Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

Τι γίνεται με τις γνωματεύσεις για τη δυσλεξία


Διαμαρτύρονται οι γονείς των μαθητών που φοιτούν σε σχολεία του νησιού μας, οι οποίοι κάνουν λόγο για καθυστερήσεις που ξεπερνούν το ένα έτος όσον αφορά την εξέταση των παιδιών τους από το ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) της Λέσβου για την χορήγηση των γνωματεύσεων για μαθησιακές δυσκολίες, όπως η δυσλεξία. Σύμφωνα με τους γονείς πέρα από την καθυστέρηση της εξέτασης των αιτήσεων για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες εντοπίζεται καθυστέρηση και στην χορήγηση της γνωμάτευσης, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην μπορούν να τύχουν έγκαιρα της κατάλληλης αντιμετώπισης. 

Όπως αναφέρει στην εφημερίδα μας γονέας μαθητή σε σχολείο της Λέσβου, που αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες: «Η επιτροπή καθυστερεί τις αιτήσεις που έχουμε κάνει για τα παιδιά μας που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Οι αξιολογήσεις ώστε να μας χορηγηθεί η γνωμάτευση δεν έχουν προχωρήσει εδώ και καιρό. Από το 2022 έχουμε κάνει αίτηση και ακόμα δεν έχει προχωρήσει στην επόμενη φάση. Όλη αυτή η κατάσταση τραβάει πίσω τα παιδιά μας, τα οποία με δυσκολία ακολουθούν τους συμμαθητές τους στα μαθήματα του σχολείου. Έχουμε ακούσει ότι παρόμοιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν γονείς και σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Δεν γίνεται αυτή την καθυστέρηση να την πληρώνουν τα παιδιά μας. Ελπίζουμε να εισακουστούμε και να εξετάσουν επιτέλους τις αιτήσεις, να ελέγξουν οι επιτροπές τα παιδιά μας και να μας χορηγηθεί η γνωμάτευση για την δυσλεξία». 

Σε όλη την Ελλάδα, πάντως, εντοπίζεται το συγκεκριμένο ζήτημα. Οι αιτήσεις των γονέων και των εκπαιδευτικών για την εξέταση των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες αργούν χαρακτηριστικά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι στα περισσότερα ΚΕΔΑΣΥ στην Ελλάδα υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό. Οι αιτήσεις που πρέπει να εξεταστούν είναι πάρα πολλές, με αποτέλεσμα να σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις. Παρά τις εξαγγελίες από το Υπουργείο Παιδείας για προσλήψεις προσωπικού στα ΚΕΔΑΣΥ κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύει. Η όλη κατάσταση δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην σχολική καθημερινότητα των παιδιών καθώς δεν αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες τους. 

Το ΚΕΔΑΣΥ Λέσβου

Από την πλευρά της η προϊσταμένη του ΚΕΔΑΣΥ Λέσβου, κατόπιν επικοινωνίας, μάς ενημέρωσε πως δεν υπάρχει κάποιο ζήτημα με καθυστερήσεις στην εξέταση των αιτήσεων, εστιάζοντας στην εύρυθμη, χωρίς προβλήματα, λειτουργία του κέντρου. «Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τις καθυστερήσεις των αιτήσεων. Όλα κυλάνε κανονικά. Ούτε ελλείψεις προσωπικού έχουμε. Υπάρχουν πολλές παράμετροι στην εξέταση των αιτήσεων. Το προσωπικό είναι πάντα εδώ. Παίρνουμε στοιχεία από εκπαιδευτικούς και γονείς που κάνουν τις αιτήσεις και εμείς εξετάζουμε τις περιπτώσεις για να δούμε αν θα πρέπει να εκδώσουμε τις ανάλογες γνωματεύσεις», μας ανέφερε χαρακτηριστικά.  

Η διαδικασία 

Τα ΚΕΔΑΣΥ, αφού λάβουν από τον γονέα το αίτημα αξιολόγησης, το παραπέμπουν στη διεπιστημονική ομάδα, η οποία ορίζει το χρόνο αξιολόγησης του μαθητή. Ειδικότερα, η διεπιστημονική ομάδα και συγκεκριμένα η κοινωνική λειτουργός που διαθέτει το κέντρο συλλέγει το κοινωνικό και αναπτυξιακό ιστορικό του παιδιού. Ταυτόχρονα γίνεται η εκτίμηση του νοητικού δυναμικού και του προφορικού λόγου του παιδιού, καθώς και η αξιολόγηση του μαθησιακού επιπέδου, δηλαδή του γλωσσικού και μαθηματικού γραμματισμού

Η αξιολόγηση του μαθητή γίνεται με άτυπο διαγνωστικό υλικό, με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα. Μόλις ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, η διεπιστημονική ομάδα συναποφασίζει με βάση τα αποτελέσματα και εκδίδει αξιολογική εκτίμηση-γνωμάτευση, η οποία περιέχει και προτάσεις για το εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης του μαθητή και παρεμβάσεις υποστήριξης του μαθητή και της οικογένειας. Συνυπολογίζονται και οι εκτιμήσεις λογοθεραπευτή και εργοθεραπευτή. 

Στην ουσία πραγματοποιείται συστηματική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη μέσα στη γενική σχολική τάξη του μαθητή, για τον οποίο υπάρχουν ενδείξεις ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες μάθησης ή άλλου ψυχοκοινωνικού τύπου δυσκολίες. Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογος διδασκόντων συνεργάζεται με το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, για την ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού της τάξης, για προσαρμογές της παιδαγωγικής οργάνωσης της τάξης, διαφοροποιημένη διδασκαλία, εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης και ψυχοκοινωνική υποστήριξη του μαθητή ή και των γονέων ή κηδεμόνων του.  Σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.). Οι αξιολογικές εκθέσεις της Ε.Δ.Ε.Α κοινοποιούνται με εμπιστευτική αλληλογραφία στο αρμόδιο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και τη σχολική μονάδα, στην οποία φοιτά ο μαθητής.

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img