Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

«Το φύλλο ελιάς Λέσβου, είναι το “σταρ” συστατικό μας»

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

  • «Η Λέσβος είναι ένας τόπος ευλογημένος, που διατηρεί την αυθεντικότητά του, την αγνότητά του με καλλιεργήσιμα εδάφη των οποίων τα προϊόντα διακρίνονται για τα θρεπτικά τους συστατικά και χαίρουν μεγάλης διατροφικής αξίας»
  • «Το εκχύλισμα δεν θα μπορούσε παρά να αποτελέσει την αδιαμφισβήτητη επιλογή μας για όλες τις συνθέσεις μας. Αποτελεί μία «υπερτροφή», ένα superfood για το δέρμα!»

Συνέντευξη στον Ανέστη Χατζηδιάκο

Την εταιρεία προϊόντων περιποίησης σώματος Young Carpo τη γνωρίσαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο, καθώς η δουλειά της παρουσιάστηκε κατά τις εργασίες του συνεδρίου για την ελιά και το ελαιόλαδο, που διοργάνωσε ο Σύλλογος Ελαίας Νήσος Λέσβος, με συνδιοργανώτρια την Περιφέρεια. Ιδιαίτερο στοιχείο της; Το ότι βασικό συστατικό των προϊόντων της είναι το εκχύλισμα από τα φύλλα ελιάς της ποικιλίας κολοβής από τη Λέσβο, «πατώντας» στη σχετική μελέτη του καθηγητή του ΕΚΠΑ, Νίκου Θωμαΐδη, για τα ευεργετικά χαρακτηριστικά της, καταφέρνοντας να αξιοποιήσει το προϊόν της λεσβιακής γης και να διαγράφει ήδη αξιοσημείωτη πορεία με έδρα στην Αθήνα, αλλά και γραφείο στο Λονδίνο!

Η εταιρεία δημιουργήθηκε από τη Δήμητρα Πάλλη και την Τάνια Κωφίδου, που έχοντας εργαστεί στον τομέα του marketing και της επικοινωνίας, της έρευνας και της συμβουλευτικής επιχειρήσεων για περισσότερα από 25 χρόνια, διαθέτουν τόσο την εμπειρία, όσο και τις απαραίτητες δεξιότητες για να ανταποκριθούν επιτυχώς στη νέα αυτή επιχειρηματική πρόκληση. Επιπρόσθετα, η εμπειρία της κ. Κωφίδου ως συμβούλου marketing και επικοινωνίας για μερικές από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εταιρείες προϊόντων περιποίησης δέρματος, καθώς και ως στελέχους marketing σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, είχε ως αποτέλεσμα, την απόκτηση από πρώτο χέρι, πολύτιμης γνώσης για τις συμπεριφορές και τα θέλω της περίφημης γενιάς Ζ. 

Πόσο μάλλον, όταν αναφερόμαστε σε δύο μητέρες εφήβων και νεαρών ενηλίκων, τις οποίες μάλιστα συνδέει μακρόχρονη φιλία, η οποία ξεκίνησε μέσα στον εργασιακό χώρο, όντας συνάδελφοι στο παρελθόν, και πλέον συνεργάτιδες!

Η Δήμητρα Πάλλη και η Τάνια Κωφίδου μίλησαν στα «ΝΕΑ της Λέσβου» γι’ αυτό το εγχείρημα.

-Πείτε μας δυο λόγια για την εταιρεία σας, Young Carpo, και πώς προέκυψε η ιδέα για τη δημιουργία της;

(απαντά η κ. Πάλλη) «Η κόρη μου ήταν εκείνη που με έκανε να σκεφτώ τον κλάδο των προϊόντων περιποίησης δέρματος κι αυτό γιατί δεν έβρισκε προϊόντα που αναγνωρίζουν την ανάγκη των νέων για απλούστευση και όχι πολυπλοκότητα, είναι φυσικά, vegan και cruelty free, δεν περιέχουν βλαβερά συστατικά, σέβονται το περιβάλλον και θρέφουν το δέρμα τους διατηρώντας το υγιές. Προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες του νεανικού δέρματος, ενώ ταυτόχρονα πρεσβεύουν τις αξίες και τα «πιστεύω» της νέας γενιάς. 

Έτσι προσέγγισα την Τάνια Κωφίδου, η οποία είχε εμπειρία στον χώρο και μαζί ξεκινήσαμε να ερευνούμε πώς η αρχική ιδέα θα μετουσιωνόταν σε επιχειρηματική πράξη. Έπειτα λοιπόν από ενδελεχή έρευνα επιβεβαιώσαμε το γεγονός ότι είναι ελάχιστες οι εταιρείες παγκοσμίως που επικεντρώνονται στην προσφορά προϊόντων περιποίησης δέρματος που στοχεύουν στους νέους ανθρώπους, στην περίφημη γενιά Ζ».

