Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, 2021

Προκαλούν οι ανεμβολίαστοι ιερείς


  • Το πρόβλημα για τη Μητρόπολη Μυτιλήνης δεν είναι τόσο οι ανεμβολίαστοι ιερείς όσο ο πυρήνας που φέρεται να έχουν συγκροτήσει όσοι από αυτούς δηλώνουν αντιεμβολιαστές

Ζήτημα ημερών, αν όχι και ωρών, είναι να ζητήσει ο Μητροπολίτης Ιάκωβος από τους συνεργάτες του τα πιστοποιητικά εμβολιασμού των ανεμβολίαστων μέχρι πρότινος ιερέων των Ενοριών που υπάγονται στη Μητρόπολη Μυτιλήνης. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τους 32 περίπου ιερείς που παρέμεναν το προηγούμενο διάστημα ανεμβολίαστοι έχουν προσκομίσει πιστοποιητικά εμβολιασμού λιγότεροι από 5, ενώ αρκετοί φαίνεται να προσκομίζουν πιστοποιητικά νόσησης καθώς κόλλησαν τον κορονοϊό!

Υπενθυμίζουμε ότι ο Σεβασμιώτατος στις 3 Νοεμβρίου με Εγκύκλιό του είχε δώσει διορία μιας εβδομάδας στους ανεμβολίαστους ιερείς να εμβολιαστούν, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση θα τεθούν σε αργία και θα στερηθούν το μισθό τους μέχρι να κάνουν το εμβόλιο. Παρότι, όπως είχαν γράψει στο δημοσίευμά τους στις 4 Νοεμβρίου τα Νέα της Λέσβου, νομικά κάτι τέτοιο δεν καλύπτεται για να εφαρμοστεί εντούτοις ο Μητροπολίτης Ιάκωβος έκανε με αυτό τον τρόπο μία ύστατη προσπάθεια να θορυβήσει τους ιερείς για να ολοκληρώσουν τον εμβολιασμό τους.

 

Έχουν συγκροτήσει πυρήνα οι ανεμβολίαστοι;

Το ζήτημα ωστόσο δεν έχει να κάνει τόσο με επιφυλάξεις εφημέριων στο να κάνουν τα εμβόλια, αλλά ίσως ακόμα και με το ενδεχόμενο συγκρότησης πυρήνα αντιεμβολιασμού μεταξύ ιερέων που υπηρετούν σε ενορίες της Μητρόπολης Μυτιλήνης. Μάλιστα οι παπάδες που δηλώνουν αντιεμβολιαστές στο ποίμνιό τους, φαίνεται να έχουν μεταξύ τους επικοινωνία ώστε να συντονίζουν τη δράση και τη στάση τους.

Αν και θα περίμενε κανείς από τους κληρικούς να γίνονταν ιεραπόστολοι των μαζικών εμβολιασμών παροτρύνοντας τους πιστούς με αυτό τον τρόπο να προστατέψουν την ανθρώπινη ζωή που είναι το πολυτιμότερο αγαθό που τους χάρισε ο Κύριος κατά την Εκκλησία μας, η τακτική που ακολουθούν όχι μόνο είναι αντίθετη στους εμβολιασμούς, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει να γίνεται πιεστική στο ποίμνιο για την αποτροπή των εμβολιασμών και αυτός είναι ένας ολισθηρός δρόμος, έστω και αν ακολουθείται από λίγους εφημέριους!

 

«Αν εμβολιαστείς μην ξανάρθεις»

Τα «Νέα της Λέσβου» αποκαλύπτουν σήμερα δύο σοβαρά περιστατικά για τη στάση συγκεκριμένων ιερέων, οι οποίοι εμμέσως πλην σαφώς απειλούν τους πιστούς ότι αν εμβολιαστούν δεν έχουν θέση στην Εκκλησία. Η μια περίπτωση αφορά ενορία κοντά στη Μυτιλήνη, όπου ο ιερέας προειδοποίησε μία γυναίκα της οποίας ήταν ο πνευματικός, όταν τον ρώτησε στην εκκλησία για τα εμβόλια, ότι «αν κάνεις το εμβόλιο μην έρθεις να σε εξομολογήσω». Η στάση αυτή του κληρικού αν μη τι άλλο δείχνει ότι με την ιδιότητα του πνευματικού προσπαθεί να αποτρέψει τους εμβολιασμούς και για τους άλλους και γι’ αυτό άλλωστε και ο ίδιος έχει προσβληθεί από τον κορονοϊό.

