Νέος διαγωνισμός θα διεξαχθεί από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για την ασφαλτόστρωση του δρόμου Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου, που ταλαιπωρεί εδώ και δεκαετίες τους φορείς και κυρίως τους κατοίκους, οι οποίοι ζητούν να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια για τις μετακινήσεις τους. Μετά από την δυσμενή εξέλιξη εγκατάλειψης του έργου από τον ανάδοχο που είχε προκύψει στον πρώτο διαγωνισμό, η λύση της επαναδημοπράτησης ήταν μονόδρομος για την Περιφερειακή Αρχή. Στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής αποφασίστηκε η διεξαγωγή του νέου διαγωνισμού που αναμένεται να βγει στον αέρα στις αρχές του 2024.
Όπως δήλωσε στα “Νέα της Λέσβου” ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, «τα εμπόδια προκύπτουν για να τα ξεπερνάμε και μέσα σε αυτά ήταν και η εμπλοκή που παρουσιάστηκε με τον δρόμο Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου. Προχωράμε στην επαναδημοπράτηση του έργου το ταχύτερο δυνατό και μεταφέραμε ήδη την χρηματοδότηση των 5 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Δυστυχώς ήταν πολλοί οι φάκελοι έργων που βρίσκονταν σε εκκρεμότητα όταν αναλάβαμε και ένας – ένας παίρνει τον δρόμο του για την ανάπτυξη των νησιών μας».
Η ιστορία του έργου αυτού ξεκίνησε το 2012, όταν ο τότε αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Χαράλαμπος Αθανασίου, εξασφάλισε το ποσό του 1,8 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων για την συνέχιση της μελέτης βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε όλο τον δρόμο (ασφαλτοστρωμένο και μη). Η πρώτη φάση του έργου αυτού δημοπρατήθηκε το Νοέμβριο του 2014, με προϋπολογισμό 250.000 ευρώ και υλοποιήθηκε το 2015. Δεδομένου όμως ότι δεν υπήρχε έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, η οποία μάλιστα βρίσκεται εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000, δόθηκε εντολή στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λέσβου για την σύνταξη φακέλου μελέτης.
Ο σχετικός φάκελος κατατέθηκε τον Μάρτιο του 2016 στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, η οποία μετά την ολοκλήρωση της χρονοβόρας διαδικασίας γνωμοδοτήσεων από όλους τους αρμόδιους φορείς και τα Υπουργεία, εξέδωσε απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων τον Ιούνιο του 2017.
Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά του ο Κ. Μουτζούρης κάλεσε τον συγκοινωνιολόγο, Κώστα Ζέκο, να βγάλει από τα συρτάρια την μελέτη και στη συνέχεια έτρεξαν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου, αλλά όπως αποδεικνύεται αυτό δεν ήταν αρκετό για να ικανοποιηθεί το χρόνιο αίτημα των κατοίκων των δύο περιοχών, οι οποίοι θα πρέπει να περιμένουν την διεξαγωγή του νέου διαγωνισμού τους επόμενους μήνες.