Δευτέρα, 15 Αυγούστου, 2022

Μήνυση καταθέτει γονέας μαθητή κατά ΕΟΔΥ

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Έξαλλη η οικογένεια του μαθητή από την αντιμετώπιση που είχε στην προσπάθειά της να υποβληθεί σε μοριακό έλεγχο ο 17χρονος για να πάρει το πιστοποιητικό νόσησης
  • Άλλ’ αντ’ άλλων γράφουν τα πιστοποιητικά εμβολιασμού όσων έκαναν την πρώτη δόση με Johnson & Johnson και την αναμνηστική με pfizer

Κόπωση και μάλιστα έντονη καταγράφεται για την φετινή χειμερινή περίοδο στους χειρισμούς των συναρμόδιων Υπουργείων απέναντι στα ζητήματα της διαχείρισης της πανδημίας σε σχέση με πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο, με τους πολίτες να βρίσκονται αντιμέτωποι με αρρυθμίες, αδεξιότητες και εντέλει προβλήματα στην καθημερινότητά τους. Η λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας καθώς και της κοινωνικής δραστηριότητας παράλληλα με την εξάπλωση του κορονοϊού, η Δ μετάλλαξη και το νέο στέλεχος Όμικρον σε συνάρτηση με τους μαζικούς εμβολιασμούς ενώ το κράτος επιχειρεί να περιστείλει τις δαπάνες για τον κορονοϊό, φέρνουν τη χώρα μας και κατ’ επέκταση και τη Λέσβο φέτος το Δεκέμβριο σε μία νέα πραγματικότητα σε σύγκριση με πέρυσι, όπου τα προβλήματα αλλά και οι υποχρεώσεις του Κράτους βρίσκονταν σε άλλο επίπεδο.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι τα πιστοποιητικά εμβολιασμού που εκδίδονται σε πολίτες που έχουν εμβολιαστεί με το μονοδοσικό της Johnson & Johnson και επιλέγουν για αναμνηστική δόση με την πάροδο του εξαμήνου το εμβόλιο της pfizer, που συστήνεται από τους επιστήμονες. Ένας αριθμός πολιτών που έχουν απευθυνθεί στο νοσοκομείο για να κάνουν το εμβόλιο της pfizer, προς έκπληξή τους όταν εκτύπωσαν από την ηλεκτρονική πλατφόρμα το πιστοποιητικό εμβολιασμού τους διαπίστωσαν ότι αντί για το σκεύασμα της pfizer είχε αναγραφεί το εμβόλιο της Johnson & Johnson ως δεύτερη δόση.  Οι πολίτες απευθύνθηκαν στο νοσοκομείο ενημερώνοντας για αυτή την εξέλιξη, λαμβάνοντας την διαβεβαίωση ότι τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το Βοστάνειο είναι καταγεγραμμένοι ότι έχουν κάνει το εμβόλιο της pfizer ως αναμνηστική δόση μετά το μονοδοσικό της Johnson & Johnson με το οποίο είχαν εμβολιαστεί αρχικά. 

Ωστόσο αυτό δεν λύνει τα προβλήματα των πολιτών, καθώς όπως αναφέρθηκε στα Νέα της Λέσβου από πολίτες που εμβολιάστηκαν με pfizer αλλά είναι καταγεγραμμένοι λανθασμένα ότι εμβολιάστηκαν με Johnson & Johnson στο πιστοποιητικό εμβολιασμού τους: «Εμείς μπορούμε να καταλάβουμε ότι το νοσοκομείο έχει καταχωρήσει ότι μας εμβολίασε με το εμβόλιο της pfizer, όταν όμως φαίνεται στο πιστοποιητικό εμβολιασμού μας ότι εμβολιαστήκαμεμε το Johnson & Johnson αυτό σημαίνει ότι σε δύο μήνες θα μας καλέσουν να κάνουμε και τρίτη δόση, ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται με το εμβόλιο της pfizer που κάναμε», είπαν οι πολίτες.

Είναι προφανές ότι ο μαζικός εμβολιασμός σε συνάρτηση με το “ανακάτεμα” των εμβολίων για τη δεύτερη και τρίτη δόση βρήκε απροετοίμαστη την ηλεκτρονική πλατφόρμα που καταχωρεί άλλ’ αντ’ άλλων στα πιστοποιητικά εμβολιασμού και αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα σε πολίτες που δεν θα δώσουν σημασία στο τι γράφει το πιστοποιητικό εμβολιασμού τους. Σε περίπτωση που δεν προωθηθούν διορθώσεις από την Αθήνα και μάλιστα άμεσα, τότε θα βρεθούν πολίτες με ανενεργά πιστοποιητικά εμβολιασμού σε 2 μήνες ενώ δεν θα πρέπει.

