- Αυθαιρεσία χωρίς τέλος από τους εργολάβους τηλεπικοινωνιών που άρχισαν να σκάβουν το δρόμο προς αεροδρόμιο χωρίς την προβλεπόμενη άδεια
- Άμεση αντίδραση από την Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας και παρέμβαση της Αστυνομίας και της Τροχαίας για την αποφυγή ατυχήματος
Επεισοδιακή αποδείχθηκε, χθες το πρωί, η εγκατάσταση εργοταξίου εργολάβου που εκτελεί έργα τηλεπικοινωνιών στον παραλιακό δρόμο προς αεροδρόμιο ξεκινώντας από τον Πύργο του Γιάννη Γιαννέλλη με κατεύθυνση το αεροδρόμιο, ενώ το πρώτο τμήμα των εκσκαφών είχαν φτάσει κοντά στο δρόμο που οδηγεί στο λόφο του Ξενία.
Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, ο εργολάβος είχε εγκατασταθεί το πρωί και άρχισε να σκάβει με χωματουργικό μηχάνημα και το εργατοτεχνικό προσωπικό το δρόμο χωρίς να έχει προηγουμένως εξασφαλίσει τις προβλεπόμενες άδειες, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να ενημερωθεί για τις εργασίες η Τεχνική Υπηρεσία της Περιφέρειας και το αρμόδιο τμήμα της να ενεργήσει ακαριαία ενημερώνοντας την Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου, ώστε το Αστυνομικό Τμήμα Μυτιλήνης να σταματήσει το έργο. Η λειτουργία της υπηρεσίας χθες ήταν υποδειγματική δείχνοντας επιτέλους ότι υπάρχει διοίκηση και μάλιστα αυτό σε μία πονεμένη ιστορία για τον τόπο μας, όπως είναι τα έργα των τηλεπικοινωνιών και των εργολάβων του ΔΕΔΔΗΕ, τα οποία έχουν καταστρέψει δρόμους και δρόμους χωρίς να φαίνεται μέχρι τώρα να ιδρώνει το αυτί της Αυτοδιοίκησης, είτε πρόκειται για τους Δήμους, είτε για την Περιφέρεια.
Πληροφορίες από αστυνομικές πηγές ανέφεραν ότι η παρέμβαση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας έγινε μπροστά στον κίνδυνο πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, καθώς το μηχάνημα που άρχισε να κόβει με ειδικό δίσκο τον ασφαλτοτάπητα το πρωί είχε ως συνέπεια να γεμίσει με χαλίκια ο δρόμος, κάποια από τα οποία «δάγκωναν» στις ρόδες των διερχόμενων αυτοκινήτων και εκσφενδονίζονταν σε άλλα οχήματα που ακολουθούσαν, ενώ υπήρχε άμεσος κίνδυνος να γλιστρήσει δίκυκλο και να ανατραπεί με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς τον τραυματισμό του οδηγού, ακόμα και σοβαρού.

Μάλιστα να σημειωθεί ότι μετά το Αστυνομικό Τμήμα Μυτιλήνης, στην περιοχή μετέβη και περιπολικό της Τροχαίας ώστε να δοθούν οδηγίες στους υπευθύνους της εργολήπτριας εταιρείας για το πώς θα έπρεπε να κλείσουν τα σκάμματα και ο δρόμος να επανέλθει σε συνθήκες ασφάλειας για τους διερχόμενους οδηγούς.
Το παρασκήνιο
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι σχεδιασμοί του εργολάβου περιλαμβάνουν την εγκατάσταση καλωδίου κατά μήκος στο δρόμο μέχρι το αεροδρόμιο, ενώ η αρμόδια υπηρεσία είχε ενημερωθεί ότι θα ακολουθούσε και δεύτερη σειρά «ανασκαφών» στο δρόμο μετά από ένα διάστημα για να περάσει και άλλη γραμμή. Μάλιστα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ μας, υπηρεσιακοί παράγοντες φέρονται να είχαν αντιπροτείνει στον εργολάβο να σκάψει στο χωμάτινο τμήμα από την πλευρά της θάλασσας, ώστε να μην φθαρεί σε τόσο μεγάλο μήκος ο συγκεκριμένος δρόμος στον οποίο κατά το παρελθόν, αλλά και πρόσφατα έχει κάνει παρεμβάσεις βελτίωσης η Περιφέρεια καλύπτοντας τις φθορές.
