Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου, 2021

Πρώτο κουδούνι με… κρούσματα

  • Ανέτοιμο το 3ο Δημοτικό Σχολείο για να δεχτεί τους μαθητές του
  • Ανησυχία στους γονείς προκαλεί το μειωμένο ωράριο καθαριστριών εν μέσω πανδημίας

Από νωρίς το πρωί και με τις βεβαιώσεις για το αρνητικό αποτέλεσμα στο υποχρεωτικό self-test ή για τον εμβολιασμό τους, βρέθηκαν για πρώτη φορά φέτος οι μαθητές και μαθήτριες στα σχολεία. Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, εκτός από κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις, το πρώτο κουδούνι ωστόσο συνοδεύτηκε και με την εμφάνιση των πρώτων θετικών κρουσμάτων μέσα στη σχολική κοινότητα, που ενδεχομένως να είναι ενδεικτική του πώς θα εξελιχθεί η χρονιά.

Από νωρίς το πρωί οι μαθητές στα σχολεία για το πρώτο κουδούνι

Σύμφωνα με τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Καίτη Στρατάκη, και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Τίμο Θεοφανέλλη, στην πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς δεν υπήρξαν σοβαρά απρόοπτα, ούτε από εκπαιδευτικούς, ούτε από μαθητές και μαθήτριες. Τα μόνα ζητήματα, που προέκυψαν, ήταν από παιδιά που είχαν ξεχάσει τις βεβαιώσεις για το αρνητικό τεστ, τις οποίες όμως προσκόμισαν λίγο αργότερα οι γονείς τους, ή και σε κάποιες περιπτώσεις η αδυναμία δήλωσης του αποτελέσματος στην σχετική πλατφόρμα, λόγω τεχνικού προβλήματος που αντιμετώπιζε, το οποίο όμως λύθηκε με σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις από τους γονείς. 

Αξιοσημείωτη ήταν όμως η εμφάνιση των πρώτων κρουσμάτων στην εκπαιδευτική κοινότητα. Πιο συγκεκριμένα μαθητές και εκπαιδευτικοί κατά τη διενέργεια των απαραίτητων τεστ βρέθηκαν θετικοί στον COVID-19, με αποτέλεσμα να απουσιάσουν από τον καθιερωμένο Αγιασμό την πρώτη μέρα της χρονιάς. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για δύο δασκάλους στη Μυτιλήνη, έναν καθηγητή στην Καλλονή και δύο στην Πέτρα, όπως και τρεις μαθητές της Δευτεροβάθμιας από τη Λέσβο. Από αυτό αντιλαμβανόμαστε ότι χωρίς τα υποχρεωτικά τεστ, ενδεχομένως να μην είχε διαπιστωθεί εγκαίρως ότι τα συγκεκριμένα άτομα νοσούν, με αποτέλεσμα να έχουμε μια σημαντική διασπορά του ιού μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Θυμόμαστε, άλλωστε, πως το συγκεκριμένο στοιχείο της έγκαιρης διάγνωσης είχαν επισημάνει και οι φαρμακοποιοί, που στη λήξη της περσινής καραντίνας είχαν βρεθεί στη πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας με τη διάθεση των αυτοδιαγνωστικών τεστ σε μαθητές και εργαζόμενους. 

Παρέες μαθητών στο κέντρο της πόλης

«Ξεκινήσαμε καλά, να προσπαθήσουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς να συνεργαστούμε και να κρατήσουμε τα σχολεία ανοιχτά» επεσήμανε η κ. Στρατάκη, επαναλαμβάνοντας τον βασικό στόχο της νέας χρονιάς, που δεν είναι άλλος από το να αποφευχθεί ένα νέο λουκέτο στην εκπαίδευση.

