-Μαζεμένοι έπεσαν οι ασθενείς για τον προγραμματισμό των εξετάσεών τους στα ραντεβού, σε σημείο ώστε για κάποιες ειδικότητες να υπάρχει σχετικά μεγάλη αναμονή παρότι εξετάζονται εκατοντάδες ασθενείς καθημερινά
-“Ορφανό” έμεινε για πρώτη φορά το οδοντιατρικό μετά τη συνταξιοδότηση και του τελευταίου γιατρού, ωστόσο, ο διοικητής έδωσε άμεσα λύση
Αντιμέτωποι με προκλήσεις και μάλιστα από την αρχή της θερινής περιόδου βρίσκονται η νέα διοίκηση του Νοσοκομείου Μυτιλήνης και η Ιατρική Υπηρεσία του Ιδρύματος, καθώς η αναστολή λειτουργίας των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων για το διάστημα των περιοριστικών μέτρων για τον κορονοϊό έχει ως αποτέλεσμα, μετά 1,5 μήνα λουκέτου, να έχουν πέσει τώρα όλοι μαζεμένοι οι ασθενείς που θέλουν να προγραμματίσουν τις εξετάσεις τους. Ιδιαίτερα όταν αυτό γίνεται και σε ένα περιβάλλον όπου ισχύουν μέτρα πρόληψης για τον κορονοϊό.
Με άλλα λόγια, οι ασθενείς δεν εισέρχονται στο νοσοκομείο με τον ίδιο ρυθμό και τόσο ελεύθερα, ενώ και τυπικά λόγω των μέτρων για την πανδημία προβλέπεται από το Υπουργείο να εξετάζεται το 50%, παρότι η διοίκηση του Ιδρύματος κάνει τα αδύνατα, δυνατά για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ταυτόχρονα όμως το Βοστάνειο σηκώνει και το τεράστιο βάρος του μεταναστευτικού που σε συνδυασμό με τους περιορισμούς λόγω της πανδημίας, έχει ως συνέπεια την αναμονή ειδικά για συγκεκριμένες ιατρικές ειδικότητες, ακόμα και ως τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο!
Υπάρχει ωστόσο και ένα σημαντικό “κλειδί” που θα πρέπει να γνωρίζουν οι ασθενείς και αυτό δεν είναι άλλο από τις ακυρώσεις ραντεβού. Για παράδειγμα ενώ την εβδομάδα 8 – 13 Ιουνίου οι ασθενείς που επικοινωνούσαν με τα γκισέ των ραντεβού στο νοσοκομείο για να προγραμματίσουν τις εξετάσεις τους, έβρισκαν διαθέσιμο ραντεβού τέλος Ιουλίου, στα μέσα της εβδομάδας 16-18 Ιουνίου αν και θα περίμενε κανείς τα ραντεβού να είχαν πατήσει μέσα στον Αύγουστο, υπήρχαν διαθέσιμα ραντεβού για 13 και 14 Ιουλίου.
Αυτό οφείλεται σε ακυρώσεις, πράγμα που σημαίνει πως κάποιοι ασθενείς που βρίσκουν μακρινό ραντεβού για να εξεταστούν και το κλείνουν προγραμματίζοντας, καλό θα είναι να επικοινωνούν και ενδιάμεσα με τα ραντεβού του νοσοκομείου ώστε να επωφεληθούν σε περίπτωση που βρουν ημερομηνία νωρίτερα! Ιδιαίτερα στην παρούσα συγκυρία ο καθένας θα πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και σε περίπτωση που αποφασίσει ότι δεν θα χρειαστεί το ραντεβού του θα πρέπει να κάνει τον κόπο με ένα τηλεφώνημα να ενημερώσει το αρμόδιο τμήμα του νοσοκομείου, ώστε το ραντεβού να δίνεται σε άλλον.
Χρειάζονται γιατροί
Προβλήματα όμως υπάρχουν και από ελλείψεις γιατρών και καθυστερήσεις από την Αθήνα ώστε το Υπουργείο Υγείας να ανταποκριθεί στα αυτονόητα. Αυτό που φαίνεται είναι η προτεραιότητα του Υπουργείου μόνο στα θέματα του κορονοϊού, που δυστυχώς συνεχίζει να υπάρχει, αφήνοντας τα άλλα θέματα – αν και ζωτικής σημασίας – σε δεύτερη προτεραιότητα!