Ποια είναι η φιλοσοφία σας; Αυτό που κάνει την επιχείρησή σας να ξεχωρίζει;

«Προφανώς υπάρχουν στην αγορά, τόσο στην ελληνική, όσο και στην παγκόσμια, σειρές προϊόντων που απευθύνονται σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες, αλλά είναι μετρημένες στα δάχτυλα οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα αποκλειστικά για νέους ανθρώπους. Στην Ελλάδα, είμαστε η μοναδική μάρκα που στοχεύει αποκλειστικά σε νεανικό κοινό.

Στη Young Carpo στόχος μας ήταν να ανακαλύψουμε τις βιοδραστικές ενώσεις εκείνες με τα μεγαλύτερα οφέλη για τη νεανική επιδερμίδα. Χρησιμοποιούμε φυτά και βότανα από την Ελλάδα και την περιοχή της Μεσογείου. Υπάρχει καλύτερη «τροφή για το δέρμα» από τα διεθνώς αναγνωρισμένα για τις πολύτιμες ιδιότητές τους φυτά και βότανα της Μεσογείου;

Διερευνήσαμε έτσι τη χρήση εκχυλίσματος φύλλου ελιάς και όχι καρπού ελιάς. Κι αυτό γιατί το φύλλο ελιάς περιέχει σε πολύ υψηλό ποσοστό δύο εξαιρετικά ευεργετικές βιοδραστικές ενώσεις: Ελευρωπαΐνη και ελαιασίνη. Οι δύο αυτές ενώσεις έχουν αντιοξειδωτικές, αντιφλεγμονώδεις, αντιμικροβιακές, αντιμυκητιακές και αντιβακτηριακές ιδιότητες.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το συγκεκριμένο εκχύλισμα δεν θα μπορούσε παρά να αποτελέσει την αδιαμφισβήτητη επιλογή μας για όλες τις συνθέσεις μας. Είναι το «σταρ» συστατικό μας γιατί, χωρίς αμφιβολία, αποτελεί μία «υπερτροφή», ένα superfood για το δέρμα!».

Τα προϊόντα της Young Carpo έχουν ως βασικό συστατικό το εκχύλισμα του φύλλου ελιάς κολοβής από τη Λέσβο

Βασικό συστατικό των προϊόντων σας είναι το εκχύλισμα φύλλου από την ποικιλία ελιάς «κολοβή» της Λέσβου. Γιατί κάνατε αυτή την επιλογή;

«Μελετήσαμε τα ευρήματα μίας πρόσφατης έρευνας που διεξήχθη από το Τμήμα Αναλυτικής Χημείας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) και τον επιστημονικό διευθυντή, Νικόλαο Θωμαΐδη σε συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου. Στην έρευνα αυτή πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά σύγκριση των βιοδραστικών ενώσεων μεταξύ διαφορετικών ποικιλιών ελιάς. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της εν λόγω έρευνας, η «Κολοβή» ποικιλία ελιάς που ευδοκιμεί στη Λέσβο περιέχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε  πολυφαινόλες (συμπεριλαμβανομένων της ελευρωπαΐνης και ελαιασίνης).

Πηγαίνοντάς το ένα βήμα παρακάτω, πραγματοποιήθηκαν περαιτέρω αναλύσεις από την ομάδα του Καθηγητή Νικόλαου Θωμαΐδη και όλα τα αποτελέσματα της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν από μία ομάδα χημικών αναλυτών και χημικών μηχανικών που συνεργάζονται στενά με το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη ενός εκχυλίσματος που περιέχει τη μέγιστη ποσότητα ελευρωπαΐνης και ελαιασίνης, ενώ παράλληλα παράγεται με βιώσιμο τρόπο».

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι προοπτικές που ανοίγονται με το «πάντρεμα» των τοπικών προϊόντων με επιχειρηματικές δραστηριότητες πέραν του πρωτογενούς τομέα;

«Η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη για φυσικά προϊόντα φυτικής προέλευσης χωρίς βλαβερά/ύποπτα συστατικά με θρεπτικές και επωφελείς για το δέρμα ιδιότητες, σε συνδυασμό με την φιλοσοφία μας για περιορισμό αλόγιστης χρήσης πόρων και ενίσχυσης τοπικών κοινωνιών, αποτελεί προτεραιότητα για την Young Carpo.

Η Λέσβος είναι ένας τόπος ευλογημένος, που διατηρεί την αυθεντικότητά του, την αγνότητά του. Είναι ένα νησί όπου οι παραδοσιακές, λιγότερο «επιβαρυντικές» για το περιβάλλον γεωργικές καλλιέργειες, είναι ακόμη άφθονες. Κι αυτό μεταφράζεται σε καλλιεργήσιμα εδάφη των οποίων τα προϊόντα διακρίνονται για τα θρεπτικά τους συστατικά και κατά συνέπεια, χαίρουν μεγάλης διατροφικής αξίας.

