Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Οργανώνονται οι φορείς για την κρουαζιέρα

Άρθρα & Δημοσιεύσεις

Τελευταία Άρθρα & Ειδήσεις


  • Το Επιμελητήριο αναλαμβάνει τον συντονισμό της σύστασης ομάδας εργασίας για την κρουαζιέρα
  • Υποδομές ζητούν οι πράκτορες, προτεραιότητα το brand name, σύμφωνα με την Περιφέρεια

Η σημερινή προσέγγιση του κρουαζιερόπλοιου Norwegian Gateway υπήρξε αφορμή για την πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου χθες, που είχε περισσότερο τον χαρακτήρα μιας σύσκεψης φορέων, υπό τον συντονισμό του Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη. Παρουσία των δημοσιογράφων, οι εκπρόσωποι φορέων αναφέρθηκαν στην ετοιμότητά τους για να υποδεχτούν το μεγάλο κρουαζιερόπλοιο, αλλά δόθηκε και έμφαση στις απαραίτητες ενέργειες ώστε η Λέσβος να τοποθετηθεί πολύ καλύτερα στον χάρτη της κρουαζιέρας. Κατά τη συζήτηση, ωστόσο, ήταν εμφανής η διχογνωμία ως προς το τι απαιτείται να αλλάξει, αλλά και το γεγονός ότι βρισκόμαστε ακόμη σε μια φάση… ανταλλαγής απόψεων για το θέμα της κρουαζιέρας τη στιγμή που το πρόγραμμα για το 2022 έχει ήδη κλείσει και οι όποιες άμεσες ενέργειες θα πρέπει να στοχεύουν στην μεθεπόμενη χρονιά.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, πέρα από τον τουριστικό πράκτορα Ηλία Πίκουλο, το παρών έδωσαν ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Βαγγέλης Μυρσινιάς, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Παναγιώτης Χατζηκυριάκος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Γιάννης Μουτζούρης, και ο Αντιπρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, Κώστας Παπαδόπουλος. Σκοπός της συνάντησης, όπως αυτός αναφέρθηκε από τον Περιφερειάρχη, ήταν οι φορείς να συζητήσουν τους τρόπους με τους οποίους αφενός θα διευκολυνθούν οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, αφετέρου θα αυξηθεί το κατά κεφαλήν δαπανούμενο ποσό για τους επιβάτες τους στην αγορά της Λέσβου. 

Από την πλευρά του ο κ. Πίκουλος υπογράμμισε πως στο κρουαζιερόπλοιο επιβαίνουν 1.722 άτομα, 118 από τα οποία Έλληνες από τη Ρόδο, και πως προγραμματίζονται μετακινήσεις 10-12 λεωφορείων για κοντινές εκδρομές σε Αγιάσο, Καγιάνι και Μανταμάδο, με τους υπόλοιπους να κατεβαίνουν στην πόλη της Μυτιλήνης. Έτοιμος να τους υποδεχτεί δήλωσε και ο Εμπορικός Σύλλογος, με τον Γιάννη Μουτζούρη να επισημαίνει πως όπως συνέβη και με το προηγούμενο κρουαζιερόπλοιο, έτσι και σε αυτό θα διατεθούν χάρτες, αναμνηστικές μινιατούρες ούζου και θα υπάρχει και ξεναγός για να διευκολύνει τις βόλτες τους στο κέντρο της πόλης. «Δεν προσδοκούμε τόσο στον τζίρο των καταστημάτων μας, όσο το να γνωρίσουν οι τουρίστες την Μυτιλήνη», σχολίασε ο κ. Μουτζούρης.

Πιο γενικές οι τοποθετήσεις των εκπροσώπων των υπόλοιπων φορέων, όπου ο κ. Μυρσινιάς σημείωσε τις έως τώρα ενέργειες του Επιμελητηρίου, τις οποίες χαρακτήρισε πιο επιθετικές. «Κάναμε μια πιο επιθετική προσέγγιση για να διεκδικήσουμε τον χώρο που μας αναλογεί στην κρουαζιέρα», δήλωσε επισημαίνοντας την ανάγκη προετοιμασίας μιας σοβαρής και τεκμηριωμένης πρότασης, που θα απευθύνεται στις εταιρείες κρουαζιέρας και δεν θα επιδέχεται αμφισβήτηση. «Η κρουαζιέρα δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Απαιτεί προεργασία και σοβαρότητα», τόνισε ο κ. Χατζηκυριάκος, χαιρετίζοντας και την προτροπή του Εμπορικού Συλλόγου να μείνουν τα καταστήματα ανοικτά.  