Για παράδειγμα ενώ συνταξιοδοτήθηκε και ο τελευταίος οδοντίατρος που βρισκόταν εν ενεργεία στο Βοστάνειο, το Υπουργείο Υγείας δεν προχώρησε στην ανανέωση της σύμβασης του επικουρικού οδοντίατρου που κρατούσε όρθιο το ιατρείο, με συνέπεια για πρώτη φορά εδώ και χρόνια να βάλει λουκέτο το οδοντιατρικό του νοσοκομείου εδώ και 10 μέρες! Τελικά με παρέμβαση του διοικητή, Γιώργου Καμπούρη, το θέμα διευθετήθηκε άμεσα, η σύμβαση του επικουρικού ανανεώθηκε κι αναμένεται από την ερχόμενη βδομάδα να πιάσει ξανά δουλειά.
Βοήθεια και στη Χίο
Προβλήματα όμως υπάρχουν και στις οφθαλμολογικές εξετάσεις, καθώς ένας οφθαλμίατρος μετακινήθηκε στο νοσοκομείο της Χίου να βοηθήσει κάνοντας χειρουργεία στο γειτονικό νησί κάποιες ημέρες το μήνα και αυτό την ώρα που τα ραντεβού για να εξεταστεί ασθενής από οφθαλμίατρο στο Βοστάνειο φτάνουν μέχρι το Σεπτέμβριο!!
Αν και κανονικά θα έπρεπε στο οφθαλμολογικό να λειτουργούσε και δεύτερη βάρδια στα Εξωτερικά Ιατρεία για να συντομεύονται οι χρόνοι αναμονής για τα ραντεβού, επί του παρόντος η Μυτιλήνη καλύπτει μέρος από τα κενά που υπάρχουν στη γειτονική Χίο, αν και δεν πρόκειται για τον ίδιο Νομό με το δικό μας! Αυτό, αν μη τι άλλο, δείχνει τον ηγετικό ρόλο που έχει το νοσοκομείο Μυτιλήνης σε επίπεδο Αιγαίου φτάνοντας στο σημείο να παρέχει βοήθεια σε άλλα νοσοκομεία.
Ωστόσο από τη μετακίνηση του συγκεκριμένου γιατρού προκύπτει και δεύτερο πρόβλημα! Πρόκειται για το γιατρό που κάθε Πέμπτη καλύπτει δεκάδες ραντεβού περιθάλποντας ασθενείς στο Κέντρο Υγείας της Επάνω Σκάλας, το οποίο τώρα μένει ακάλυπτο για δύο Πέμπτες το μήνα και αυτό θα σπρώξει περισσότερους ασθενείς στο νοσοκομείο, οπότε οι λίστες αναμονής θα γίνουν μεγαλύτερες!
Τα ραντεβού
Τα ραντεβού στο Βοστάνειο φτάνουν μέχρι το Σεπτέμβριο για να εξεταστεί κανείς από οφθαλμίατρο αλλά και στον μαστογράφο, τον οποίο παρέδωσε με λουκέτο η προηγούμενη διοίκηση στη νέα και ο διάδοχος της Άννας Ζερβού, ο Αντιστράτηγος, Γιώργος Καμπούρης, έστω και με “τεχνική λύση”, τον έθεσε άμεσα σε επαναλειτουργία έχοντας αντιληφθεί την αναγκαιότητα λειτουργίας του μηχανήματος για το ΕΣΥ. Θα πρέπει όμως να λειτουργήσει και ο μαστογράφος του Κέντρου Υγείας Μυτιλήνης, μια προσπάθεια που μετατέθηκε προς τα πίσω λόγω κορονοϊού, είναι όμως άμεση ανάγκη να δημιουργηθεί και αυτός ο δεύτερος πόλος προς αποσυμφόρηση του νοσοκομείου αλλά και για το διπλασιασμό των μαστογραφιών.
