Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, 2021

50% κάτω ο τζίρος στην Αερ. Γιανναρέλλη!

  • Τέσσερις επιχειρήσεις είναι κλειστές και οι υπόλοιπες προσπαθούν “με νύχια και με δόντια” να λειτουργήσουν, ενώ διαμαρτύρονται για τον τρόπο και τους ρυθμούς εκτέλεσης του έργου
  • «Όποιος αποδεδειγμένα πλήττεται από το έργο και δικαιούται αποζημίωση, θα την λάβει», δηλώνει ο Γ. Φλώρος

“Μαύρα παράπονα” έχουν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της οδού Αεροπόρου Γιανναρέλλη από τον Δήμο και την ΔΕΥΑΛ σχετικά με την πορεία του έργου αντικατάστασης του αγωγού ομβρίων υδάτων που ξεκίνησε πέρυσι. Όπως δηλώνουν στα “Νέα της Λέσβου”, η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη απ’ ό,τι είχαν προβλέψει, ενώ καταγγέλλουν ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση συνεργασίας από τους αρμόδιους για να ξεπεραστούν ή έστω να αμβλυνθούν τα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά. Στο πρακτορείο ΠΡΟ-ΠΟ και το βιβλιοπωλείο που είχαν κλείσει από τον περασμένο μήνα προστέθηκαν ακόμη δύο επιχειρήσεις, ενώ όσο το έργο ανεβαίνει προς τα πάνω θα αυξάνονται και τα λουκέτα.

“Το κερασάκι στην τούρτα” για τους επαγγελματίες ήταν η διακοπή των εργασιών για 10 ημέρες τον Δεκαπενταύγουστο, αν και κάθε μέρα που χάνεται κοστίζει ακριβά για τους ίδιους. Η πλατεία Αλυσίδας, όπως και οι οδοί Βουρνάζων και Φιλελλήνων άνοιξαν εν μέρει, αλλά οι εργασίες στο πρώτο τμήμα της οδού Αεροπόρου Γιανναρέλλη αναμένεται να διαρκέσουν μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Εκτός από τις τέσσερις επιχειρήσεις που αναγκάστηκαν να κλείσουν γιατί αποκλείστηκε η πρόσβαση από το εργοτάξιο, σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας αντιμετωπίζει και το Ακτινοδιαγνωστικό Εργαστήριο του Πολύδωρου Αμπατζή, αφού οι ασθενείς προσέρχονται μετ’ εμποδίων από την οδό Στέλιου Κρητίκα. Την ίδια ώρα, παρακείμενα ιατρεία και επιχειρήσεις βάζουν το κλειδί στην πόρτα κάθε πρωί από ένα στενό διάδρομο λίγων εκατοστών που ίσα – ίσα επιτρέπει την κίνηση των πεζών.

 

«Αδιαφορία»

Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο κ. Αμπατζής, «δυστυχώς, οι φόβοι μας επιβεβαιώνονται και η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη από αυτή που είχαμε προβλέψει. Εκτός από την πρόσβαση μετ’ εμποδίων των ασθενών και γενικότερα των περιοίκων, αν και μας είχαν υποσχεθεί ότι δεν θα υπήρχε τέτοιο ζήτημα, πριν λίγες μέρες μείναμε χωρίς internet γιατί κόπηκαν τα καλώδια. Το ίδιο έχει συμβεί και με το ηλεκτρικό ρεύμα. Πέρα από την οικονομική ζημιά, έχει δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα στην εξυπηρέτηση των πολιτών και στην ποιότητα ζωής τους και διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αδιαφορία από τους αρμόδιους στην επίλυση των καθημερινών προβλημάτων».

