Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Γκάφα ολκής!

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις

  • Ορατός ο κίνδυνος να τιναχθούν στον αέρα και τα δύο έργα εξαιτίας του Υπουργείου Υποδομών, που ανέθεσε τις μελέτες χωρίς “να γνωρίζει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά”
  • Δηλώσεις Αθανασίου – Μουτζούρη

“Στον αέρα” κινδυνεύουν να τιναχθούν δύο μεγάλα έργα της Λέσβου, η κατασκευή του νέου οδικού άξονα Καλλονής – Πέτρας και το φράγμα Τσικνιά που σχεδιάζονται επί δεκαετίες. Ο λόγος δεν είναι η προσφυγή των αγροτών από την Αγία Παρασκευή στο Συμβούλιο της Επικρατείας επειδή ο νέος δρόμος περνά μέσα από τα κτήματά τους, αλλά το γεγονός ότι η χάραξη του οδικού άξονα προβλέπει ότι θα περνά μέσα από τον ταμιευτήρα του φράγματος! Δηλαδή, το Υπουργείο Υποδομών και οι αρμόδιες Υπηρεσίες που ανέλαβαν την σύνταξη των μελετών, σχεδίασαν τα δύο έργα και παρέδωσαν τους φακέλους τους για να υλοποιηθούν, χωρίς να γνωρίζουν ότι ο νέος δρόμος και η λιμνοδεξαμενή συναντιούνται και μάλιστα σε μήκος περίπου 2χλμ.

Πρόκειται για ένα πρωτοφανές και ανήκουστο γεγονός που έσκασε σαν βόμβα τις τελευταίες μέρες με αφορμή τα εμπόδια που παρουσιάζονται στην έναρξη του έργου του δρόμου Καλλονής – Πέτρας. Εξ ου και η ανακοίνωση – παρέμβαση του Βουλευτή του Νομού μας, Χαράλαμπου Αθανασίου, την Παρασκευή, στην οποία ανέφερε ότι «και τα δύο έργα θα υλοποιηθούν με σκοπό την οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας». Ο ίδιος όμως γνώριζε εδώ και καιρό, όπως και ο Κώστας Μουτζούρης, την γκάφα ολκής του Υπουργείου για την οποία δεν έχει δοθεί καμία εξήγηση μέχρι σήμερα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο παντελώς λανθασμένος σχεδιασμός εκ μέρους των Υπηρεσιών του ίδιου Υπουργείου έγινε γνωστός λίγες μέρες πριν από την δημοπράτηση του δρόμου Καλλονής – Πέτρας, τον Μάιο. Ωστόσο ο διαγωνισμός διεξήχθη κανονικά, χωρίς να γίνει κάποια αλλαγή – τροποποίηση της μελέτης που προβλέπει ότι θα περνά μέσα από την λιμνοδεξαμενή.

 

«Ο δρόμος θα γίνει»

Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου” ο Περιφερειάρχης, ο ίδιος ενημερώθηκε μετά από την δημοπράτηση και θεωρεί ότι υπάρχει λύση έστω και τώρα, με την τροποποίηση της μελέτης για το φράγμα. «Όπως έχω δηλώσει κατ’ επανάληψη το τελευταίο διάστημα, ο νέος οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας θα κατασκευαστεί γιατί αποτελεί το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο σε όλο το Βόρειο Αιγαίο. Να προσαρμοστεί η μελέτη του φράγματος και να λάβει υπόψη την χάραξη του δρόμου. Είμαι αποφασισμένος να μην αφήσω τίποτα και κανέναν να παραπέμψει αυτό το σπουδαίο έργο στις καλένδες», δήλωσε ο Κώστας Μουτζούρης.

Το σοβαρό αυτό ζήτημα που έχει προκύψει θα είναι το βασικό θέμα συζήτησης στην συνάντηση που θα έχουν ο Περιφερειάρχης και ο Χ. Αθανασίου την Πέμπτη στην Αθήνα με τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή. Ωστόσο, θεωρείται αδύνατο να μπορέσουν να προχωρήσουν και τα δύο έργα αν δεν τροποποιηθούν οι μελέτες κι αυτό σημαίνει ότι θα χαθεί κι άλλος πολύτιμος χρόνος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν μερικές εβδομάδες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην Περιφέρεια με υπηρεσιακούς παράγοντες της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών που προσπαθούν να βρουν λύση έστω και στο “και 5”. Η πρόταση που θα καταθέσει ο Περιφερειάρχης στο Υπουργείο είναι η μετατόπιση του ταμιευτήρα από την αριστερή πλευρά για να μπορέσει να περάσει ο νέος δρόμος. Ωστόσο, μελετητές αναφέρουν ότι μια λιμνοδεξαμενή κατασκευάζεται πάντα σε χώρο ειδικά μελετημένο για τον οποίο έχουν συνταχθεί τοπογραφικά, έχουν γίνει μετρήσεις και έχει διαπιστωθεί ότι είναι το καταλληλότερο σημείο για την αποταμίευση του νερού.

