Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024

Μεταφορικό Ισοδύναμο… ανέκδοτο!


  • 20 μήνες παραμένουν απλήρωτες οι επιχειρήσεις στα νησιά και ακόμα η πλατφόρμα δεν έχει ανοίξει για την υποβολή των εξόδων του 2023
  • Πληρώνουν τώρα μέχρι το Μάιο του 2023 τους επιβάτες, ενώ μένει ένας χρόνος απλήρωτος για τις καμπίνες των πλοίων και τα αεροπλάνα

Μόνο με ανέκδοτο και μάλιστα κακόγουστο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τους νησιώτες, όπως το έχει ευτελίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και ειδικότερα η Γενική Γραμματεία Νησιωτικής Πολιτικής. 

Από το τέλος της περασμένης εβδομάδας ξεκίνησε η πληρωμή των επιδοτήσεων για τις μετακινήσεις των επιβατών με πλοία και αεροπλάνα που αφορούν το διάστημα Μάρτιο, Απρίλιο και Μάιο του 2023 (!!), όταν βρισκόμαστε ήδη στον Ιούνιο του 2024 και πρακτικά με τις πληρωμές, που γίνονται τώρα, μένει πίσω καθαρά ένας ολόκληρος χρόνος απλήρωτος για τους νησιώτες. Για να το εξηγήσουμε με πιο απλά λόγια, σε λίγες μέρες μπαίνουμε στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 και το Υπουργείο Ναυτιλίας με τις τελευταίες πληρωμές ουσιαστικά αφήνει σε εκκρεμότητα 7 μήνες του προηγούμενου χρόνου και τους 5 μήνες του 2024, κοροϊδεύοντας τους νησιώτες ότι πληρώνουν – κατά τα άλλα – το Μεταφορικό Ισοδύναμο!

 

20 μήνες στις επιχειρήσεις!

Την ίδια ώρα ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση για την κάλυψη των μεταφορικών εξόδων των επιχειρήσεων για τη μεταφορά πρώτων υλών και εμπορευμάτων από και προς τα νησιά μας, καθώς κοντεύει να συμπληρωθεί διετία απληρωσιάς και συγκεκριμένα 20 μήνες έχουν να πάρουν τα χρήματά τους οι επιχειρηματίες της νησιωτικής Ελλάδας. Το Υπουργείο Ναυτιλίας οφείλει στις επιχειρήσεις το τελευταίο τρίμηνο του 2022 (!!!), οφείλει ολόκληρο το 2023 και το πρώτο πεντάμηνο του 2024!! 

Προφανώς όταν δεσμεύονταν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες και τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, με αρμοδιότητα τη νησιωτική πολιτική, Γιάννης Παππάς και ο Γενικός Γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλης Κουτουλάκης, περί εξομάλυνσης των πληρωμών, δεν θα εννοούσαν αυτό το επίπεδο!

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι για τις επιχειρήσεις δεν έχει ανοίξει ακόμα η πλατφόρμα υποβολής των εξόδων για το 2023, πράγμα που σημαίνει ότι στην καλύτερη περίπτωση όποιο διάστημα πληρώσουν από τον προηγούμενο χρόνο αυτό θα γίνει προς το τέλος του 2024!

 

Σιγά, οι εκπρόσωποί μας κοιμούνται

Την ώρα που συμβαίνουν τα παραπάνω οι τοπικοί εκπρόσωποι δεν ασχολούνται πλέον με το Μεταφορικό Ισοδύναμο, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι έχουν αρχίσει να το παίρνουν απόφαση ότι το ευεργετικό αυτό μέτρο για τους νησιώτες οδεύει προς κατάργηση. Αυτό άλλωστε έχει γράψει από τον περασμένο Νοέμβριο η εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας Εστία, σημειώνοντας ότι το 2024 το Μεταφορικό Ισοδύναμο θα υποβαθμιστεί και το 2025 θα καταργηθεί, αν και τότε είχαν σπεύσει να δεσμευτούν από την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας ότι αυτό δεν θα συμβεί.

Σε κάθε άλλη περίπτωση έπρεπε να υπήρχε μαζική αντίδραση των εκπροσώπων των νησιών μας καθώς η καθυστέρηση των πληρωμών στο Μεταφορικό Ισοδύναμο βρίσκεται “στο μη παρέκει”. Σημειώστε ότι η απόφαση για την πληρωμή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στους επιβάτες μέχρι και το Μάιο του 2023 εκδόθηκε παραμονές ευρωεκλογών και οι επόμενες κάλπες για τη χώρα μας… είναι σε τρία χρόνια!!


ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Το ανέκδοτο Μεταφορικό Ισοδύναμο, το ξέρετε;;;

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αφορά τους νησιώτες επιβάτες και επαγγελματίες και γι’ αυτό η διεκδίκηση των πληρωμών έπρεπε να είχε γίνει υπόθεση ΟΛΩΝ των τοπικών εκπροσώπων και των δύο Δημάρχων και του Περιφερειάρχη, καθώς η αυτοδιοίκηση δεν βρίσκεται σε άλλο πλανήτη, έχει και πολιτικό ρόλο, δεν είναι μόνο για να κλείνει λακκούβες (που ούτε αυτές κλείνουν!)! Μόνο όταν το Υπουργείο Ναυτιλίας καταλάβει ότι έχει μπροστά του τη μαζική διεκδίκηση των εκπροσώπων των νησιωτικών κοινωνιών για τις πληρωμές θα “κάνει το κουμάντο του”. 

Σε κάθε διαφορετική περίπτωση, η αποστασιοποιημένη παρακολούθηση των εξελίξεων από την κερκίδα για τους εκπροσώπους μας, ανοίγει το δρόμο στο Υπουργείο Ναυτιλίας μετά την απαξίωση (γιατί τώρα το Μεταφορικό Ισοδύναμο απαξιώνεται) να προχωρήσει και στο επόμενο στάδιο, που είναι η κατάργηση. Έτσι κι αλλιώς έχοντας σχεδόν 2 χρόνια να πάρουν χρήματα οι επιχειρήσεις του τόπου το έχουν ξεχάσει!

Στρατής Σαμιώτης

spot_img

More articles

spot_img
spot_img
spot_img