 

Το «θερμό επεισόδιο» της Γέρας

Μόλις την Κυριακή σε ενορία της Γέρας σημειώθηκε «θερμό επεισόδιο» όταν κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας μπήκε μέσα στο ναό κάτοικος – αρνητής των εμβολιασμών και της μάσκας. Αυτό προκάλεσε την εύλογη αντίδραση των πιστών που εκκλησιάζονταν εκείνη την ώρα, ζητώντας παρέμβαση των υπευθύνων του ναού για την απομάκρυνση του μη εμβολιασμένου ατόμου ή στην έσχατη περίπτωση να τον υποχρεώσουν να φορέσει μάσκα. Όμως όχι μόνο δεν έγινε αυτό, αλλά ο ιερέας της εκκλησίας έβγαλε ένα «πύρινο κήρυγμα» με το οποίο υπερασπιζόταν τον αρνητή και την ελευθερία για μη χρήση της μάσκας μέσα στους ναούς, απειλώντας τους ενορίτες ότι αν δεν βάλουν μυαλό θα πηγαίνει να κάνει κηρύγματα σε άλλους ναούς, εκτός του συγκεκριμένου για τον οποίο αμείβεται.

Από τα παραπάνω δύο περιστατικά αναδεικνύεται το μέγεθος του προβλήματος στα όρια της Μητρόπολης Μυτιλήνης από ιερείς που προσπαθούν, εκτός από την ατομική τους στάση για το αν θα εμβολιαστούν οι ίδιοι ή τα οικογενειακά τους πρόσωπα,  να επηρεάσουν και τους κατοίκους των χωριών στα οποία δραστηριοποιούνται και μάλιστα αυτή η προσπάθεια επιρροής γίνεται κατά κάποιο τρόπο με bullying στους πιστούς που παρακολουθούν σαστισμένοι. Πρέπει, δε, να σημειώσουμε ότι κάποιοι από αυτούς τους παπάδες έχουν, όπως ήταν αναμενόμενο, ήδη νοσήσει από τον κορονοϊό και αυτό σημαίνει πως το να παρακινούν τους πιστούς να μην εμβολιαστούν αυτό γίνεται εκ του ασφαλούς από πλευράς τους, καθώς οι ίδιοι έχουν αντισώματα για 6 μήνες και δεν κινδυνεύουν όσο οι ανεμβολίαστοι!

 

Η άλλη πλευρά

Η πλειοψηφία των ιερέων της Μητρόπολης Μυτιλήνης είναι ένθερμοι υποστηρικτές των εμβολιασμών απορρίπτοντας κάθε ισχυρισμό των αντιεμβολιαστών συναδέλφων τους και κάθε σύνδεση του εμβολίου με σκοτεινές δυνάμεις, που είναι και το επιχείρημα που επικαλούνται λοιδορώντας τους ιερείς που εμβολιάζονται! Ωστόσο όσοι ιερείς είναι υπέρ των εμβολίων δεν πτοούνται από την μικρή μειοψηφία των συναδέλφων τους που κυνηγούν μάγισσες.  Και όχι μόνον αυτό, αλλά προσπαθούν και με δική τους πρωτοβουλία να βάζουν τάξη στους ναούς και προς τούτο αξίζει να αναφερθούμε σε εφημέριο οικισμού των νότιων προαστίων της Μυτιλήνης, ο οποίος στο τέλος του εκκλησιάσματος την Κυριακή – καθώς από τη Δευτέρα θα επιβαλλόταν ο έλεγχος για την προσκόμιση αρνητικού rapid test ή πιστοποιητικού νόσησης ή πιστοποιητικού εμβολιασμού σε όσους θα έμπαιναν στους ναούς, και καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα από την εκκλησία του να κάνει αυτόν τον έλεγχο – ζήτησε από τους ανεμβολίαστους να αποφεύγουν να επισκέπτονται το ναό,  καλώντας τους να σπεύσουν στο πλησιέστερο Εμβολιαστικό Κέντρο και να κάνουν το εμβόλιο. Ωστόσο μία ημέρα αργότερα η Ιερά Σύνοδος ουσιαστικά ανακάλεσε την Εγκύκλιο για έλεγχο των πιστοποιητικών στις εκκλησίες.