Μεγάλα είναι τα προβλήματα όμως που αντιμετωπίζουν και οι επιχειρήσεις που βρίσκονται πιο “ψηλά” στην οδό Αερ. Γιανναρέλλη, όπου ακόμη δεν έχει διακοπεί η κυκλοφορία. Η πτώση του τζίρου τους ξεπερνά ήδη το 50% και πολλοί φοβούνται ότι δεν θα αντέξουν ακόμη 1 χρόνο. Η ιδιοκτήτρια του καταστήματος “Auto Club”, Μαρία Τσουπή, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι πασιφανές ότι το έργο δεν πάει καλά και έχουμε ξεφύγει από κάθε χρονοδιάγραμμα. Άλλα μας υποσχέθηκαν και άλλα συμβαίνουν και επιπλέον δεν υπάρχει καμία διάθεση συνεργασίας. Μας είχαν διαβεβαιώσει ότι θα είχαμε πρόσβαση στις επιχειρήσεις μας και όχι ότι το εργοτάξιο θα φτάσει στην πόρτα μας. Επίσης μας είχαν πει ότι θα κλείνουν σταδιακά μικρά τμήματα του δρόμου και κάθε επιχείρηση θα είναι αποκλεισμένη για 30 – 40 μέρες. Εδώ πλέον μιλάμε για μήνες»! 

 

Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα

Σε ό,τι αφορά την υπόσχεση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, Δημοσθένη Χατζηγιάννη για την εξεύρεση λύσης μέσω της καταβολής αποζημιώσεων, η ίδια είπε: «Θεωρώ ότι και αυτή η δέσμευση ήταν για να μας ρίξουν “στάχτη στα μάτια”. Η συνάντηση γι’ αυτό το ζήτημα ήταν προγραμματισμένη για τις 20 Αυγούστου και μεταφέρθηκε για τα μέσα Σεπτεμβρίου. Αλλά ακόμη και το ελάχιστο που θα μπορούσε να γίνει με την απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής των ανταποδοτικών τελών, που επίσης μας είχαν υποσχεθεί, δεν έγινε. Εμείς δεν έχουμε και δεν θα έχουμε εισόδημα για μήνες. Οι αρμόδιοι δέχονται να κοπεί ο μισθός τους έστω για ένα 15ήμερο;».

 

«Πού είναι οι αποζημιώσεις»;

Έξαλλοι όμως είναι και οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων που παραμένουν κλειστές από τον Ιούλιο, στην αρχή της Αερ. Γιανναρέλλη, οι οποίοι έχουν επισκεφθεί κατ’ επανάληψη τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ ζητώντας αποζημιώσεις. Αν και αρχικά ο Γιώργος Φλώρος είχε δεσμευτεί ότι το αίτημά τους θα ικανοποιηθεί απευθείας από την Διοίκηση, την προηγούμενη εβδομάδα τους ενημέρωσε ότι πρέπει να προσφύγουν δικαστικώς. Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο ίδιος, «όποιος αποδεδειγμένα πλήττεται από το έργο και δικαιούται αποζημίωση, θα την λάβει. Αυτή είναι η δέσμευσή μου και θα την τηρήσω στο ακέραιο. Χρειάζεται δικαστική απόφαση και η ΔΕΥΑΛ δεν θα αντικρούσει τις προσφυγές. Αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθηθεί. Από κει και πέρα το έργο θα γίνει και όπως έχω δηλώσει πάμπολλες φορές, αναλαμβάνω πλήρως το πολιτικό κόστος».

 

Το χρονοδιάγραμμα

Σε ό,τι αφορά την πορεία των εργασιών από δω και πέρα, ο προγραμματισμός που υπάρχει είναι να ολοκληρωθούν οι εργασίες μέχρι την συμβολή της Αερ. Γιανναρέλλη με την οδό Ζακύνθου έως το τέλος Οκτωβρίου. Στη συνέχεια θα κλείσει το τμήμα έως το πρατήριο της ΕΚΟ του Δημήτρη Αϊβαλιώτη. Αν οι καιρικές συνθήκες είναι ευνοϊκές, οι εργασίες θα συνεχιστούν μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου. Από την ερχόμενη άνοιξη θα γίνει επανεκκίνηση του έργου για την ολοκλήρωση της αντικατάστασης του αγωγού μέχρι το τέλος της Αερ. Γιανναρέλλη και τον Ποταμό, ενώ θυμίζουμε ότι βάσει της σύμβασης θα πρέπει να παραδοθεί το επόμενο καλοκαίρι.