Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

«Ναυάγιο» πριν το πρώτο ταξίδι;

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Προβληματισμός για το αν αξίζει να εκτελεστούν τα δρομολόγια για ένα μήνα ή είναι προτιμότερη η αναβολή για του χρόνου 

Σε… «αχαρτογράφητα νερά» βρίσκεται ακόμη το ζήτημα της έναρξης δρομολογίων του Smyrna di Levante, που θα συνδέει Σμύρνη και Θεσσαλονίκη με ενδιάμεσο σταθμό τη Μυτιλήνη. Το πρώτο ταξίδι του πλοίου της Levante Ferries μεταφέρεται από εβδομάδα σε εβδομάδα, με τους εμπλεκόμενους φορείς να κάνουν λόγο για σχεδόν πλήρη διευθέτηση των γραφειοκρατικών εκκρεμοτήτων, χωρίς όμως να υπάρχει κανένα νεότερο ούτε για συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης των ταξιδιών, ούτε για κόστος εισιτηρίων. Και αυτό, καθώς περνάμε στον τελευταίο μήνα του διαστήματος εκτέλεσης του δρομολογίου, γεγονός που γεννά ερωτηματικά για το αν συμφέρει πλέον την εταιρεία να μπει στη διαδικασία αυτή για φέτος, ή το εγχείρημα «ναυαγεί» πριν το ξεκίνημά του και αναβάλλεται για του χρόνου.

Όπως έχουμε σημειώσει και σε παλαιότερα ρεπορτάζ, η αρχική έγκριση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αφορούσε την εκτέλεση του δρομολογίου από τον Αύγουστο έως και τον Οκτώβριο. Ωστόσο, εκ του αποτελέσματος και λόγω των γραφειοκρατικών δεδομένων που άλλαξαν εξαιτίας της συμπερίληψης του λιμανιού της Μυτιλήνης ως ενδιάμεσου σταθμού σε ένα διεθνές δρομολόγιο, ο Αύγουστος «χάθηκε». Οι μετέπειτα εκτιμήσεις έκαναν λόγο για ξεκίνημα των ταξιδιών από τα μέσα Σεπτέμβρη, αν όχι νωρίτερα, ωστόσο και αυτός ο ορίζοντας χάθηκε, όπως φαίνεται πως χάνεται και εκείνος του τέλους του τρέχοντος μήνα, αφού ήδη μετράμε 22 Σεπτέμβρη και δεν υπάρχει καμία επίσημη ημερομηνία, ούτε έχει ανοίξει φυσικά η διαδικασία κρατήσεων εισιτηρίων, για τα οποία δεν γνωρίζουμε καν το κόστος.

Σε αυτό το χρονικό σημείο, όμως, υπάρχουν κάποια δεδομένα, που θέτουν εν αμφιβόλω και το αν η εταιρεία θα μπει στη διαδικασία να ξεκινήσει τα ταξίδια της για έναν μήνα όλο κι όλο. Η ολοκλήρωση των δρομολογίων του καταμαράν από τη Σμύρνη είναι ίσως το μόνο στοιχείο, που θα μπορούσε να αξιολογηθεί θετικά, καθώς θα σήμαινε πως το Smyrna di Levante θα κάλυπτε «μονοπωλιακά» πια το ενδιαφέρον επισκεπτών για τη Λέσβο, αλλά από την άλλη πλευρά και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης οι όποιες ανάγκες καλύπτονται από τη Blue Star. Ωστόσο κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πόσο μεγάλο είναι αυτό το ενδιαφέρον από τα απέναντι παράλια και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι βασικοί προορισμοί του δρομολογίου είναι η Σμύρνη και η Θεσσαλονίκη και είναι άγνωστη η εκδήλωση του ενδιαφέροντος που υπάρχει αυτή την εποχή και από τα δύο λιμάνια για ένα τέτοιο ταξίδι, με τον μόνο παράγοντα που μπορεί να το «σώζει» για φέτος να είναι αν θεωρείται συμφέρουσα η εκτέλεση του δρομολογίου ποντάροντας στη μεταφορά φορτηγών με το πλοίο.

