθηγητή του.
Ο συγκεκριμένος μάρτυρας μάλιστα τόνισε πως η μαθητική κοινωνία τάχθηκε υπέρ του καθηγητή, εκτός από κάποια μεμονωμένα άτομα που για δικούς τους λόγους στράφηκαν εναντίον του καθηγητή. Η διευθύντρια του σχολείου, που κατέθεσε και εκείνη χθες, ανέφερε ότι ουδέποτε αντιλήφθηκε κάποιο περιστατικό. Μόλις άκουσε από τις μαθήτριες το τι συμβαίνει την πρώτη φορά κάλεσε τον καθηγητή και τον επέπληξε. Την επόμενη φορά που άκουσε ξανά για κάτι τέτοιο απέστειλε έγγραφο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αναφέροντας τα περιστατικά που είχαν συμβεί. Οι γονείς των μαθητριών επέμεναν ότι επισκέφτηκαν την διευθύντρια για να συζητήσουν για τον καθηγητή, αλλά τους έδιωξε. Η διευθύντρια από την πλευρά της το διέψευσε.