 

Διχογνωμία για υποδομές

Η αναφορά του Προέδρου της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων στη δημιουργία ντόκου για την πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Μυτιλήνης έκανε φανερή και την διχογνωμία μεταξύ των φορέων για τα ζητήματα υποδομών. «Με τον ντόκο θα αλλάξει η εικόνα και η δημιουργία του θα έχει αναμφισβήτητα αποτελέσματα», σχολίασε ο κ. Χατζηκυριάκος, ενώ θυμίζουμε πως και ο κ. Πίκουλος έχει αναφερθεί στην ανάγκη δημιουργίας υποδομών για να μην βασίζεται η προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων στις καιρικές συνθήκες. Ωστόσο δεν φαίνεται να συμφωνεί με αυτό η Περιφέρεια και το Λιμενικό Ταμείο.

Ο Κώστας Μουτζούρης – επικαλούμενος και την ιδιότητα του ως Λιμενολόγος – σημείωσε πως δεν είναι ο ντόκος αυτός που θα αλλάξει την εικόνα της κρουαζιέρας, αντιπαραθέτοντας την περίπτωση της Σαντορίνης όπου επίσης δεν δένουν τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του νησιού, παρ’ όλα αυτά αποτελεί τον δημοφιλέστερο ελληνικό προορισμό. Αντίθετα, υποστήριξε πως το brand name είναι αυτό που θα φέρει περισσότερα κρουαζιερόπλοια, με τον κ. Παπαδόπουλο να συνηγορεί. «Δεν παίζουν ρόλο οι υποδομές στο λιμάνι, αλλά οι “εσωτερικές” υποδομές», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, αναφέροντας ωστόσο ότι ο ντόκος περιλαμβάνεται στο περιβόητο master plan του λιμανιού της Μυτιλήνης, του οποίου η υλοποίηση όμως αναμφισβήτητα έχει καθυστερήσεις. 

 

Το «ορφανό» brand name

Την ίδια στιγμή που αναδείκνυαν τη σημασία του δυνατού brand name που θα προσελκύσει κρουαζιερόπλοια στη Λέσβο, οι εκπρόσωποι φορέων δεν φάνηκαν έτοιμοι να συζητήσουν οτιδήποτε συγκεκριμένο για το ζήτημα αυτό. Μάλιστα, όταν ρωτήθηκε ο Περιφερειάρχης για το θέμα… «πέταξε το μπαλάκι» στον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου σαν να υπονοούσε πως αυτό αποτελεί ευθύνη των φορέων και πως δεν εμπλέκεται η Περιφερειακή Αρχή. Εν μέσω μιας σχετικής αμηχανίας, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου θύμισε την ύπαρξη του Οργανισμού Τουριστικής Ανάπτυξης Λέσβου, ο οποίος δημιουργήθηκε πριν λίγα χρόνια αλλά πρακτικά δεν λειτούργησε ποτέ. 

«Ο ΟΤΑΛ είναι ένα θαυμάσιο εργαλείο, που πρέπει να ενεργοποιήσουμε για να ασχοληθεί με το τουριστικό προϊόν της Λέσβου συνολικά», σημείωσε ο κ. Μυρσινιάς, αναδεικνύοντας τη σημασία του, με τον κ. Χατζηκυριάκο να επισημαίνει πως πλέον ο τομέας του τουρισμού εξειδικεύεται και η ύπαρξη διαφορετικών ομάδων εργασίας για κάθε «κομμάτι» του είναι μια προσέγγιση περισσότερο ευέλικτη και αποτελεσματική. «Κάντε ομάδα για την κρουαζιέρα», πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης και κάπως έτσι κατέληξαν στη σύσταση μιας ομάδας, ειδικά για τον τομέα της κρουαζιέρας, τη δημιουργία της οποίας θα συντονίσει το Επιμελητήριο.

Μένει, ωστόσο, η ομάδα αυτή όχι μόνο να λειτουργήσει, αλλά να φέρει και αποτελέσματα σε ένα σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε ο κ. Πίκουλος, έχουν ήδη προγραμματιστεί περίπου 10 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων για το 2022 κι από εκεί και πέρα… στοχεύουμε στις έκτακτες. Υπάρχει, όμως, ακόμη περιθώριο για καλύτερο «πλασάρισμα» στην αγορά της κρουαζιέρας για το 2023.

spot_img

More articles

spot_img