Ένα άλλο δεδομένο, που δημιουργεί κι αυτό με τη σειρά του ερωτηματικά, είναι το ότι εδώ και λίγες εβδομάδες το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) ενέκρινε ομόφωνα τη δρομολόγηση του Smyrna di Levante στις γραμμές ΚΥΛΛΗΝΗ – ΖΑΚΥΝΘΟΣ και ΚΥΛΛΗΝΗ – ΠΟΡΟΣ για την περίοδο 2022 – 2023. Γεγονός, που σύμφωνα με πληροφορίες αποδίδεται σε συνήθεις γραφειοκρατικές διαδικασίες για το πώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες «δεσμεύουν» πλοία τους σε γραμμές, αλλά από την άλλη – ακόμη και αν στην ιστοσελίδα της εταιρείας το συγκεκριμένο πλοίο δεν αναφέρεται στα εν λόγω δρομολόγια – κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πως εκεί που φαίνεται ο καπνός, δεν υπάρχει και η «φωτιά», ή πιο συγκεκριμένα η απόφαση της Levante Ferries να τοποθετήσει το Smyrna στο Ιόνιο και να ξεκινήσει την εκτέλεση του Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη – Σμύρνη από του χρόνου.

Πιο πιθανό να ταξιδέψει στο Ιόνιο το Smyrna di Levante παρά να εκτελέσει το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη – Σμύρνη φέτος

Η περίπτωση του Αιγαίου

Θα πρέπει να θυμίσουμε, βέβαια, πως το όνομα της Levante «παίζει» και για τους διαγωνισμούς των ακτοπλοϊκών γραμμών του Αιγαίου, οι οποίοι θα τρέξουν αυτό το διάστημα. Σε αυτούς περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η εκτέλεση του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (και όχι μόνο τους χειμερινούς μήνες, όπως ίσχυε μέχρι και πέρυσι), το οποίο συζητιέται πως θα διεκδικήσει η εταιρεία. Θα βρει απέναντί της, όμως, τουλάχιστον τη Blue Star, που προφανώς θα επιδιώξει να κρατήσει το συγκεκριμένο δρομολόγιο που εκτελεί μέχρι σήμερα.

 

Πρόωροι πανηγυρισμοί

Με αυτά και μ’ αυτά βέβαια, μας βγαίνουν «ξινοί» και οι πρόωροι πανηγυρισμοί, οι οποίοι βέβαια κάθε άλλο παρά αδικαιολόγητοι ήταν. Θυμίζουμε πως η έγκριση του Σ.Α.Σ. για τη συμπερίληψη της Μυτιλήνης ως ενδιάμεσου σταθμού στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Σμύρνη της Levante και μάλιστα με δύο δρομολόγια κάθε εβδομάδα, ήρθε σε μια περίοδο όπου αφενός είχε σταματήσει για ένα ακόμη καλοκαίρι η σύνδεση της Λέσβου με το λιμάνι της συμπρωτεύουσας, αφετέρου το εδώ και χρόνια ζητούμενο της σύνδεσης με τη Σμύρνη επιτέλους θα καλυπτόταν και αυτό. Δικαιολογημένα, λοιπόν, χαιρόμασταν για εκείνη την εξέλιξη που θα άλλαζε την τοποθέτηση του νησιού μας στον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας. 

Παρ’ όλα αυτά, όπως διαφαίνονται τα πράγματα, προς το παρόν τουλάχιστον, αν δεν ξεκινούσε τα δρομολόγιά του το καταμαράν από τη Σμύρνη και το ταχύπλοο της SeaJets από τη Θεσσαλονίκη, θα… μέναμε με τη χαρά, και τους δύο αυτούς προορισμούς θα τους «ξεχνούσαμε» για φέτος το καλοκαίρι.

spot_img

More articles

spot_img