Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου, 2021

«ΤΙΠΟΤΑ δεν είχε μείνει στα συρτάρια»

«ΤΙΠΟΤΑ δεν είχε μείνει στα συρτάρια», απάντησε χθες ο Θεόδωρος Βαλσαμίδης στις αιχμές του Περιφερειάρχη για αδράνεια της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής σε ό,τι αφορά τον δρόμο Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου. Ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών εξέδωσε ανακοίνωση για να βάλει τα πράγματα στην θέση τους και να υπενθυμίσει τις ενέργειες που έγιναν επί σειρά ετών, προκειμένου να φθάσει χθες ο Κώστας Μουτζούρης στην υπογραφή της διακήρυξης του έργου.

Όπως τονίζει μεταξύ άλλων, «με χαρά διάβασα ότι δημοπρατείται το έργο της βελτίωσης της οδού Μεγαλοχώρι – Αγιάσος. Μια ευχάριστη εξέλιξη σε δύσκολους καιρούς. Προς μεγάλη μου απογοήτευση όμως διαβάζω τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη ότι το έργο «είχε μείνει στα συρτάρια». Οφείλω συνεπώς να ενημερώσω τους συμπολίτες μου και να υπενθυμίσω στον ίδιο, σε περίπτωση που του έχει διαφύγει, τις ενέργειες, που έγιναν όλα τα προηγούμενα χρόνια, μέχρι να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα και να μπορούν να μπουν οι υπογραφές για την δημοπράτηση του έργου».

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος αναφέρει το χρονικό του έργου σημειώνοντας ότι η προσπάθεια ξεκίνησε επί της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λέσβου, με την ανάθεση της μελέτης στον  Μελετητή – Συγκοινωνιολόγο κ. Κωνσταντίνο Ζέκο. Η μελέτη περιελάμβανε την κατασκευή της παράκαμψης της Αγιάσου, καθώς και την κατασκευή ενός σύγχρονου οδικού άξονα στο τμήμα Αγιάσος – Μεγαλοχώρι, συνολικού μήκους 14 χιλιόμετρα. «Η μελέτη αυτή, με την οποία είχαμε ασχοληθεί ενδελεχώς επί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Παύλου Βογιατζή, οδήγησε σε μια πρόταση τεχνικά δύσκολα υλοποιήσιμη. Έτσι, στη συνέχεια ο στόχος περιορίστηκε στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας και την ασφαλτόστρωση του υπολειπόμενου τμήματος της οδού Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου συνολικού μήκους 7 χιλιόμετρα περίπου, που παραμένει μέχρι σήμερα χωματόδρομος», αναφέρει ο κ. Βαλσαμίδης και συνεχίζει: «Στα τέλη του 2013, επί Περιφερειακής Αρχής Αθανάσιου Γιακαλή, εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου το έργο «Αποκατάσταση Βατότητας της οδού Μεγαλοχωρίου – Αγιάσου» συνολικού προϋπολογισμού 1.800.000 ευρώ, με την συνδρομή του τ. Υπουργού και Βουλευτή, Χαράλαμπου Αθανασίου. Αξιοποιώντας μέρος των πιστώσεων και με στόχο την βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο σύνολο του δρόμου (ασφαλτοστρωμένο και μη), δημοπρατήσαμε τον Νοέμβριο του 2014 την α’ φάση του έργου, προϋπολογισμού 250.000 ευρώ. Το έργο συμβασιοποιήθηκε και υλοποιήθηκε το 2015».

Ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης υπογραμμίζει επίσης ότι δεδομένου ότι καμία παρέμβαση ασφαλτόστρωσης δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στον συγκεκριμένο δρόμο χωρίς την έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων, ο οποίος μάλιστα βρίσκεται εντός περιοχών του δικτύου Natura 2000, δόθηκε εντολή στην Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λέσβου για την σύνταξη φακέλου μελέτης. Ο σχετικός φάκελος κατατέθηκε τον Μάρτιο του 2016 στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, η οποία μετά την ολοκλήρωση της χρονοβόρας διαδικασίας γνωμοδοτήσεων από όλους τους αρμόδιους φορείς και τα Υπουργεία, εξέδωσε το 2017 την απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων. Παράλληλα, προκειμένου να είναι εφικτή η υλοποίηση του έργου, η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή προχώρησε στην υποβολή πρότασης για την αύξηση του προϋπολογισμού στο ποσό των 5.000.000€, όπως και έγινε.

Και ο Θ. Βαλσαμίδης καταλήγει: «Είναι φανερό λοιπόν ότι ΤΙΠΟΤΑ δεν είχε μείνει στα συρτάρια. Χαίρομαι επίσης που αξιοποιείται η πρότασή μου για την εξασφάλιση των συναινέσεων των παρόδιων ιδιοκτητών, προκειμένου να αποφευχθεί η χρονοβόρος διαδικασία των απαλλοτριώσεων, την οποία είχα συζητήσει το 2019 με τους κατοίκους της περιοχής. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια σε όλους τους ιδιοκτήτες που συναίνεσαν στην παραχώρηση τμήματος των ιδιοκτησιών τους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ επίσης, σε όλα τα στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Λέσβου, που ασχολήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια με την ολοκλήρωση της μελέτης και την δρομολόγηση του έργου».