Δεν έλειψαν κάποια προβλήματα στα σχολικά κτίρια στην «πρεμιέρα» της φετινής σχολικής χρονιάς

Χωρίς καθαρίστριες

Ο αγώνας να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά όμως, γίνεται με άδειο «οπλοστάσιο» σε ένα σημαντικό πόστο, όπως αυτό του καθαρισμού. Και αυτό γιατί σημαντικό πρόβλημα προκύπτει από το μειωμένο ωράριο εργασίας των καθαριστριών που εργάζονται μόνο για 3-4 ώρες, σε κάποιες περιπτώσεις μόνο το απόγευμα. Χρόνος που προφανώς δεν είναι αρκετός για τον αποτελεσματικό καθαρισμό των σχολείων, πόσο μάλλον για εργασίες απολύμανσης και άλλες ενέργειες που «επιβάλλουν» οι συνθήκες της πανδημίας, γεγονός που προκαλεί ανησυχία σε γονείς. «Φοβόμαστε πως οι τουαλέτες και οι τάξεις δεν θα καθαρίζονται αποτελεσματικά, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με μικρά παιδιά είναι αυξημένες οι ανάγκες. Κανονικά θα έπρεπε να γίνονται συνεχείς καθαρισμοί και οι καθαρίστριες να αυξάνονται, όχι να μειώνονται», σημειώνει χαρακτηριστικά η Ειρήνη, μητέρα μαθητή Δημοτικού της πόλης, εκφράζοντας τον προβληματισμό της. «Είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να το δει ο Δήμος», σχολιάζει από την πλευρά του και ο κ. Θεοφανέλλης.

Θυμίζουμε πως το συγκεκριμένο θέμα είχε επισημάνει και η παράταξη «Με Πυξίδα τον Πολίτη». Με ανακοίνωσή της καλούσε τη Δημοτική Αρχή να απαιτήσει, επιπλέον χρηματοδότηση από την Κυβέρνηση για την κάλυψη της καθαριότητας των σχολείων, αλλά και άμεσα να διαθέσει από ίδιους πόρους την απαραίτητη χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί.

 

Κτιριακά προβλήματα

Πέρα από τα γνωστά ζητήματα στα σχολικά κτίρια, προβλήματα αντιμετώπισαν με το «καλημέρα» της νέας σχολικής χρονιάς και οι μαθητές και μαθήτριες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης. Πολλοί γονείς μάλιστα ήταν αρκετά ενοχλημένοι από την κατάσταση, που επικρατεί στο σχολείο, με σοβαρές φθορές στις υποδομές αλλά και «τόνους» σκουπιδιών στον προαύλιο χώρο. «Αυτή είναι η εικόνα μετά από πυρετώδεις εργασίες (τα μπάνια του λαού είναι ιερά!) των υπευθύνων για να είναι έτοιμο έως την έναρξη των σχολείων. Κοφτερά σίδερα που προεξέχουν, γυμνά καλώδια, σκουπίδια, κοντέινερ διαλυμένα και ακατάλληλα που θα φιλοξενήσουν μικρά παιδιά», επισημαίνει σε δημοσίευσή της στα κοινωνικά δίκτυα η Βάλια, μητέρα μαθήτριας του σχολείου, την στιγμή που λόγω των συνθηκών οι γονείς ενημερώθηκαν πως τα παιδιά μετά τον χθεσινό αγιασμό θα πρέπει να πάνε ξανά στο σχολείο για να πάρουν βιβλία την Πέμπτη.

«Προέκυψε η ανάγκη τοποθέτησης πέντε επιπλέον λυόμενων κοντέινερ, από τα επτά που υπάρχουν ήδη, για να στεγάσουν τις τάξεις του σχολείου. Η αρχική σκέψη ήταν οι τάξεις αυτές να στεγαστούν προσωρινά στους χώρους της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης στο παρακείμενο κτίριο, όπου βρίσκεται και το 5ο ΓΕΛ, αλλά οι γονείς δεν το δέχτηκαν γιατί θα είχαμε συνθήκες συνωστισμού και με μεγαλύτερα παιδιά», επεσήμανε η κ. Στρατάκη, αναφέροντας πως αυτές οι εργασίες δεν πρόλαβαν να ολοκληρωθούν το περασμένο Σαββατοκύριακο, με αποτέλεσμα να πρέπει να περιμένουν ως την Πέμπτη οι μαθητές για να μπουν… στα κοντέινερ.