Επιστροφή στις τάξεις… και τώρα τι;

Spread the love


Έχουμε, αναμφίβολα, επιστρέψει στην «κανονικότητα» της εποχής προ-covid, και στην περίπτωση των σχολείων. Πλέον τα πρωτόκολλα για τις εκδρομές επιτρέπουν κανονικά την πραγματοποίηση μονοήμερων και πολυήμερων εκπαιδευτικών επισκέψεων, ενώ τα μέτρα κατά του covid έχουν «χαλαρώσει» σημαντικά, με την χρήση της μάσκας εντός του σχολείου να είναι πλέον προαιρετική. Τι συμβαίνει, ωστόσο, με το έμψυχο δυναμικό της σχολικής αίθουσας, και συγκεκριμένα τους μαθητές; Ήταν ομαλή η επιστροφή τους στη σχολική τάξη; Προσαρμόστηκαν στους ρυθμούς της διά ζώσης διδασκαλίας; Η σχέση με τους συμμαθητές τους έχει υποστεί αλλαγές; Γι’ αυτά και για άλλα πολλά μάς μίλησαν εκπαιδευτικοί διάφορων βαθμίδων από σχολεία της Λέσβου, καθώς και γονείς μαθητών. 

Όπως αναφέρει η Σεβαστή, που είναι καθηγήτρια σε λύκειο του νησιού, «τα παιδιά φάνηκαν να είναι κάπως «έξω από τα νερά» τους, στην αρχή της σχολικής χρονιάς, μέχρι να συνηθίσουν τα νέα δεδομένα και τους ρυθμούς της «κανονικής», σχολικής ζωής. Ωστόσο πλέον μπορώ να πω ότι έχουν επανέλθει σε σημαντικό βαθμό στους ρυθμούς που είχαν πριν την πανδημία, την καραντίνα και την τηλεκπαίδευση», καταλήγει. 

Την αρκετά ικανοποιητική προσαρμογή των μαθητών στους πρότερους ρυθμούς σχολικής ζωής επιβεβαιώνει και η Μαρία, εκπαιδευτικός σε δημοτικό σχολείο χωριού της ανατολικής Λέσβου. Μάλιστα, η ίδια σημειώνει ότι «τα παιδιά γύρισαν με περισσότερη όρεξη για το μάθημα, ενώ είναι πολύ πιο συγκεντρωμένα, σε σχέση φυσικά με την τηλεκπαίδευση, την οποία γρήγορα αντιπάθησαν». 

Ελαφρώς αλλαγμένες όμως δείχνουν να είναι οι σχέσεις των μικρών της μαθητών με τους συμμαθητές τους, κυρίως όπως φαίνεται μέσα από το παιχνίδι. «Τα παιδιά μετά την επιστροφή τους στο σχολείο δυσκολεύονται να παίξουν ομαδικά παιχνίδια. Υπάρχει μια νευρικότητα και επιθετικότητα όταν παίζουν, είναι σαν να μην ξέρουν πώς να χαρούν το παιχνίδι. Επιπλέον, δεν μιλούν ευγενικά, όπως επίσης δυσκολεύονται να ακολουθούν οδηγίες. Επομένως πιστεύω ότι υπήρξε αρνητικός αντίκτυπος στις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών», μας είπε η ίδια. 

Για τη δυσκολία των παιδιών στην κοινωνική επαφή, αλλά και στην συμμόρφωση με τους κανόνες της τάξης, μίλησε και η Άννα, εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας: «Παρατηρώ τόσο εγώ όσο και οι συνάδελφοί μου ότι οι μαθητές μας παρουσιάζουν μια δυσκολία στη συγκέντρωση, από την άποψη ότι είναι πλέον περισσότερο ανυπόμονοι, ενώ συχνά δεν ακούν τι τους λέμε». 

Τι λένε οι γονείς των παιδιών; Η Αμαλία, που είναι μητέρα δυο μαθητών Λυκείου, σχολιάζει ότι «δεν παρατηρώ κάποια σημαντική διαφορά, καθώς θεωρώ ότι ένα παιδί που διάβαζε και πριν την πανδημία, διαβάζει και τώρα. Το ίδιο θα πω επίσης και για το κομμάτι της κοινωνικότητας, ότι δηλαδή εξαρτάται από το άτομο». 

Η Βέρα, που είναι μητέρα δυο παιδιών, το ένα στο δημοτικό και το άλλο στο γυμνάσιο, μάς λέει: «Επηρέασε η πανδημία στο κομμάτι των μαθησιακών κενών, τα οποία «τρέχουμε» και δεν προλαβαίνουμε να καλύψουμε. Κατά τα άλλα όμως τα δυο μου αγόρια έχουν επιστρέψει στους ρυθμούς τους αρκετά μπορώ να πω». 

Από το ρεπορτάζ η γενική εικόνα είναι ότι τα παιδιά έχουν επιστρέψει σε ρυθμούς κανονικότητας, ωστόσο με ορισμένες “προκλήσεις”, κυρίως σε επίπεδο ομαδικότητας. 

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση