Σάββατο, 23 Οκτωβρίου, 2021

Στους δρόμους εκπαιδευτικοί και μαθητές

Ημέρα εκπαιδευτικών κινητοποιήσεων σε όλη την Ελλάδα ήταν η χθεσινή, στις οποίες αρκετά μεγάλη ήταν η συμμετοχή και στη Λέσβο, όπου πολλοί μαθητές και εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στους δρόμους για να διαδηλώσουν ενάντια στις πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων. Το ζήτημα της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, ήταν αυτό που οδήγησε στην απεργία τους εκπαιδευτικούς, ενώ οι μαθητές διαδήλωσαν για την Τράπεζα Θεμάτων και την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.

Οι εκπαιδευτικοί ξεκίνησαν την κινητοποίησή τους με συγκέντρωση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης

Στη Μυτιλήνη πάνω από τους μισούς εκπαιδευτικούς συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις, στο πλαίσιο των οποίων πραγματοποιήθηκε αρχικά συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όπου οι εκπαιδευτικοί παρέδωσαν και σχετικό ψήφισμα. Εκεί τους συνάντησε πορεία μαθητών και μαθητριών, που είχαν ξεκινήσει από τα Κεντρικά Λύκεια της πόλης και όλοι μαζί κατευθύνθηκαν με πορεία, που πέρασε από την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου και την οδό Ερμού, στην Πλατεία Σαπφούς.

Η Βάσω Καλαμιδιώτου

«Συμμετέχουμε στη σημερινή απεργία απέναντι στην αντιπαιδαγωγική και καταστροφική υπουργική απόφαση αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε όμως, γιατί υπάρχει αρκετή παραφιλολογία για αυτό, πως μιλάμε για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και όχι την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού», διευκρίνισε στα «ΝΕΑ της Λέσβου» η Πρόεδρος του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Βάσω Καλαμιδιώτου. Σημειώνει πως οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ενάντιοι στην αξιολόγηση, αλλά θέλουν μια αξιολόγηση παιδαγωγική, βελτιωτική και συλλογική που θα προέρχεται από εκείνους και όχι από μονοπρόσωπα όργανα.

«Το συγκεκριμένο μοντέλο, που προσπαθεί να εφαρμόσει με απειλητικούς και τρομοκρατικούς τρόπους το Υπουργείο Παιδείας έχει εφαρμοστεί σε χώρες του εξωτερικού και έχει αποτύχει παταγωδώς», υποστηρίζει η κ. Καλαμιδιώτου, που προσθέτει πως οι ίδιοι οι Υπουργοί των Αγγλοσαξωνικών χωρών έχουν παραδεχτεί πως αυτό διέλυσε το σχολείο: «Υπερασπιζόμαστε την προστασία του Δημόσιου Σχολείου, ενός σχολείου που θα είναι από τους εκπαιδευτικούς για τους μαθητές».

Με μεγάλη συμμετοχή μαθητών η πορεία μέσα από την κεντρική αγορά της Μυτιλήνης

Και καταλήψεις

Εκτός από τη συμμετοχή στην πορεία, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων δεν έλειψαν και οι καταλήψεις σχολείων. «Λουκέτο» έβαλαν χθες στο ΕΠΑΛ Καλλονής οι μαθητές του, διεκδικώντας την κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, αλλαγές στη διδακτέα ύλη και προσλήψεις επιπλέον καθηγητών.

 

Δηλώνουν στήριξη

Την στήριξή του στις κινητοποιήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών εξέφρασε το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο. «Η πολιτική της κυβέρνησης που μετατρέπει τη μόρφωση σε εμπόρευμα δεν θα περάσει! Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, των μαθητών, όλου του λαού την έχει ήδη απορρίψει!», αναφέρει σε ανακοίνωσή του σημειώνοντας πως ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στα σχέδια της Κυβέρνησης είναι αγώνας όλων των εργαζομένων.

«Οι εκπαιδευτικοί μας με τους αγώνες τους για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης δίνουν σε όλη την κοινωνία μαθήματα Δημοκρατίας και αξιοπρέπειας. Τα τεράστια ποσοστά συμμετοχής έχουν πανικοβάλει την κυβέρνηση και ενώνουν τη μεγάλη μάζα των εκπαιδευτικών, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης.  Γι’ αυτό καταφεύγει στην τρομοκρατία, στις δικαστικές απαγορεύσεις και στην αστυνομική βία», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, σχολιάζοντας και τις προσφυγές του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων για να κηρυχθεί η απεργία των εκπαιδευτικών παράνομη. 

Σημείωσε, δε, πως η Υπουργός, Νίκη Κεραμέως, θα έπρεπε να αξιολογήσει τα διαπιστωμένα προβλήματα στην Εκπαίδευση και τις μαζικές αντιδράσεις εκπαιδευτικών στις πολιτικές της, αλλά αντ’ αυτού ανοίγει μέτωπα με τον εκπαιδευτικό κόσμο: «Μετά από αυτές τις προκλήσεις, γίνεται φανερό ότι  για μια ακόμη φορά στην ιστορία του το εκπαιδευτικό κίνημα αγωνίζεται όχι απλώς για τα δίκαια αιτήματά του, αλλά για την ίδια τη Δημοκρατία».