Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου, 2021

«Πειράματα» στις πλάτες μαθητών και γονέων


  • Αγωνία σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς από τους χειρισμούς του Υπουργείου Παιδείας να επιμένει να κρατά ανοιχτά τμήματα με θετικά περιστατικά 
  • Η «δημιουργική στατιστική» της Υπουργού Νίκης Κεραμέως εντείνει τη διασπορά του κορονοϊού στην εκπαιδευτική κοινότητα

Τα δεκάδες νέα κρούσματα σε μαθητές και μαθήτριες σχολείων της Λέσβου που δηλώθηκαν χθες στις αρμόδιες Διευθύνσεις δείχνουν, με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο, πως η διασπορά του κορονοϊού στην εκπαιδευτική κοινότητα είναι αρκετά έντονη και δεν περιορίζεται. Διασπορά, που φαίνεται πως δεν μπορεί να ανακόψουν τα απλά στοιχειώδη μέτρα που λαμβάνονται για την πανδημία εντός του σχολικού περιβάλλοντος, όταν τα πρωτόκολλα που έχει προβλέψει το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων για τη λειτουργία των σχολικών τμημάτων αποδεικνύονται όχι απλά ευέλικτα, αλλά και εκ του αποτελέσματος επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία, καθιστώντας τα σχολεία «μίνι επιδημιολογικές βόμβες».

Στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Λέσβου δηλώθηκαν χθες 44 νέα κρούσματα σε μαθητές και μαθήτριες σχολείων του νησιού μας. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είχαμε 19 περιπτώσεις παιδιών, που βρέθηκαν θετικά στον κορονοϊό (4 στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, 3 στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, από 2 σε Δημοτικό Σχολείο Λουτρών, 4ο και 8ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, 3o Δημοτικό Σχολείο Πλωμαρίου και Δημοτικό Σχολείο Νέων Κυδωνιών και από 1 στο Νηπιαγωγείο Νέων Κυδωνιών και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Πλωμαρίου), όπως επίσης και 3 εκπαιδευτικούς στο 7ο και 10ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Πλωμαρίου. Πιο άσχημη η εικόνα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου εντοπίστηκαν 25 νέα κρούσματα, και πιο συγκεκριμένα από 6 στο ΕΠΑΛ Καλλονής και στο ΓΕΛ Αγιάσου, 5 στο Γυμνάσιο Θερμής, από 2 στο Γυμνάσιο Αγίας Παρασκευής και στο 1ο ΕΠΑΛ Μυτιλήνης και από 1 στο 3ο και στο 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, στο 2ο ΕΠΑΛ Μυτιλήνης, στο 2ο ΓΕΛ Μυτιλήνης, ενώ σε αυτά προστίθεται και 1 κρούσμα εκπαιδευτικού. Σε επίπεδο Νομού, προστίθενται 4 κρούσματα σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Λήμνο με το σύνολο των κρουσμάτων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να φτάνουν τα 52.

Τα παραπάνω δεδομένα και η πορεία της διασποράς κάνουν σχεδόν βέβαιο το κλείσιμο και δεύτερου τμήματος στο ΕΠΑΛ Καλλονής μετά από αυτό που είναι ήδη κλειστό, ενώ θυμίζουμε πως ήδη δεν λειτουργεί ένα τμήμα και στο 3ο Δημοτικό Σχολείο του Πλωμαρίου. Τα μόλις 3 τμήματα, που έχουν κλείσει ωστόσο, παρά τους αυξημένους αριθμούς κρουσμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα της Λέσβου είναι ενδεικτικά των βαθύτερων προβλημάτων που υπάρχουν πανελλαδικά στην προσέγγιση του Υπουργείου Παιδείας.

 

Δημιουργική στατιστική

Το πρόβλημα προκύπτει από τη στιγμή που η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, επιμένει να βλέπει μια διαφορετική εικόνα από αυτή που πραγματικά ισχύει για τα σχολεία. Έχουμε αναφερθεί ξανά στο πόσο προβληματική είναι η πρόβλεψη του να τίθεται σε καραντίνα ένα σχολικό τμήμα μόνο εφόσον βρίσκεται θετικό στον κορονοϊό το 50% + 1 των μαθητών και μαθητριών, που φοιτούν σε αυτό. Όμως πολλά είναι τα τμήματα που από την αρχή της χρονιάς αλλά και μετά από τις πολλές συγχωνεύσεις που έγιναν σε όλη την Ελλάδα έχουν αρκετούς μαθητές θετικούς, με αποτέλεσμα να μην είναι εύκολο να κλείσουν. Ακόμη και για τις περιπτώσεις των τμημάτων που κλείνουν στη Λέσβο, αναφερόμαστε σε ολιγομελή τμήματα όπου ο αριθμός των κρουσμάτων πιάνει πιο γρήγορα το όριο για να τεθούν αυτά σε καραντίνα. 

Η κ. Κεραμέως προχωρά σε μια… δημιουργική στατιστική, βασιζόμενη στον αριθμό των κλειστών τμημάτων για να διαπιστώσει αν στην εκπαιδευτική κοινότητα υπάρχει διασπορά, αναφέροντας πως το γεγονός ότι τα κλειστά τμήματα είναι ελάχιστα δείχνει πως δεν υπάρχει εξάπλωση του κορονοϊού στα σχολεία. Επιπλέον κάνει σημαία της την μείωση του ποσοστού των παιδιών επί του γενικού πληθυσμού, που εμφανίζονται θετικά στον κορονοϊό. Κάτι που δεν ισχύει, όχι όμως γιατί είναι λιγότερα τα παιδιά στα οποία εμφανίζονται κρούσματα, αλλά επειδή είναι συγκριτικά περισσότεροι οι ενήλικες. Για την ακρίβεια, +44% ήταν η αύξηση των κρουσμάτων σε παιδιά την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.

 

Το αποτέλεσμα…

Το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, όμως, αποτυπώνεται καθημερινά στην καταγραφή νέων κρουσμάτων. Το πρόβλημα που προκύπτει από αυτή είναι εξαιρετικά σημαντικό και δεν περιορίζεται απλά στην ανησυχία των γονέων, που διαπιστώνουν πως στέλνουν τα παιδιά τους σε ένα περιβάλλον όπου με διαπιστωμένα κρούσματα υπάρχει υψηλό ρίσκο νόσησης. Το κυριότερο είναι πως με την προσέγγιση που ακολουθείται από την κ. Κεραμέως, τα σχολεία καταλήγουν να είναι μια από τις πιο σημαντικές εστίες εξάπλωσης του κορονοϊού στον γενικό πληθυσμό.