 

Μήνυση ετοιμάζει γονέας

Προβλήματα όμως αντιμετωπίζουν πολίτες στην προσπάθειά τους να υποβληθούν από τις δημόσιες δομές υγείας σε μοριακό έλεγχο, που θεωρείται αρκετά πιο αξιόπιστος σε σχέση με το rapid test. Επί της ουσίας φέτος το χειμώνα ο μοριακός έλεγχος έχει κοπεί ακόμα και σε ασθενείς με σοβαρά συμπτώματα σε περίπτωση που το rapid test τους δείχνει αρνητικούς, αν και υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις θετικών πολιτών στον κορονοϊό που συνέχιζαν να τον διασπείρουν “παραπλανημένοι” από το Rapid test γιατί δεν τους έκαναν μοριακό έλεγχο. Και σαν να μην έφτανε αυτό αντιμετωπίζουν εμπόδια και πολίτες που έχουν βγει θετικοί στον κορονοϊό, αλλά για να πάρουν το πιστοποιητικό νόσησης θα πρέπει να έχουν το αποτέλεσμα μοριακού ελέγχου. 

Πρόκειται για πολίτες από χωριά που αντιμετωπίζουν προβλήματα αν και θετικοί στον κορονοϊό για να κάνουν μοριακό έλεγχο, καθώς πλέον τα Κέντρα Υγείας δεν το αναλαμβάνουν στο σύνολό τους. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση ασθενούς από την περιοχή του Πολιχνίτου και συγκεκριμένα ενός 17χρονου μαθητή, οι γονείς του οποίου ζήτησαν απ’ το Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου να γίνει μοριακός έλεγχος στο παιδί τους, καθώς μόνο με αυτό το τεστ εκδίδεται το πιστοποιητικό νόσησης εισπράττοντας ωστόσο αρνητική απάντηση.  

Όπως μας είπε ο πατέρας του νεαρού που είναι συνδικαλιστής από τον αλιευτικό χώρο, ο κ. Κώστας Σάκκης «απευθυνθήκαμε στο Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου για να γίνει μοριακός έλεγχος στο γιο μας και μας είπαν ότι δεν μπορούν να μας καλύψουν, καθώς το Υπουργείο Υγείας δεν αναλαμβάνει το κόστος της κούριερ για την μεταφορά του δείγματος στην Αθήνα όπου γίνεται ο έλεγχος! Έπρεπε λοιπόν να μετακινηθούμε στην πλησιέστερη περιοχή και η σύζυγός μου με συμπτώματα Covid 19 αλλά αρνητικό rapid test πρέπει να μεταφέρει το παιδί μας σε άλλη δομή. Από το Κέντρο Υγείας Καλλονής μας είπαν ότι αναλαμβάνουν τη μεταφορά δειγμάτων για μοριακό έλεγχο, όχι όμως στη δική μας περίπτωση, καθώς εμείς υπαγόμαστε στον Πολιχνίτο και θα έπρεπε να μας κάνουν από το Κέντρο Υγείας του χωριού μας. Τελικά αποφασίσαμε να επωμιστούμε το οικονομικό κόστος και να απευθυνθούμε σε ιδιωτικό εργαστήριο της Καλλονής για να κάνουμε το μοριακό τεστ στο γιο μας και να τελειώνουμε. Είναι όμως ντροπή αυτά που συμβαίνουν στο χώρο της υγείας, να γίνονται εκπτώσεις στις εργαστηριακές εξετάσεις των νοσούντων από κορονοϊό και να υφιστάμεθα τέτοια ταλαιπωρία ή να μας καλούν να μετακινηθούμε σε άλλες περιοχές ενώ μπορεί να είμαστε φορείς του κορονοϊού και κανονικά θα έπρεπε να παραμείνουμε στα σπίτια μας», είπε ο κ. Σάκκης.

Ο γονέας χαρακτήρισε αδιανόητο να είναι αναγκασμένοι σε μία οικογένεια με θετικό κρούσμα και με υπόπτους ενδεχομένως και τους γονείς να έχουν κορονοϊό να πρέπει να μετακινηθούν σε άλλη περιοχή γιατί δεν αναλαμβάνει η μονάδα υγείας που λειτουργεί στον τόπο τους. «Από το Κέντρο Υγείας Πολιχνίτου μας είπαν ότι δεν μπορούν να κάνουν μοριακό έλεγχο στο παιδί μας, δεν μας είπαν όμως πως πρέπει να μεταβούμε στην περιοχή της Καλλονής. Θα μας βάλει κάποιο ταξί μέσα με κορονοϊό;»,  διερωτήθηκε ο ίδιος αγανακτισμένος, επισημαίνοντας: «Πρόκειται να προχωρήσω άμεσα στην κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς στην Εισαγγελία Μυτιλήνης σε βάρος των υπευθύνων του Κέντρου Υγείας Πολιχνίτου και του ΕΟΔΥ, που οφείλει να διασφαλίζει την εξυπηρέτηση των πολιτών της υπαίθρου από τις οικείες μονάδες και όχι να πρέπει να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές».

spot_img
- Advertisement -

More articles

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img