Το φράγμα “κατάπιε” τον δρόμο Καλλονής – Πέτρας!

Από την συνέντευξη τύπου χθες το πρωί
Spread the love


  • Την επαναδημοπράτηση του έργου ανακοίνωσε χθες ο Κ. Μουτζούρης αφού η νέα μελέτη του Υπουργείου Υποδομών προσθέτει 4 χλμ. και ακυρώνει τον προηγούμενο διαγωνισμό
  • Προβληματισμός και για τον τελικό προϋπολογισμό του έργου, που ενδεχομένως θα αυξηθεί μετά από την τροποποίηση της μελέτης

“Πίσω παπά τα στέφανα” για τον δρόμο Καλλονής – Πέτρας, αφού η Περιφέρεια δεν πρόλαβε να χαρεί με την παράδοση της τελικής μελέτης από το Υπουργείο Υποδομών και διαπίστωσε ότι η νέα χάραξη σηματοδοτεί ένα νέο έργο, το οποίο δεν μπορεί να εκτελεστεί με τον διαγωνισμό που διεξήχθη πριν 3 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος οδικός άξονας πρέπει να δημοπρατηθεί από την αρχή, με όποιες καθυστερήσεις συνεπάγεται αυτή η εξέλιξη, η οποία φυσικά χαρακτηρίζεται δυσμενής μετά από τόσα χρόνια προσπαθειών για ένα βασικό έργο υποδομής και ανάπτυξης που έχει ανάγκη η Λέσβος. 

Την επαναδημοπράτηση του έργου ανακοίνωσε χθες το πρωί ο Περιφερειάρχης, Κώστας Μουτζούρης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε πλαισιωμένος από τους Αντιπεριφερειάρχες, Κώστα Αρώνη, Στρατή Κυρατζή και Χρυσόστομο Χατζηκυριαζή, τον Εκτελεστικό Γραμματέα της Περιφέρειας, Άρη Ελευθερίου, την Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών, Μαρία Τσακίρη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αναπτυξιακής Εταιρείας της Περιφέρειας, Δημήτρη Ακριώτη

Προβληματισμός στην Περιφέρεια για την αλλαγή της μελέτης

Με εμφανή την απογοήτευση ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του, ο Περιφερειάρχης ανέφερε συνοπτικά το ιστορικό του πολύπαθου αυτού έργου, που όλοι περίμεναν ότι θα πάρει τον δρόμο του με την ολοκλήρωση της νέας μελέτης από το Υπουργείο, η οποία παραδόθηκε με καθυστέρηση 2 ετών. «Πριν λίγους μήνες ήμασταν εδώ και είχαμε διαμαρτυρηθεί για την καθυστέρηση της μελέτης από το Υπουργείο, την οποία παραλάβαμε μετά από πολλές πιέσεις προς τον κ. Σταϊκούρα την προηγούμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με αυτή, έγινε τροποποίηση της χάραξης σε μήκος 1,7 χλμ. που συνέπεφτε με το φράγμα Τσικνιά και τώρα έχουμε νέα χάραξη 4 χλμ., δηλαδή επιμήκυνση του δρόμου κατά 2,3 χλμ.. Άρα μιλάμε για ένα καινούριο έργο, αν σκεφτεί κανείς ότι το συνολικό μήκος του νέου οδικού άξονα είναι 14,5 χλμ.. Κατ’ επέκταση, πολύ φοβάμαι ότι πρέπει να επαναδημοπρατηθεί», τόνισε ο Περιφερειάρχης. Παράλληλα, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για την διεξαγωγή του νέου διαγωνισμού, τις προσφυγές που ενδεχομένως θα προκύψουν και τις νέες απαλλοτριώσεις, αφού και στην πρώτη δημοπράτηση υπήρξαν ενστάσεις ιδιοκτητών κτημάτων που έφθασαν μέχρι το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ο προϋπολογισμός

Η νέα χάραξη του δρόμου Καλλονής – Πέτρας

Εξίσου σοβαρό είναι και το ζήτημα που εγείρεται σε σχέση με τον προϋπολογισμό της α’ φάσης του έργου, αφού με την αλλαγή της χάραξης θα αλλάξει και το κόστος των εργασιών. Θυμίζουμε ότι ο πρώτος διαγωνισμός είχε διεξαχθεί τον Μάιο του 2021 με προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ. Έκτοτε έχουν περάσει 3 χρόνια, το κόστος σε όλα τα δημόσια έργα αυξάνεται και εν προκειμένω προστίθενται επιπλέον 2,3 χλμ.. Ο Περιφερειάρχης δεν θέλησε να κάνει καμία εικασία ως προς την αύξηση του προϋπολογισμού, λέγοντας ότι αυτό θα φανεί όταν θα είναι έτοιμος ο νέος διαγωνισμός. Παίρνοντας το λόγο ο Αντιπεριφερειάρχης ΕΣΠΑ, Στρατής Κυρατζής, είπε ότι το ποσό των 20 εκατ. ευρώ είναι διασφαλισμένο από τη νέα Προγραμματική Περίοδο όπου μεταφέρθηκε το έργο στο τέλος του 2023.

Προβληματισμένος εμφανίστηκε και ο Αντιπεριφερειάρχης Έργων, Χρυσόστομος Χατζηκυριαζής, ο οποίος είπε ότι η αλλαγή της χάραξης λόγω του ταμιευτήρα Τσικνιά είναι μεγάλη και γι’ αυτό θα πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες ώστε να προχωρήσει η επαναδημοπράτηση όσο το δυνατόν συντομότερα.

Από την πλευρά του ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας, Άρης Ελευθερίου, ξεκαθάρισε ότι δεν φέρει καμία ευθύνη γι’ αυτή την εξέλιξη η Περιφερειακή Αρχή, η οποία περίμενε επί 2 χρόνια την παράδοση της μελέτης από το Υπουργείο. 

Κλείνοντας την συνέντευξη τύπου, ο Δ. Ακριώτης είπε ότι ο νέος οδικός άξονας Καλλονής – Πέτρας είναι ένα σημαντικό και αναγκαίο έργο που το “κυνήγησε” από την πρώτη ημέρα της θητείας της η Περιφερειακή Αρχή σε συνεργασία με τις Υπηρεσίες. «Με την αλλαγή της χάραξης και μάλιστα σε αυτό το εύρος, έχουμε πράγματι ένα νέο έργο. Απαιτούνται νέοι περιβαλλοντικοί όροι που έχουν εκδοθεί, νέος προϋπολογισμός και καινούριες απαλλοτριώσεις. Όμως πρέπει να τρέξουμε για να γίνει η νέα δημοπράτηση και να προχωρήσει όπως έχει σχεδιαστεί εδώ και 30 χρόνια», σημείωσε ο ίδιος.

Μείνετε ενημερωμένοι με τα πιο σημαντικά νέα

Πατώντας το κουμπί Εγγραφή, επιβεβαιώνετε ότι έχετε διαβάσει και συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης
Διαφήμιση