 

Χρυσή τομή…

Πλήρη επίγνωση της κατάστασης έχει και ο Βουλευτής του Νομού μας, ο οποίος έχει θέσει ως προσωπικό στοίχημα εδώ και χρόνια την κατασκευή του φράγματος, που θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα υδροδότησης ολόκληρης της Λέσβου. Όπως είπε στα “Νέα της Λέσβου”, «ίσως προκληθεί μια μικρή καθυστέρηση μέχρι να βρεθεί η χρυσή τομή, αλλά το μόνον βέβαιο είναι ότι πρέπει να προχωρήσουν και τα δύο αυτά έργα. Ο σχεδιασμός τους έγινε από διαφορετικά μελετητικά γραφεία και γι’ αυτό προέκυψε αυτό το πρόβλημα. Θα γίνει ό,τι χρειάζεται για να μην κινδυνεύσει κανένα έργο».


ΞΕΣΠΑΘΩΣΕ Ο ΒΕΡΡΟΣ

Οι “υποκριτές” και οι “πονηροί”

Ομόφωνη ήταν η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Δυτικής Λέσβου το Σάββατο, μετά από πρόταση του Ταξιάρχη Βέρρου, για την κατασκευή του δρόμου Καλλονής – Πέτρας. Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, «το Δημοτικό Συμβούλιο δηλώνει αναφανδόν και χωρίς αστερίσκους την πλήρη στήριξη της άμεσης εκτέλεσης του έργου του δρόμου Καλλονής – Πέτρας. Παράλληλα δηλώνεται ότι ο Δήμος θα είναι αρωγός στους θιγόμενους κτηνοτρόφους από την υφιστάμενη χάραξη, προκειμένου να βρεθεί η χρυσή τομή για την εκτέλεση του έργου, χωρίς να διακινδυνέψει η δραστηριότητά τους».

Την ίδια ώρα ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου, είπε πολλά περισσότερα σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μιλώντας για “υποκριτές” και “πονηρούς” που αποκρύπτουν τον πραγματικό λόγο που “κόλλησε” το έργο. «Έπεσε στο κενό η προσπάθεια κάποιων “πονηρών” που έπιασαν πάλι το μυστρί και την λασπούλα. Αλήθεια δεν βαρέθηκαν να διαψεύδονται συνεχώς; Αλλά εδώ θα μου πείτε άλλα ψηφίζουν στις 10 το βράδυ και άλλα στις 12 το επόμενο πρωί. Οι “πονηροί” επίσης, ενώ ξέρουν το πραγματικό πρόβλημα που έχει το έργο, το αποκρύπτουν επιμελώς και προσπαθούν να το φορτώσουν σε άλλους. Ποιο είναι αυτό; Η χάραξη προβλέπει τον δρόμο, σε μήκος 1.800 μέτρων, μέσα στον ταμιευτήρα του φράγματος, για το οποίο επίσης έχει συνταχθεί μελέτη. Οπότε, πρέπει να γίνουν αλλαγές, παρότι οι μελέτες έγιναν από το ίδιο Υπουργείο αλλά από διαφορετικές Διευθύνσεις. Βέβαια η μελέτη του φράγματος συντάσσεται εδώ και 30 χρόνια και του δρόμου 20, οπότε ελπίζουμε οι όποιες αλλαγές να γίνουν στον τρέχοντα αιώνα. Άραγε όμως, ποιοί προτάσσουν την κατασκευή του φράγματος και ποιοί του δρόμου; Ερώτηση προς υποκριτές και “πονηρούς”. Εμάς πάντως μας ενδιαφέρει να γίνει άμεσα ο δρόμος».

Και καταλήγει με ένα εξίσου σκληρό υστερόγραφο: «Ξέρετε, είναι πολύ ευχάριστο να μην έχεις πολιτικά γραμμάτια να εξοφλήσεις και να μην είναι η αιρετή θέση βιοπορισμός. Μπορείς να πράττεις ελεύθερα και να λες την αλήθεια στον κόσμο, τον οποίον και μόνο οφείλεις να υπηρετείς χωρίς φόβο».

 

spot_img

More articles

spot_img
spot_img