Παρασκευή, 3 Μαΐου, 2024

Το μέχρι τέλος Ιανουαρίου έγινε… Φεβρουάριος και βλέπουμε!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


Δεν είναι η πρώτη φορά που η Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής εμφανίζεται ανακόλουθη σε σχέση με αυτά που λέει και αυτά που πράττει στο θέμα των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου, του οποίου οι πληρωμές γίνονται μία στο τόσο με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την υπονόμευση του μέτρου και εντέλει την απαξίωσή του από τους πολίτες. Κι αυτό καθώς όταν ο κάθε επιβάτης ξεχνάει πότε θα πληρωθεί, επόμενο είναι να ξεχνάει και την ύπαρξη του Μεταφορικού Ισοδύναμου και εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι βασικό επιχείρημα της ηγεσίας του Υπουργείου Ναυτιλίας, από το 2019 και μετά, είναι ότι δεν υπάρχει θερμό ενδιαφέρον των κοινωνιών στα νησιά για το Μεταφορικό Ισοδύναμο (δηλαδή υποβάλλουν λιγότεροι αισθητά επιβάτες από αυτούς που πραγματικά ταξιδεύουν).

Είναι ενδεικτικό ότι ακόμα και οι δεσμεύσεις της Γενικής Γραμματείας στα τέλη Δεκεμβρίου ότι τέλος Ιανουαρίου θα ξεκινούσαν οι πληρωμές για τα εισιτήρια των επιβατών με πλοία και αεροπλάνα δεν τηρήθηκαν, καθώς ο Ιανουάριος βγήκε και δεν καταβλήθηκε ούτε ευρώ στους επιβάτες, κάτι που δεν θα γίνει ούτε τις αμέσως επόμενες ημέρες. 

Θυμίζουμε πως όταν στα τέλη Δεκεμβρίου η Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής προχωρούσε στις πληρωμές του τελευταίου εξαμήνου του 2021 (!!!) για τους επιχειρηματίες, πληρώνοντας και δύο μήνες για τους επιβάτες και συγκεκριμένα τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2022, ανέφερε στην επίσημη ανακοίνωσή της ότι «παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες ώστε έως το τέλος Ιανουαρίου του 2023, να ξεκινήσει η πληρωμή επιβατών για το χρονικό διάστημα από 29/4/2022 έως 30/9/2022, καθώς και οι πληρωμές πολιτών και επιχειρήσεων για το σκέλος των καυσίμων του έτους 2022 (σ.σ. το σκέλος των καυσίμων δεν αφορά τη Λέσβο)».

Τι έχουν αφήσει απλήρωτο

Επί της ουσίας και ενώ διανύουμε τον δεύτερο μήνα του 2023 το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει συσσωρευμένες οφειλές για το Μεταφορικό Ισοδύναμο. Για τους μεν επιβάτες για τις μετακινήσεις τους με πλοία και αεροπλάνα για 8 μήνες και συγκεκριμένα από 29 Απριλίου του 2022 μέχρι 31 Δεκεμβρίου του 2022,  ενώ ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση για τα μεταφορικά κόστη των επιχειρήσεων, καθώς στους επιχειρηματίες οφείλουν και τα δύο εξάμηνα του 2022, δηλαδή έναν ολόκληρο χρόνο.  

Μόλις το προηγούμενο διάστημα άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των εξόδων από τους λογιστές των επιχειρηματιών, η οποία θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και το Μάρτιο, πράγμα που σημαίνει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 θα πληρωθεί στην καλύτερη των περιπτώσεων προς τα τέλη της άνοιξης, παραμονές εκλογών.

Το ερώτημα είναι, αν δεν είχαμε εκλογές τότε πότε θα έπαιρναν τα χρήματά τους οι επιχειρηματίες και οι επιβάτες για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Η ανακολουθία λόγων και πράξεων από τη Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής είναι πρωτοφανής, καθώς ενώ σπεύδει να διαβεβαιώνει για πληρωμές, οι πληρωμές καθυστερούν, με συνέπεια να πηγαίνουμε από μήνα σε μήνα (δηλαδή από τα τέλη Ιανουαρίου στα τέλη Φεβρουαρίου) και να διαιωνίζεται η καθυστέρηση των πληρωμών.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που θεσπίστηκε το 2018 ως ένα μέτρο που θα μείωνε τις αντιξοότητες των νησιωτών, ισοσκελίζοντας έστω και κατά ένα μέρος τα υψηλότερα κόστη των μεταφορικών εξόδων στη θάλασσα σε σχέση με τα μικρότερα κόστη στην Ηπειρωτική Ελλάδα, δυστυχώς δεν επιτελεί το ρόλο του και αυτό ιδιαίτερα σε μία περίοδο έλλειψης ρευστότητας στην αγορά νησιών, όπως η Λέσβος, που δεν είναι Νότιο Αιγαίο!

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img