 

Οι δύο Μητροπόλεις

Σε ό,τι αφορά τους ανεμβολίαστους κληρικούς, την ώρα που οι ιερείς της Μητρόπολης Μυτιλήνης αναμένουν τις αποφάσεις του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Ιακώβου για το πώς θα χειριστεί αυτό το θέμα και κυρίως πώς θα σταματήσει την προπαγάνδα που γίνεται σε συγκεκριμένες ενορίες κατά των εμβολίων και της μάσκας,  ο Άγιος Μηθύμνης Χρυσόστομος δεν έχει τον ίδιο “πονοκέφαλο”, καθώς το σύνολο των κληρικών της Μητρόπολης Μηθύμνης φέρονται εμβολιασμένοι. Το γενικότερο ζήτημα για τη Μητρόπολη Μυτιλήνης δεν έχει να κάνει τόσο με το αν είναι 10 ιερείς ανεμβολίαστοι ή αν έχουν άλλοι 10 πιστοποιητικά νόσησης και έχουν εμβολιαστεί 3-4  ή λιγότεροι, αλλά ο ρόλος που παίζει συγκεκριμένος αριθμός εφημέριων συγκροτώντας ουσιαστικά έναν αντιεμβολιαστικό πυρήνα στους κόλπους της τοπικής Εκκλησίας και προσπαθώντας να αποτρέψουν πολίτες να προχωρήσουν στον εμβολιασμό τους.

Επίσης πολύς λόγος γίνεται και για τη λήψη των προβλεπόμενων μέτρων κατά το εκκλησίασμα στη μονή του Αγίου Ραφαήλ τόσο ως προς την χρήση της μάσκας, όσο και ως προς τον αριθμό των πιστών που παρακολουθούν τη Θεία Λειτουργία. Σημειωτέον ότι στη Μονή λειτουργούν ιερείς της Μητρόπολης Μυτιλήνης, οι οποίοι όμως μέχρι τώρα όλως περιέργως δεν έχουν αναφέρει στη Μητρόπολη ότι υπάρχουν τέτοια ζητήματα.

 

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος

Αν και η διαρκής Ιερά Σύνοδος ήταν αυτή που ανακοίνωσε την εφαρμογή μέτρων ελέγχου για την είσοδο των πιστών στους ναούς, την ημέρα που αυτά επρόκειτο να ξεκινήσουν να εφαρμόζονται, δηλαδή μόλις τη Δευτέρα, με ανακοίνωσή της ανακάλεσε δηλώνοντας αναρμόδια. Αυτό φυσικά έχει να κάνει και με την αντικειμενική αδυναμία σε πολλούς και κυρίως ναούς μικρών ενοριών να γίνεται ο έλεγχος κατά την είσοδο των πιστών, καθώς δεν υπάρχει το διαθέσιμο προσωπικό.

Υπενθυμίζουμε ότι στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο συμμετέχει για αυτήν την περίοδο ο Μητροπολίτης Μυτιλήνης Ιάκωβος. Αναλυτικά η ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου:

«Συνήλθε, σήμερα, Δευτέρα 22 Νοεμβρίου 2021, μέσω τηλεδιασκέψεως, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 165ης Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία η Διαρκής Ιερά Σύνοδος εξέτασε τα δεδομένα που διαμορφώνονται με τα νέα μέτρα που ισχύουν από σήμερα στους χώρους λατρείας κατά την τέλεση θρησκευτικών ακολουθιών.

Μετά την Εισήγηση του Μακαριωτάτου Προέδρου και την τοποθέτηση όλων των Σεβασμιωτάτων Ιεραρχών αποφάσισε ομοφώνως τα κάτωθι:

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συμπαρίσταται ολόθυμα στην μεγάλη προσπάθεια της Ελληνικής Κυβερνήσεως για την μη περαιτέρω εξάπλωση της πανδημίας. Υπενθυμίζει δε ότι η Εκκλησία από την πρώτη στιγμή στάθηκε αρωγός της Πολιτείας στην προσπάθεια αυτή με λόγο συναινετικό και λόγο ευθύνης.