Το εκχύλισμα φύλλου ελιάς που χρησιμοποιούμε για τις συνθέσεις των προϊόντων μας, προέρχεται από το φύλλο της Κολοβής ποικιλίας ελιάς της Λέσβου, είναι από βιολογική καλλιέργεια και το προμηθευόμαστε από τοπικό παραγωγό. Με αυτόν τον τρόπο, επωφελούμαστε τόσο εμείς ως εταιρεία λόγω των ιδιοτήτων του φύλλου ελιάς για το δέρμα, όσο και ο παραγωγός ο οποίος έχει την ευκαιρία να «ανοιχτεί» σε νέες αγορές».

Βρίσκουμε εκχύλισμα φύλλου ελιάς σε όλες τις προϊοντικές συνθέσεις της εταιρείας

Αν δεν κάνουμε λάθος, η δημιουργία της Young Carpo συνέπεσε σχεδόν με την πανδημία. Πώς επηρέασε το γεγονός αυτό το εγχείρημά σας; Υπάρχει κάτι που σας “έμαθε”;

«Οι συζητήσεις και η έρευνα ξεκίνησαν πριν 2,5 χρόνια περίπου, αρχές του 2019. Στη συνέχεια, κι αφού οριστικοποιήθηκε το concept και χαράχτηκε η στρατηγική, ξεκίνησε (με την έναρξη της πανδημίας) η υλοποίηση. Δεν είναι απλό θέμα η παραγωγή προϊόντων και δη προϊόντων περιποίησης δέρματος. Υπάρχουν πάρα πολλά στάδια που πρέπει να ολοκληρωθούν ώστε να διασφαλιστεί ότι το τελικό προϊόν θα είναι εκτός από αποτελεσματικό και ασφαλές για χρήση. Με την Ευρώπη σε αυστηρό lockdown και εργοστάσια πρώτων υλών και συσκευασιών κλειστά μπορείτε να καταλάβετε τις δυσκολίες, καθώς και τις καθυστερήσεις.

Παρά τις ομολογουμένως αντίξοες συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς, δεν πτοηθήκαμε. Η εμπειρία μας στον χώρο των επιχειρήσεων και πιο συγκεκριμένα η επί πολλά έτη ενασχόληση με marketing, επικοινωνία, στρατηγική και έρευνα αγοράς, καθώς και η πίστη στην ιδέα μας, ήταν που μας έκανε να συνεχίσουμε να προχωράμε, πιο σιγά μεν, με αποφασιστικότητα δε.

H πανδημία είχε από την άλλη πλευρά και τα θετικά της. Καθυστερήσαμε την εγκατάσταση στα γραφεία μας, οπότε η εργασία από το σπίτι μάς εξοικονόμησε χρόνο και κονδύλια.

Επιπρόσθετα, η πανδημία επηρέασε τις αγοραστικές συνήθειες γιατί θέλοντας και μη, ο κόσμος αναγκάστηκε να καταφύγει σε online παραγγελίες κι έτσι εξοικειώθηκε καλύτερα με τις ηλεκτρονικές αγορές, κάτι το οποίο ήταν θετικό για εμάς, εφόσον λειτουργούμε κυρίως ως eshop, έχοντας παράλληλα επιλεκτικές συνεργασίες με φαρμακεία και καταστήματα λιανικής».

-Πώς βλέπετε το μέλλον της Young Carpo; Ποια είναι τα επόμενα βήματά σας;

 «Έχουμε δημιουργήσει ένα προϊόν που δεν έχει «σύνορα». Ένα προϊόν που ανταγωνίζεται επάξια γνωστές, μεγάλες μάρκες του εξωτερικού. Θα ήταν λοιπόν κρίμα να το «περιορίσουμε» στα στενά σύνορα της χώρας μας. Στόχος μας είναι να γίνουμε η μάρκα αναφοράς στο μυαλό της γενιάς Ζ, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, ως μία σειρά προϊόντων περιποίησης δέρματος που απευθύνεται αποκλειστικά σε νέους ανθρώπους και που δημιουργήθηκε για να τους παρέχει θρεπτικά, αποτελεσματικά και πολυλειτουργικά προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες της νεανικής επιδερμίδας.

Πρόσφατα συμμετείχαμε στην Cosmoprof Ιταλίας, τη μεγαλύτερη έκθεση καλλυντικών στον κόσμο με σκοπό το «άνοιγμα» σε αγορές του εξωτερικού και επικέντρωση στις εξαγωγές. Πέρα από το ευρύτερο ενδιαφέρον για το brand μας που εισπράξαμε από τις συναντήσεις μας με διανομείς και λιανέμπορους, επιβεβαιώσαμε αυτό που υποψιαζόμασταν. Λόγω του εκχυλίσματος φύλλου ελιάς που έχει έντονη αντιοξειδωτική δράση μειώνοντας την υπερέκκριση σμήγματος και δη τη δημιουργία ερεθισμών και πρόκληση ακμής, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα προϊόντα μας από χώρες με ζεστό κλίμα, που ως επί το πλείστον έχουν λιπαρά δέρματα με τάση για ατέλειες. Έτσι, οι προσπάθειές μας εστιάζουν στις χώρες της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, καθώς επίσης και σε χώρες με μεγάλο πληθυσμό Ελλήνων της διασποράς».

- Advertisement -

More articles

spot_img