Όσο τα παραπάνω δεν γίνονται και όλο το ΕΣΥ έχει μόνο έναν μαστογράφο στο νοσοκομείο Μυτιλήνης, η αναμονή είναι μεγάλη και τα ραντεβού φτάνουν μέχρι το Σεπτέμβριο. Η νέα διοίκηση αναπτύσσει ένα φιλόδοξο σχέδιο για τη θωράκιση του νοσοκομείου Μυτιλήνης έστω κι αν αυτό χρειαστεί να περάσει από αύξηση των κλινών, ώστε να μπορέσει το ίδρυμα να οχυρωθεί καλύτερα για το μέλλον.
Επί του παρόντος ωστόσο οι ελλείψεις ιατρικού προσωπικού παραμένουν εμφανείς, γεγονός που καθιστά επιβεβλημένη την άμεση βοήθεια από την Αθήνα προς το νοσοκομείο, ιδιαίτερα μάλιστα όταν πρόκειται για μια περιοχή όπως η Λέσβος, με τα γνωστά προβλήματα του μεταναστευτικού. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το νοσοκομείο Μυτιλήνης μόλις το προηγούμενο διάστημα σήκωσε και ένα μεγάλο βάρος στα Τακτικά Εξωτερικά του ιατρεία που επιβάρυναν την ροή των ραντεβού, καθώς έκαναν τις προβλεπόμενες ιατρικές τους εξετάσεις και οι υποψήφιοι για συνοριοφύλακες!
Οι χρόνοι αναμονής
Σοβαρή είναι η αναμονή για να εξεταστεί κανείς από καρδιολόγο, καθώς διαθέσιμα ραντεβού υπάρχουν μετά τις 20 Ιουλίου με τις εξαιρέσεις που προαναφέραμε από τις ακυρώσεις ραντεβού, με αποτέλεσμα να βρίσκονται κενά για εξέταση ασθενών από μέρα σε μέρα.
Καλύτερη είναι η εικόνα για την ειδικότητα του ορθοπεδικού, καθώς υπάρχουν ραντεβού για τις 10 Ιουλίου, ενώ την περασμένη εβδομάδα τα πρώτα διαθέσιμα ραντεβού ήταν ελεύθερα… περί τα τέλη Ιουλίου! Και εδώ φαίνεται πως οι ακυρώσεις ραντεβού λειτουργούν συντομεύοντας την αναμονή.
Για να εξεταστεί ασθενής από ενδοκρινολόγο η αναμονή φτάνει μέχρι και τον Αύγουστο, ενώ ακόμα και για την ειδικότητα του παθολόγου, που είναι η πιο συνηθισμένη, η αναμονή είναι πάνω από 20 μέρες (14 Ιουλίου) και στις 15 μέρες για ΩΡΛ. Στις 25 μέρες φτάνει η αναμονή για να εξεταστεί ένας ασθενής με τα σημερινά δεδομένα από νευρολόγο, ενώ στις ειδικότητες του γυναικολόγου, του ουρολόγου, του γαστρεντερολόγου η αναμονή περιορίζεται σε λίγες ημέρες και σε κάθε περίπτωση κάτω από εβδομάδα!
Το μόνο Εξωτερικό Ιατρείο με σχεδόν μηδενική αναμονή είναι το χειρουργικό, το οποίο λειτουργεί υπό το συντονισμό του χειρουργού Νίκου Ράλλη, ενώ ο προηγούμενος συντονιστής ήταν ο Μάκης Αξιώτης.