Ομοίως συμμερίζεται την μεγάλη προσπάθεια από μέρους των ιατρών και των νοσηλευτών μας για την αντιμετώπιση της πανδημίας και συμπαρίσταται τόσο πρακτικά, όσο και ηθικά προτρέποντας όλους να εμβολιαστούν σύμφωνα με τις υποδείξεις της ιατρικής κοινότητας, ελεύθερα και αβίαστα.

Σταθερή θέση της Εκκλησίας μας είναι ότι η επιλογή του εμβολιασμού δεν αποτελεί ζήτημα ορθής πίστεως ή ομολογίας, αλλά αντικείμενο της ιατρικής επιστήμης και πράξη ατομικής και κοινωνικής ευθύνης. Κάθε δε αντίθετη άποψη, ακόμα και Κληρικών, δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία διοικείται και εκφράζεται επισήμως μόνο από την Ιερά Σύνοδο.

Αναφορικά προς την Κοινή Υπουργική Απόφαση 72486/19.11.2021 (Β’ 5401), σύμφωνα με την οποία οι πιστοί, όταν εισέρχονται στους Ιερούς Ναούς για να μετάσχουν σε Ιερές Ακολουθίες και να λατρεύσουν τον Αληθινό Θεό, οφείλουν να έχουν τα προβλεπόμενα πιστοποιητικά, θεωρεί ότι η συμμόρφωση των πιστών προς την Κ.Υ.Α. δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί από το εργατικό (νεωκόροι) ή εθελοντικό προσωπικό των Ιερών Ναών, καθώς αυτό δεν έχει ούτε δυνατότητες, ούτε αρμοδιότητες φύλαξης, ούτε δημόσιες (π.χ. αστυνομικές) εξουσίες.

Παραμένει σταθερή στο υπ’ αριθμ. 4766/2205/4.11.2021 Εγκύκλιο Σημείωμά Της, με το οποίο απευθύνει και πάλι έκκληση στον ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό να τηρούν επακριβώς άπαντα τα μέτρα προστασίας για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού και προτρέπει πατρικώς για την πραγματοποίηση του υποδεδειγμένου από την ιατρική κοινότητα εμβολιασμού, ως ουσιαστικού μέτρου προστασίας κατά της πανδημίαςιδίως κατά την τρέχουσα συγκυρία για όσους είναι μεγαλύτεροι των 65 ετών, καθώς και την διενέργεια διαγνωστικών ελέγχων από όσους δεν έχουν εμβολιασθεί.

Απευθύνεται στην αίσθηση ευθύνης και το φιλότιμο του ιερού Κλήρου και του πιστού Λαού και προτρέπει:

1) Να παραμένουν άρρηκτα ενωμένοι υπό την σκέπη της Μητέρας Εκκλησίας με υπακοή στην Ιερά Σύνοδο και στους Σεβασμιωτάτους Ποιμενάρχες, αποφεύγοντας κάθε είδους διάσπαση και διχόνοια, την οποία επιδιώκουν «προφάσει ευσεβείας» πρόσωπα τα οποία απεργάζονται σκοπούς ξένους προς την φύση της Εκκλησίας.

2) Να ακολουθούν απαρεγκλίτως τις οδηγίες των ειδικών για την αντιμετώπιση της διασποράς του κορωνοϊού, φορώντας απαραιτήτως την μάσκα προστασίας καθ’ όλη την διάρκεια της παραμονής τους στον Ιερό Ναό και τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις.

3) Να αναπέμπουν δεήσεις και παρακλήσεις προς τον πανοικτίρμονα Θεό να αποστρέψει, να διασκεδάσει και να απομακρύνει την νόσο του κορωνοϊού, διότι για εμάς τους Χριστιανούς ισχύει ο αληθής και αδιάψευστος λόγος του ιερού Ψαλμωδού Δαβίδ (Ψαλμ. 126,1): «ἐὰν μὴ Κύριος φυλάξῃ πόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁ φυλάσσων» (εάν ο ίδιος ο Κύριος δεν φυλάξει μια πόλη, μάταια αγρυπνεί ο φρουρός της).

Εκ της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος».