Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου, 2021

Κυκλοφοριακό χάος και αρμόδιος πουθενά!

Επί 20 λεπτά τουλάχιστον ήταν χθες εγκλωβισμένοι όσοι οδηγοί κατευθύνονταν το πρωί στο κέντρο της Μυτιλήνης, καθώς σαν να μην έφτανε το έντονο κυκλοφοριακό Δευτέρα, πρώτη μέρα της εβδομάδας, μία νταλίκα μεταφορικής εταιρείας που κατευθυνόταν από το εμπορικό λιμάνι προς την έξοδο της Μυτιλήνης «σκόνταψε» σε παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα από την πλευρά του πεζοδρομίου στο τρίγωνο της Νομαρχίας, με συνέπεια να ακολουθήσουν απερίγραπτες καταστάσεις!

Ο πρώτος εγκλωβισμός της νταλίκας σημειώνεται στο σημείο που βλέπετε, ευτυχώς όμως αυτό δεν έχει μεγάλη διάρκεια, καθώς από τα κορναρίσματα ο οδηγός απομακρύνει το ΙΧ που εμποδίζει την διέλευση του βαρέος οχήματος

Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν, δύο αυτοκίνητα παρκαρισμένα και στην αριστερή πλευρά υπό την ανοχή των αρμοδίων καθιστούν αδύνατη τη διέλευση της νταλίκας και αυτό διαρκεί

Πουθενά η Τροχαία 

Το κέντρο είχε γονατίσει από τις ουρές των αυτοκινήτων με τους οδηγούς να προσπαθούν όπως -όπως να απαλλαγούν από αυτή τη δύσκολη κατάσταση, ενώ κανένας αρμόδιος από την Τροχαία δεν εμφανιζόταν για να βοηθήσει.

Οι οδηγοί προσπαθούν να φύγουν όπως-όπως με τα οχήματά τους κατευθυνόμενοι προς την προκυμαία, καθώς η διέλευση για την οδό Κωνσταντινουπόλεως είναι αδύνατη

Το βαρύ όχημα αντιμετώπισε πρόβλημα στην διέλευσή του από το τρίγωνο της Νομαρχίας λίγο πριν τις 11:00 το πρωί και παρέμεινε καθηλωμένο για ώρα, με τον οδηγό να έχει εγκαταλείψει την καμπίνα και να προσπαθεί να ζητήσει βοήθεια κατεβαίνοντας στο δρόμο. «Δεν είναι κατάσταση αυτή, σας παρακαλώ αναδείξτε αυτά τα προβλήματα, καθημερινά τα μεγάλα οχήματα κινούμαστε μετ’ εμποδίων στο κέντρο της Μυτιλήνης από την παράνομη στάθμευση μικρότερων αυτοκινήτων», είπε ο οδηγός της νταλίκας στα Νέα της Λέσβου. 

«Εμείς οι οδηγοί των επαγγελματικών οχημάτων δεν φταίμε, προσπαθούμε να κάνουμε με τον καλύτερο τρόπο τη δουλειά μας καθώς ο σκοπός μας είναι να βγούμε από τη Μυτιλήνη προς την έξοδο για να μεταφέρουμε τα εμπορεύματα», είπε ο ίδιος την ώρα που προσπαθούσε να βρει βοήθεια για τον εντοπισμό των οδηγών που είχαν σταθμεύσει παράνομα για να απομακρύνουν τα οχήματά τους.

Αν και με τόσα κορναρίσματα, τόσες διαμαρτυρίες στο κέντρο της Μυτιλήνης όπου επικρατούσε το απόλυτο κυκλοφοριακό χάος, εντύπωση προκαλεί η απουσία τόσο της Τροχαίας της αστυνομίας, όσο και του Λιμεναρχείου, που έπρεπε να είχαν παρέμβει άμεσα για να διευκολύνουν την κυκλοφορία των αυτοκινήτων μέχρι να βρεθούν οι οδηγοί να απομακρύνουν τα οχήματά τους, κάτι που έγινε αρκετή ώρα αργότερα. Η τεράστια ουρά στην Ελευθερίου Βενιζέλου έφτανε μέχρι το Ναυτικό Όμιλο Μυτιλήνης με τους περισσότερους οδηγούς να προσπαθούν να στρίψουν από διάφορα στενά για να κατευθυνθούν στους προορισμούς τους χωρίς να καθυστερήσουν άλλο.

Απίστευτη ταλαιπωρία και ουρά στην Ελευθερίου Βενιζέλου

ΕΛ.ΑΣ. απόντων υπευθύνων

Η Τροχαία της αστυνομίας νωρίτερα είχε παρουσία σε σχολεία της Μυτιλήνης με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αυτό ωστόσο που παρατηρείται σε μόνιμη βάση στο κέντρο της πρωτεύουσας είναι η έλλειψη επιτήρησης της ροής της κυκλοφορίας και της αντιμετώπισης κραυγαλέων περιπτώσεων παράνομης στάθμευσης. Συνήθως η Τροχαία εμφανίζεται ελέγχοντας σε κομβικά σημεία τους διερχόμενους οδηγούς αν φορούν κράνος και έχουν μαζί τα διπλώματά τους, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει ανά τακτά διαστήματα κατά τις ώρες αιχμής περίπολος που να ελέγχει και να απομακρύνει τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν παράνομα, κυρίως όσα προκαλούν τα μεγαλύτερα προβλήματα έχοντας σταθμεύσει σε γωνίες δρόμων και σε σημεία από τα οποία υπάρχει στενότητα στη διέλευση.  