Νέα τάξη πραγμάτων
Η νέα διοίκηση του νοσοκομείου Μυτιλήνης υπό τον κ. Καμπούρη έχει τροφοδοτήσει μία νέα τάξη πραγμάτων σε θέματα για τα οποία έδειχνε μεγάλη αδιαφορία η προηγούμενη διοίκηση. Τώρα με τον Αντιστράτηγο τα θέματα καθαριότητας στο νοσοκομείο μέσα και έξω, καθώς και η φύλαξη για την ασφάλεια των ασθενών και των συνοδών τους βρίσκονται σε πρώτο πλάνο και ήδη έχουν γίνει συστάσεις στις δύο εταιρείες! Σε αντίθεση με τη διοικήτρια του ΣΥΡΙΖΑ που σπάνια έβγαινε από το γραφείο της, ο κ. Καμπούρης επιθεωρεί αρκετές φορές την ημέρα τους χώρους μέσα και έξω από το νοσοκομείο, θέλοντας να έχει ιδία άποψη για τα επίπεδα εξυπηρέτησης αλλά και την καθαριότητα και την ασφάλεια.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση των “Νέων της Λέσβου” ο διοικητής του νοσοκομείου κ. Καμπούρης σημείωσε: «Δεν θα ασχοληθούμε με το τι έκαναν ή τι δεν έκαναν οι προηγούμενοι, εμείς ταχθήκαμε εδώ για να υπηρετήσουμε τους πολίτες και να βελτιώσουμε την λειτουργία του Βοστάνειου προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Γι’ αυτό προσπαθούμε να δίνουμε άμεσες λύσεις στα προβλήματα και να είμαστε προνοητικοί. Βλέπετε για παράδειγμα ότι το νοσοκομείο μας ανταποκρίθηκε άμεσα στις ιατρικές εξετάσεις που έπρεπε να υποβληθούν οι υποψήφιοι για τις θέσεις συνοριοφυλάκων, περίπου 250 άτομα μόνο από τη Λέσβο!».
Αναφερόμενος αναλυτικότερα στην αναμονή εξέτασης στα Εξωτερικά Ιατρεία, ο κ. Καμπούρης επεσήμανε: «Λάβετε υπόψη ότι έχουμε συσσώρευση των αναγκών των ασθενών για εξετάσεις από την στιγμή που λόγω κορονοϊού τα Εξωτερικά Ιατρεία δεν λειτουργούσαν από τα μέσα Μαρτίου μέχρι και αρχές Μαΐου! Λόγω του Covid 19 οι προτεραιότητες του Υπουργείου Υγείας για προσλήψεις εστιάζονται σε αυτήν την κατεύθυνση, ενώ ταυτόχρονα οι ασθενείς εξετάζονται με μειωμένους ρυθμούς λόγω της τήρησης των μέτρων πρόληψης και πρέπει να κινούμαστε στο 50%. Ωστόσο φτάνουμε να εξετάζονται και 350 άτομα στα Εξωτερικά Ιατρεία, κάτι που αναδεικνύει περίτρανα τις δυνατότητες που έχει το νοσοκομείο μας ακόμα και σε δύσκολες περιόδους, όπως τώρα με τα μέτρα για την πανδημία».
Καταλήγοντας ο κ. Καμπούρης σημείωσε τα ακόλουθα: «Ως νέα διοίκηση του νοσοκομείου Μυτιλήνης σε συνεχή συνεργασία με την Ιατρική Υπηρεσία έχοντας αναλάβει σε μια δύσκολη περίοδο δεν μας φοβίζουν οι δυσκολίες και βρισκόμαστε προσηλωμένοι στην προτεραιότητα του Υπουργείου Υγείας για συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Δεν θα πω ότι δεν υπάρχουν γραφειοκρατικές καθυστερήσεις και δυσκολίες, γι’ αυτό είμαστε εδώ για να δίνουμε λύσεις και δείτε πώς το ΕΣΥ με τη μάχη που έδωσε το προσωπικό μας κατάφερε να περάσει μέσα από την πανδημία ενισχύοντας την εμπιστοσύνη της κοινωνίας». Ταυτόχρονα εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες στο προσωπικό του νοσοκομείου για την εργατικότητα και το υψηλό επίπεδό του.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι τα “Νέα της Λέσβου” τις τρεις τελευταίες εβδομάδες παρακολουθούσαν σε συνεχή βάση τις διακυμάνσεις των ραντεβού στο Βοστάνειο, επιδιώκοντας να έχουμε μία πληρέστερη εικόνα για την υπεύθυνη ενημέρωση των αναγνωστών μας και όχι να οδηγηθούμε σε ένα ρεπορτάζ… βιαστικών εκτιμήσεων και συμπερασμάτων. Σε αυτήν την προσπάθεια που καταβάλαμε για την έγκυρη ενημέρωση των αναγνωστών μας, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε το προσωπικό των ραντεβού του νοσοκομείου Μυτιλήνης που διέθεσε το χρόνο του για να μας ενημερώσει για τις διακυμάνσεις σε όλες τις ιατρικές ειδικότητες, παρά το μεγάλο φόρτο εργασίας του από την προσέλευση των ασθενών.