Ήταν, δε, τέτοια η έλλειψη σχεδιασμού και η προχειρότητα, ώστε από την εκσκαφή για την εγκατάσταση καλωδίου τηλεπικοινωνιών να κοπεί πιθανώς καλώδιο ηλεκτρισμού και να τεθεί εκτός λειτουργίας χθες το βράδυ ο φωτισμός στην περιοχή! Να υπογραμμίσουμε ότι μία τέτοια υπόδειξη, δηλαδή να σκάψει από την πλευρά του χωμάτινου τμήματος έξω από τον ασφαλτοτάπητα ο εργολάβος, κάτι που σε τελική ανάλυση είναι και πιο εύκολο αλλά και πιο ανώδυνο για το δρόμο, είχε γίνει στο παρελθόν όταν ήταν Αντιπεριφερειάρχης, επί Χριστιάνας Καλογήρου, ο Θεόδωρος Βαλσαμίδης. Τότε είχε ζητηθεί από εταιρεία να γίνει εγκατάσταση υπόγειου καλωδίου ηλεκτρισμού προς Πολιχνίτο και όταν αυτό δεν έγινε αποδεκτό, δεν δόθηκε η άδεια για να σκαφτεί ο δρόμος, κάτι που έγινε εκ των υστέρων με την Περιφερειακή Αρχή του Κώστα Μουτζούρη και η αποκατάσταση είναι για γέλια και για κλάματα.
Στο Ξενία
Με τα μέχρι χθες δεδομένα παρέμενε άγνωστο πότε θα επανέλθει ο εργολάβος για να σκάψει το δρόμο μέχρι το αεροδρόμιο, αν και η πρόταση γι’ αυτές τις παρεμβάσεις, όταν πρόκειται για το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Λέσβου, να γίνονται εκτός ασφαλτοτάπητα πάνω στα χωμάτινα τμήματα είναι η βέλτιστη και για την προστασία των δρόμων και για την ασφάλεια των οδηγών. Και είναι άξιο απορίας γιατί οι εργολάβοι και του ΔΕΔΔΗΕ και των τηλεπικοινωνιών επιμένουν να σκάβουν πάνω στους ασφαλτόδρομους και όχι δίπλα στα σημεία που υπάρχει χώμα.
Σε κάθε περίπτωση αυτό που έχει σημασία για τον τόπο είναι ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια τα έργα εγκατάστασης και επισκευών δικτύων τηλεπικοινωνιών έχουν προκαλέσει τεράστιο πρόβλημα στους δρόμους και ειδικά στο Δήμο Μυτιλήνης, που έχουν γεμίσει με παγίδες για τα δίκυκλα.
Ωστόσο μέχρι τώρα παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί δυσφορούν βλέποντας σχεδόν καθημερινά τους δρόμους να πετσοκόβονται και τις αποκαταστάσεις να είναι προκλητικά ανεπαρκείς, οι εταιρείες συνέχιζαν το χαβά τους χωρίς να δίνουν σημασία, καθώς όπως είναι εμφανές από τις αποκαταστάσεις που γίνονται ο στόχος του κάθε εργολάβου είναι να κλείνει το έργο με όσο το δυνατόν μικρότερο κόστος και όχι με την επιμονή και με την ποιότητα που επιβάλλει κάθε αποκατάσταση, που πρέπει να γίνεται σε ασφαλτόδρομο στον οποίο κυκλοφορούν οδηγοί και υπάρχουν κίνδυνοι για τροχαία ατυχήματα.
Καθώς, δε, η Αυτοδιοίκηση στον τόπο μας ουδέποτε τους έχει ενοχλήσει σοβαρά και αυτό φαίνεται και από τη χθεσινή παρέμβαση που έγινε αυθαίρετα χωρίς την προβλεπόμενη άδεια, αλλά και από καταστροφές πλακόστρωτων στο Ιστορικό Κέντρο της Μυτιλήνης τα οποία επιστρώνουν με κόλλα πλακιδίων και χρωματισμένο τσιμέντο, η χθεσινή παρέμβαση της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας και του αρμόδιου τμήματος οδικών κατασκευών, αν μη τι άλλο, δείχνει ένα άλλο πρόσωπο και μία υπηρεσία που είναι διατεθειμένη να διαφυλάξει το δημόσιο συμφέρον, τη νομιμότητα και κυρίως την ασφάλεια των οδηγών.