Το ότι δεν υπάρχει επιτήρηση στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων φαίνεται και από την οδό Καβέτσου. Στις 10:30 χθες το πρωί (πριν τον εγκλωβισμό της νταλίκας) αυτή ήταν η εικόνα με την μία λωρίδα του δρόμου να βρίσκεται κατειλημμένη και την Τροχαία πουθενά

Ο Δήμος; 

Αυτά τα σοβαρά ζητήματα φαίνεται πως έχουν πάψει προ πολλού να απασχολούν και την Επιτροπή Κυκλοφοριακού του Δήμου, για την οποία είναι άγνωστο αν συνεδριάζει και πότε καθώς δεν υπάρχει ενημέρωση από το Δημαρχείο. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, αυτού του ελλείμματος η καταστρατήγηση του μέτρου της διπλής κίνησης των αυτοκινήτων προς μια κατεύθυνση επί της οδού Καβέτσου. Ένα σωτήριο μέτρο για την εκτόνωση του κυκλοφοριακού της Μυτιλήνης που εφαρμόστηκε στις οδούς Καβέτσου και Βενιζέλου στις αρχές της δεκαετίας του 2000, σύμφωνα με τη μελέτη Φραντζεσκάκη, δυστυχώς όμως αυτό το μέτρο λειτουργεί μόνο κατά το ένα μέρος σε ό,τι αφορά την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου, καθώς στην Καβέτσου έχει καταστρατηγηθεί υπό την ανοχή όλων των εμπλεκόμενων αρμοδίων και τα αυτοκίνητα παραμένουν σταθμευμένα καταλαμβάνοντας τη μία λωρίδα του δρόμου. Αυτό έχει ως συνέπεια να ταλαιπωρούνται οι οδηγοί που ενώ θα μπορούσαν να κινούνται σε δύο λωρίδες κινούνται σε μια. 

Αν και αυτά τα προβλήματα και ειδικά η στάθμευση στην οδό Καβέτσου είναι ένα θέμα που έχει αναδειχθεί από τα Νέα της Λέσβου, η κατάσταση δυστυχώς συνεχίζεται ίδια και απαράλλαχτη με τους αρμόδιους να αδρανούν σε βάρος του κυκλοφοριακού και της λειτουργίας της πρωτεύουσας. Προβλήματα υπάρχουν και σε άλλους δρόμους και είναι ενδεικτικό άλλωστε αυτό που είπε στα Νέα της Λέσβου ο Αντιπρόεδρος των Αστικών Συγκοινωνιών Πάρης Μολυβιάτης, σημειώνοντας ότι «οι οδηγοί μας καθημερινά δίνουν αγώνα για να κινηθούν ιδιαίτερα στους δύσκολους δρόμους με πολλές σταθμεύσεις αυτοκινήτων και προσπαθούμε πάντα να ζητάμε την κατανόηση όσων συμπολιτών μας ακολουθούν με τα αυτοκίνητά τους. Κάποιες φορές όταν βρίσκουμε σταθμευμένα αυτοκίνητα που εμποδίζουν την διέλευση των δικών μας λεωφορείων αναγκαζόμαστε να σταματάμε ψάχνοντας τους οδηγούς για να τα απομακρύνουν. Δεν ευθυνόμαστε εμείς για την ταλαιπωρία που δημιουργείται στους άλλους οδηγούς. Αν ο καθένας μπορούσε να σταθμεύει μόνο στα σημεία που προβλέπεται η στάθμευση, τότε σίγουρα η πόλη μας θα ήταν καλύτερη και πιο φιλική».

 

Η έλλειψη θέσεων στάθμευσης 

Τις τελευταίες δεκαετίες ενώ ο αριθμός των αυτοκινήτων στην Μυτιλήνη έχει ανέβει κατακόρυφα, το κεντρικό πάρκινγκ της Μυτιλήνης που εξυπηρετεί όχι μόνο την πρωτεύουσα αλλά όλους τους κατοίκους των χωριών που κατεβαίνουν στη Μυτιλήνη, έχει κορεστεί, ενώ η προσπάθεια του Δήμου να μπορέσει να πάρει την εκμετάλλευσή του για να προχωρήσει σε έργα ανάπλασης, που θα βελτιώσουν και τις συνθήκες πρόσβασης των οδηγών και θα αυξήσουν τις θέσεις στάθμευσης, μέσω μιας καλύτερης κατανομής δεν έχει προχωρήσει, καθώς σκόνταψε στην Αθήνα, αν και έχει ανακοινωθεί από τον περασμένο Μάρτιο.

Γενικότερα απουσιάζει ένας μακρόπνοος σχεδιασμός ανάλογος με αυτόν του μακρινού παρελθόντος όταν γινόταν λόγος για την ανάγκη δημιουργίας περιφερειακών πάρκινγκ στις παρυφές της Μυτιλήνης και τη χρήση ακόμα και minibus για τη δωρεάν μεταφορά των οδηγών από τα σημεία στάθμευσης των αυτοκινήτων τους προς το κέντρο.  Με αυτά τα δεδομένα το μόνο που μένει είναι η τουλάχιστον διαφύλαξη από πλευράς αστυνομίας και λιμεναρχείου των βασικών οδικών αρτηριών της Μυτιλήνης, ώστε να αποφεύγονται προβλήματα και καταστάσεις ζούγκλας όπως η χθεσινή, που καταγράφονται αρκετά συχνά, αν και η χθεσινή διάρκεια του συμβάντος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.